عذرخواهی عجیب یک مدیر از خبرنگار پرسپولیس نیوز

عذرخواهی عجیب یک مدیر از خبرنگار پرسپولیس نیوز

بازی پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر ایران مقابل نفت مسجد سلیمان با جنجال های زیادی همراه بود. از یک سو اتفاقات مربوط به داوری، از سوی دیگر اظهارات هدایت یزدی زاده، مدیرعامل نفت مسجد سلیمان مبنی بر حضور افشین پیروانی در رختکن داوران، جو فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد. البته چند روز بعد با انتشار تصاویر دوربین های نظارت تصویری ورزشگاه مشخص شد که سرمربی پرسپولیس در رختکن حضور ندارد و همراه با داوران در راهرو حرکت می کند. هدایت یزدی زاده که پس از این مذاکرات داغ تصمیم گرفته بود در این مورد سکوت کند، در گفت وگویی به موضوعات مختلفی پرداخت و به سوالاتی درباره اظهاراتش پس از بازی پاسخ داد. در ادامه می توانید آن گفتگو را بخوانید:

تیم شما امسال عملکرد بسیار خوبی داشت، نظر شما چیست؟

امسال تیممان را به شکلی متفاوت نسبت به سال های قبل بسته ایم. ما هر ماه بازیکنانی را انتخاب می‌کردیم که می‌رفتند یا در تیم‌های بالای جدول می‌مانند، اما امسال دو یا سه ماه زودتر شروع کردیم که باعث شد بازیکنان باکیفیتی بیاوریم و در تمرینات و آماده‌سازی بودیم. شرایط زود هنگام دو اردوی خوب در تهران و یک اردو در مشهد داشتیم و چند بازی تدارکاتی انجام دادیم و برای بازی های فصل جدید آماده شدیم و همه می گویند کیفیت فوتبال ما نسبت به سال های قبل بهتر شده است، البته در این شرایط نمی مانیم. وضعیت و غش!

بودجه تیم شما چقدر است؟

بودجه کل تیم ما یک دهم تیم های بالای جدول است. فکر می کنم کل فصل را با پنجاه یا شصت میلیارد بالا ببریم. 50-60 میلیارد نداریم و باید تامین کنیم. پرسپولیس و استقلال با پانصد میلیاردی که در جام دارند تیمشان را جمع می کنند اما باید منابع مالی جذب کنیم.

هدفت در این فصل چیست؟

در سال های گذشته شرایط ما به گونه ای بود که در پایان فصل فقط به دنبال بقا در لیگ بودیم اما امسال به دنبال این هستیم که نگران پایان فصل نباشیم و این برای ما قهرمانی است. با این سقف بودجه و قرارداد قرار نیست ایران را قهرمان کنیم. ما فوتبال با کیفیتی را برای هواداران خود فراهم خواهیم کرد تا از آن لذت ببرند.

مقابل تیم پیشرو عملکرد خوبی داشتی.

مقابل پرسپولیس بازی باکیفیتی انجام دادیم اما در بازی های قبل هم همینطور بودیم. حتی زمانی که به پیکان باختیم، شرایط بسیار خوبی داشتیم. مالکیت توپ بسیار خوبی داشتیم و وقتی به آمار نگاه می کنید جزو بهترین ها بودیم.

بعد از بازی که داور کارشناس داشتیم، این اتفاق افتاد که پرسپولیس 3 بازی باخت و شما 2 بازی. آنرا چطور توضیح میدی؟

نظرات کارشناسان داوری محترم است اما آنچه دیدم کارت زرد اول میلاد باقری به نظر من اشتباه بود چون برخوردی صورت نگرفت. در نهایت همان کارت زرد ما را 10 نفره کرد و روند بازی را تغییر داد.

صحنه ضربات پنالتی پرسپولیس چطور؟

پنالتی بود اما اولین اخطار میلاد باقری کارت زرد نداشت. یعنی هیچ برخوردی بین او و بازیکن پرسپولیس رخ نداده است. فکر می کنم داور آنجا اشتباه بزرگی کرد. نیمه دوم پنالتی شانانی بود که به غیر از پنالتی، کارت زرد دوم پورالیگانجی باعث اخراج او شد. معتقدم گل آفساید لوکادیا در نیمه اول به درستی مردود شد و مهاجم پرسپولیس در آفساید تنها بود.

قبول کنید که این ضدمرکزی و قوم گرایی سوژه اشتباه است.

ما می گوییم لیگی داریم که 16 تیم دارد، در این لیگ مثل بقیه دیده می شویم. وگرنه ما همه زیر پرچم جمهوری اسلامی هستیم و برای رشد دولت اسلامی ایران تلاش می کنیم.

همچنین به نظر نمی رسد؟ آنها شما را مثل بقیه نمی بینند؟

نه اصلاً چنین نگاهی وجود ندارد. ما موضوع را فوتبال می بینیم، دیگری می گوید قومیتی است. درست است که تیم از نظر جغرافیایی در منطقه ای است که متعلق به بختیاری است، اما ما می گوییم فوتبال در دنیا مرز ندارد. الان خیلی از فوتبالیست هایی که به آنها خدمت می کنیم اصلا بچه خوزستانی نیستند و معتقدیم فوتبال حرفه ای مرز ندارد. همانطور که فوتبال حرفه ای مرز ندارد، در لیگ هم باید مانند سایر تیم ها دیده شویم.

وقتی از آقای پیرانی صحبت می کردید، می گفتید که ایشان به رختکن داوران رفتند و آن لحظه ممکن است کمی احساسات قومیتی را برانگیخته باشد.

اصلا اینطوری نگاه نکن، من میخواستم از این چیزا دور بمونم ولی تو ما رو دیوونه میکنی. بگذار چیزی نگویم و این موضوع را حل کنیم. اعتراض من در دو مورد بود، یکی گفتم بالاخره ما جزو این فوتبال هستیم باید بدانند و در جلسه هماهنگی مسابقه حاضر شوند.

اما مسجد سلیمان شاید امکانات هتل خوبی نداشته باشد.

نه، وضع ما بد نیست و آنطور که می گویند نیست. استقلال تهران در هتل دانشگاه آزاد اقامت داشت و ایرادات هتل را رفع کردیم. مثل رفسنجان و سیرجان است که خودم رفتم و شرایط بد نیست. دوستان نتوانستند بیایند اما شرایط ما عادی است و تیم های دیگر آمدند و شرایط عادی داریم.

نکته دوم شما چه بود؟

اعتراض من بیشتر به این بود که داور و داور یکی دو روز قبل از بازی برای دیدار می آمدند. درست است، واقعی؟ دو سه بار به زمین سر بزنیم، اگر چمن دراز است، شکایت کنیم تا درستش کنیم. من روز گذشته به سرپرست و نماینده فدراسیون هم همین را گفتم که آقای خلیفه سلطان ما از زمین بازدید کردیم و نگفتید مشکلی وجود دارد. حالا جالب نیست کادر فنی حریف به شما دیکته کند که چمن بلند است و چمن زنی و … حمل کنید. اگر در آزادی این اتفاق بیفتد و مربی من برای اعتراض روی چمن ورزشگاه بیاید، حرفش را قطع می کنید؟

چه گفتند؟

جوابی نداشتند.

قبول ندارید که چمن شما بلند بود؟

طول چمن من یک متر بود، موافقید؟ اما این یک متر را ناظر و داور باید بگوید.

نه، سوال من این است که به نظر شما طولانی است؟

به نظر من طولانی نبود و کاملاً جا افتاد. اما سوال من این است که اگر در ورزشگاه آزادی این اتفاق بیفتد و بگویم چمن را می برند؟

اما در اینجا سرپرست به آنها گفت که دست بردارند و این به دستور تیم حریف نبود.

من هم همین را می گویم؛ دیده بان تحت تاثیر عوامل پرسپولیس بود. گفتم دو روزه اینجایی، گفتی باید خودم برش بدم. او این کار را قبل از بازی انجام داد و فکر می‌کنم هواداران را عصبانی می‌کند.

شما بعد از مسابقه خیلی عصبانی بودید و واقعاً شگفت انگیز بود.

نه، من آدم آرامی هستم اما بعد باید وارد می شدم و می گفتم من هستم و از بازیکنان، سرمربی و هواداران تیمم حمایت می کنم. اگر این کار را نمی کردم، اتفاقات بدتری می افتاد.

به ادعای معروف شما درباره حضور آقای پیرانی در رختکن داوران می پردازیم.

من کاملاً از این پرونده گذشته ام و نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم.

در هر صورت شما ادعایی کرده اید و ابهام باید برطرف شود.

ببینید اگر من چیزی را گفتم ما در رختکن داور نیستیم اما دوستان نزدیک رختکن بودند و اشاره کردند. اگر دوستانی در رختکن نبودند، از آنها عذرخواهی می کنم. تو عذرخواهی می کنی، من عذرخواهی می کنم.

من فقط داستان را دنبال می کردم.

بالاخره یکی به ما چیزی گفت و شما نمی دانید چه چیزی درست است یا نه اما گاهی اوقات باور می کنید. اگر آقای پیروانی نرفت ما از ایشان عذرخواهی می کنیم. او یکی از بازیکنان بزرگ ایران بود و ما فقط می خواستیم از تیم خود محافظت کنیم و نمی خواستیم کسی را زیر سوال ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید