عذرخواهی مدیر عامل کهگیلویه و بویراحمد از لنده/ مردم لنده با فاضلاب توجیه پذیر نیست

ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789711

جلسه شورای شهر لنده با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که مدیرعامل شرکت مخابرات از مردم لنده بابت کوتاهی های صورت گرفته عذرخواهی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امام جمعه لنده زاگرس گفت: مشکلات حوزه آموزش از جمله چالش های اصلی است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات میدان برق لنده باید ریشه ای حل شود چرا که احداث نیروگاه یک ضرورت اساسی است، گفت: توجه به راه های روستایی و بهبود عملکرد گردشگری از دیگر نیازهای شهرستان است.

فرماندار لنده نیز توجه به ویژگی های محرومیت و قدمت تاریخی لنده را اصل مهم و فراموش شده ای دانست که زیبنده این شهر نیست.

وی با بیان اینکه مشکلات زیرساختی زیادی در شهرستان وجود دارد که تلاش ویژه مسئولان را می طلبد، افزود: بی توجهی به روستای شهید طیب با وجود مسافر، همچنان چالش بزرگی است که تلاش مضاعف مسئولان را می طلبد.

رزمجو گفت: راه اندازی مسیر ارتباطی لنده – تشان یکی از شاهراه های ارتباطی است که نیاز به توجه ویژه دارد و نیاز به اعمال قانون دارد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: توجه به این مسیر و اعطای 64 میلیارد تن اعتبار به وزارت صمت برای توسعه این جاده می تواند سهم مهمی در پیشرفت این مسیر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع حق آبه شهر لنده توسط آب مارون یکی از نیازهای مهم این شهرستان است و باید به راه های روستایی توجه ویژه شود.

رزمجو گفت: در بحث تامین آب روستاهای شهرستان یکی از مهمترین نیازهای این شهرستان و بحث فاضلاب شهری یک نیاز اساسی است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای استان درباره راه های روستایی این شهرستان گفت: بیش از 50 درصد راه های شهرستان لنده آسفالت است.

وی گفت: زمانی که بحث تامین قیر مطرح می شود تمام راه های روستایی لنده آسفالت می شود و قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

جانی پور گفت: بحث توجه ویژه به راه های روستایی یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید اجرایی شود.

امیری مدیر عامل شرکت مخابرات استان گفت: شهرستان لنده زیرساخت ارتباطی ندارد که قبلاً به آن توجه نشده بود، اما در حال طراحی خط نوری جدید 2 کیلومتری از دهدشت به سوک و سوک به لند و لنده در بهمی است. ” که پیش بینی شده است.

وی گفت: جاده جدید لنده مشکلات عمده ای را برای فیبر نوری ایجاد کرده و تاکنون چندین بار دچار وقفه شده است.

امیری تاکید کرد: بزرگراه به مخابرات اجازه حفاری نمی دهد و اگر این مهم اتفاق بیفتد این مشکل جاده را حل می کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان گفت: از مردم لنده عذرخواهی می کنیم که به دلیل مشکلات تحریمی نتوانسته ایم نیازهای این سایت را برآورده کنیم.

برها افزود: بیش از 4 روستا در شهرستان لنده تانکر عرضه می شود که با توجه به وضعیت توپوگرافی این روستاها عملاً انتقال خط لوله غیرممکن است.

مدیرعامل آبفای استان گفت: در بحث فاضلاب شهری لنده موضوع خرید زمین برای احداث تصفیه خانه خریداری شد و با اخذ عضو اجرایی روند ادامه کار انجام می شود.

معاون عمرانی استانداری منطقه گفت: باید به شرایط کشور توجه ویژه شود چرا که بحث وام یک موضوع ملی است و باید به تکمیل و راه اندازی پروژه های راه و جاده توجه شود.

حاجی زاده همچنین گفت: اولین قیر تهیه شده برای شهرستان لنده باید برای آسفالت راه های روستایی ساخته شود.

وی بیان کرد: عدم آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان لنده یکی از مشکلات است که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی منطقه پس از جلسه شورای اداری گفت: بیش از 50 هنرمند داریم که از این تعداد 50 اثر تاریخی در این شهرستان داریم که 15 اثر آن ثبت ملی شده است.

صفایی گفت: اقامتگاهی در این شهرستان نداریم که با راه اندازی کمپ گردشگری موگرمون محقق می شود.

علی افتخاری رئیس شورای شهر لنده گفت: انتقاد و مسئولیت داریم که مشکلات باید به صورت جهادی و روزانه رصد شود تا به این مهم رسیدگی شود.

وی افزود: هیچ بحث و مشکلی در اینترنت وجود نداشت، مردم به ویژه دانش آموزان مشکلات اساسی دارند که نیاز به حمایت ویژه دارند.

رئیس شورای شهر لنده گفت: مشکلات زیرساختی در شهر لنده تنها با اعطای و حمایت ویژه وام حل می شود و زمانی که بیش از 2 میلیارد تن بدهی متناقض داریم تمام وام های ما باید باشد. برای جلب رضایت این مخالفان جبران شود.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان لنده گفت: کمبود بودجه برای تکمیل و بهره برداری از این دانشگاه از سال 95 با پیشرفت 15 درصدی و عدم تلاش کارکنان برای تکمیل این ساختمان علیرغم تمامی اقدامات بعدی منجر نشده است. به هر ارزشی از دانشگاه.

دهگان با اشاره به اینکه این مهم از نان شب برای مردم لنده ضروری است که متاسفانه علیرغم همه پیگیری های انجام شده هنوز به نتیجه ای نرسیده است خاطرنشان کرد: امیدواریم کارکنان به این مهم توجه ویژه داشته باشند. موضوع.”

در ادامه شهامت مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گفت: کل بودجه شهرداری لنده بالغ بر 2 میلیارد تن است که بیش از 2 میلیارد تن وام ویژه محرومیت زدایی استانی اعطا شده که به 4 میلیارد می رسد. تومان تا پایان سال.

وی ادامه داد: توجه به بحث بودجه های عمرانی و قیمت تمام شده سایت های به دست آمده نیازمند اضافه شدن شهرداری ها است.

فرماندار کل امور شهری استانداری گفت: بنیاد علوی باید بیش از 15 میلیارد تن تعهد برای توجه به فضای سبز و اثاثیه شهری بدهد و همچنان توجه ویژه خواهیم داشت.

وی گفت: موضوع انتخاب شهردار لنده ربطی به فرمانداری ندارد و ما مسئولیتی در قبال انتخاب شوراها نداریم اما به دستورالعمل ها توجه می کنیم که شهردار جدید نیز در دست بررسی است.

شهامت گفت: موضوع ارائه کامیون زباله به شهرداری نیز در آینده نزدیک در دستور کار قرار دارد و از شهرداری ها انتظار داریم با افزایش نیرو بار را دو چندان نکنند.

فرماندار کل امور شهری گفت: بحث فرهنگسرا نیز یک موضوع عمده بود که در جلسه ای که مدیران اجرایی با شهرداری داشتند به طور ویژه در این خصوص بحث شد.

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار گفت: موضوع زلزله شهنا دنا یکی از چالش هایی بود که بسیار سخت بود.

وی گفت: بحث خشکسالی، سیل و آتش سوزی های پی در پی در نقاط مختلف استان مشکلات عمده ای را برای مدیریت استان ایجاد کرده است اما در زمینه پروژه های عمرانی مشکلی ایجاد نشده است.

معاون عمرانی بخشدار گفت: این پروژه چهار بار به مناقصه گذاشته شد تا انصاف همه پیمانکاران رعایت شود.

وی گفت: در شهرستان لنده پروژه های مهمی با بیش از 2 درصد اجرا شده است که خدمات ارزنده ای در نظام جمهوری اسلامی ارائه می کند اما متاسفانه میزان محرومیت ها زیاد است.

حاجی زاده گفت: تخصیص درستی برای پروژه های شهری انجام شده و مخابرات باید تا دو ماه آینده مشکلات حوزه خود را حل کند و اداره کل راهداری نیز نسبت به آسفالت راه های روستایی اقدام کند.

وی افزود: بنیاد مسکن و بنیاد علوی نیز باید روستاهای زیربنایی را تکمیل و آسفالت کنند.

معاون عمرانی بخشدار گفت: توجه به پارک های محله ای یکی از نیازهای اصلی شهرها است که بیش از 2 میلیون تن برای ورودی شهر لنده در نظر گرفته شده و این قیمت نیز پرداخت شده است.

وی گفت: باید قولی بدهیم که اجرایی باشد و نیازهای مردم در رابطه با اولویت های قوه مجریه فورا مورد سنجش و اجرا قرار گیرد.

حاجی زاده گفت: نگران این هستم که برخی ادارات نتوانند اعتبار لازم را جذب کنند و این امر باید اجرایی شود.

وی گفت: شهرستان لنده می تواند قطب گردشگری استان باشد و باید به این مهم توجه ویژه شود.

حاجی زاده گفت: طرح لنده_تشان یک پروژه مهم و حیاتی است که باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید