بی توجهی به نماز در برخی از ادارات بویراحمد قابل توجیه نیست


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884399

اولین جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان بویراحمد در سال جاری در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد و در این جلسه از عدم اقامه نماز در برخی از ادارات شهرستان بویراحمد انتقاد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ، اولین جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان بویراحمد نهم تیرماه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار شد.

در این جلسه رئیس ستاد اقامه نماز استان با استناد به احادیث و روایات و ابلاغ دستورالعمل اقامه نماز در ادارات، خواستار توجه بیشتر مدیران به مقوله اقامه نماز در ادارات شد.

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد نیز در جمع بندی این دیدار، اقامه نماز را اولین نشانه استقرار حکومت و نظام اسلامی دانست و گفت: اگر خدای ناکرده در ادارات ما از نماز غفلت شود. حتی اگر سخت کوش باشند. برکت نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه یک درصد از اعتبارات ادارات مربوط به کارهای فرهنگی است، گفت: نماز و استقرار آن در ادارات اولین رسالت فرهنگی ما در یک نظام اداری در نظام اسلامی است و کوتاهی در این زمینه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

فرماندار بویراحمد نیز با گلایه از بی توجهی به نماز در برخی ادارات اظهار داشت: برای اقامه و توجه به نماز در ادارات نیازی به پول نیست بلکه اراده، تعهد و ایمان نیاز است.

وی عنوان کرد که برای پخش اذان در دفتر شما چقدر هزینه می شود زیرا اعتباری وجود ندارد.

مهدوی در این خصوص خاطرنشان کرد: وقت نماز در ادارات نباید طولانی باشد تا مشتریان معطل نشوند و ناراضی بمانند؟ زیرا حق الناس و خدمت و اجابت به موقع به مردم جزء فرهنگ نماز است و دعای طولانی در دفتر که باعث رنجش مردم می شود نیز خوب نخواهد بود.

وی ضمن تشکر از ائمه جماعات و حوزه علمیه در این خصوص گفت: ائمه بزرگوار ادارات نیز نقش موثری در دعوت و ایجاد انگیزه کارکنان به نماز جماعت و نماز اول وقت دارند.

فرماندار بویراحمد ضمن گلایه از برخی ادارات از توجه آموزش و پرورش شهرستان به امر نماز در این اداره تشکر کرد و در این راستا از مدارس و اداره آموزش و پرورش خواست به تجهیز نمازخانه مدارس توجه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید