جنایت قاتلان و عوامل ریشه‌ای آشوب‌ها قابل توجیه و بخشش نیست


ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1909958

حجت الاسلام محسنی آژه ای گفت: کسانی که در چند وقت اخیر جنایت کردند و شهید دادند و مدافعان امنیت مردم را مجروح کردند، اموال مردم را آتش زدند و قرآن را سوزاندند قابل بخشش و بخشش نیستند و رحمت به آنها ظلم به مردم است. ; به همین دلیل است که تاکید ما بر این است که هیچ جایی برای آشتی دادن عناصر اصلی و عوامل تحولات اخیر وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقحجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به پرونده ها و اغتشاشات اخیر گفت: در روزها و هفته های اخیر شاهد وقوع این اغتشاش هستیم. در کشور شعله ور شده و دشمن از ضعف های ما سوء استفاده می کند.» و موفق شد در ذهن عده ای از جمله جوانان اضطراب ایجاد کند و جای ظالم و مظلوم را عوض کند و جلوی حرکت را بگیرد. حرکت انقلاب اسلامی با اجرای جنگ ترکیبی به عقیده باطل ایشان.

وی افزود: باید این تحولات را به فرصت تبدیل کنیم و ضعف های حاکمیتی خود را اصلاح کنیم و اجازه ندهیم دشمن بر ذهن و افکار تعدادی از جوامع به ویژه جوانان تأثیر منفی بگذارد.


ملاک دستگاه قضایی در برخورد با عوامل مزاحم انصاف و قانونمندی است

قوه قضائیه در خصوص برخورد با عوامل اغتشاشات دو خواسته در سطح جامعه را مطرح کرد و گفت: یک مطالبه به درستی از سوی اقشار مختلف مردم مبنی بر اعمال مجازات سنگین برای مجرمان پرونده های اخیر و دیگری مطالبه به حق مطرح شده است. این است که شورشیان فریب خورده اند و ما باید آنها را آزاد کنیم، نه مجازات. با همه این تفاسیر و این دو دیدگاه متفاوت، ملاک قوه قضاییه در برخورد با عوامل مزاحم، عدالت و انصاف و قانون است; ما در این زمینه تهاجمی و کوتاهی می کنیم و بر اساس موازین قانونی با دقت و سرعت عمل می کنیم.

حجت الاسلام محسنی آژه ای تصریح کرد: کسانی که امنیت مردم را زیر پا می گذارند و مانع کسب و کار مردم می شوند، تیغ می کشند، به مقدسات بی احترامی می کنند، به جان و مال افراد جامعه تعرض می کنند و حجاب را از سر زنان می برند. قطعا باید با آنها برخورد قاطع، قاطع و قانونی شود و ما در این زمینه در برابر خداوند، قانون و مردم مسئولیم.


هیچ جایی برای آشتی در مورد عوامل و عوامل زمینه ای آشفتگی های اخیر وجود ندارد

وی تصریح کرد: کسانی که در چند وقت اخیر جنایت کردند و نیروهای امنیتی مردم را کشتند و زخمی کردند، اموال مردم را آتش زدند و قرآن را سوزاندند قابل گذشت و توجیه نیستند و رحمت به آنها ظلم به مردم است. به همین دلیل است که تاکید ما بر این است که هیچ جایی برای آشتی دادن عناصر اصلی و عوامل تحولات اخیر وجود ندارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: در عین حال می توانیم با افرادی که در پرونده های اخیر فریب خورده اند و مرتکب جرمی نشده اند که ابراز ندامت واقعی می کنند همدردی کنیم و قضات ما از صحت ندامت آنها اطمینان حاصل کنند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محدیراد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گزارشی از عملکرد و اقدامات این قوه قضاییه ارائه کرد.

نمایندگان قضایی و اداری دستگاه قضایی خراسان جنوبی و نمایندگان دستگاه های تابعه قوه قضائیه در این استان نیز به بیان دیدگاه ها و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید