صورت های مالی استقلال جنجالی است اما پرسپولیس نه/ اقدامات خارج از مصارف مصوب قابل بخشش نیست!


ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909366

اعضای شورا با تشکیل جلسه تغییر می کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در خصوص استقلال چندین بار اعلام کرده ایم که خارج از مصوبات کمیته در مورد هزینه هایی که باشگاه باید پاسخگوی آن باشد اقداماتی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حسین قربان زاده معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: از تمام جزئیات امضای قرارداد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فارابوس و نظارت کمیته هزینه کرد مطلع بودم و باید بگویم آنچه یک اقدام جهادی بود و یک گردهمایی چند ماهه شبانه روزی بود که سرانجام به پایان رسید که بدون شک چشم انداز مثبتی برای سیستم باشگاه داری حرفه ای ما دارد.

وی در ادامه گفت: هر کاری که این دو باشگاه به صورت سنتی، غیراصولی و خارج از روابط رسمی حسابداری و حسابرسی انجام دادند، معاملات و قراردادهای مالی آنها به یک نظام و نظم مالی خوب تبدیل شد، حتی در خارج هم اعلام می کنیم که این تناقض است و نماد بسته می شود و حالا باشگاه استقلال باید در این زمینه پاسخگو باشد و سعی کند هر چه زودتر جواب فارابوس را بدهد تا نماد باز شود.


صورت های مالی استقلال مغایرت دارد

قربان زاده در خصوص وظیفه افشاگری اظهار داشت: آنچه مهم است انضباط مالی و شفافیت در این باشگاه هاست. کمیته‌های حسابرسی مالی که در این دو باشگاه ایجاد شد و روند کاملاً منضبط بر اساس رویه‌های مالی است و سهامدار که تا الان فقط یک هوادار بود تبدیل به فردی شد که می‌داند در باشگاه چه می‌گذرد. به محض ورود این دو باشگاه در بورس، کمیته نظارت بر هزینه‌ها تشکیل شد و هر هزینه‌ای باید به تصویب کمیته هزینه‌ها برسد، البته این شامل مبلغی است که مردم اشتراک کرده‌اند.

وی وضعیت باشگاه استقلال را تشخیص داد و خاطرنشان کرد: در مورد پرسپولیس تا امروز این موضوع بدون جنجال انجام می شد اما در مورد استقلال چندین بار اعلام کردیم که اقداماتی خارج از مصوبات کمیته هزینه ها انجام شده است که برای این موضوع اقدامی انجام شده است. باشگاه باید پاسخگو باشد ما در این موارد با کسی شوخی نمی کنیم و قابل بخشش نیست. قرار بود باشگاه استقلال مستندات خود را در این زمینه ارائه کند که 48 ساعت مهلت داده شد اما مستنداتی که ارائه شد به درد ما نمی خورد. امروز جلسه ای در سازمان خصوصی سازی با حضور مسئولین مالی باشگاه و کارکنان مربوطه برگزار شد.


سرخابی ها بدهی زیادی دارند

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: با مساعدت مراجع نظارتی کمیته ای در خصوص بدهی هایی که هر دو باشگاه دارند تشکیل شده است که متاسفانه بخشی از این بدهی ها ناشی از تغییر هیات مدیره با شرکت طرف قرارداد است. گذشته که امروز برای دو باشگاه ایجاد بدهی و طلبکار زیادی ایجاد کرده و این طلبکاران می توانند حساب باشگاه را مسدود کنند. 2 نکته بسیار مهم در این مورد وجود دارد، اول اینکه هیئت مدیره می تواند شخصاً قوانین حاکمیت شرکتی را تصویب و هزینه کند و در نهایت به جلسه و حسابرس گزارش دهد و هیچکس نمی تواند جلوی دسته چک مدیرعامل یا هیئت مدیره را بگیرد. از مدیران

وی در این زمینه تاکید می کند: نکته دوم; با این حال، کمیته هزینه با توجه به مخارج ناشی از ثبت نام پول مردم، باشگاه را ملزم می کند تا حداکثر 25 درصد را برای بدهی های معوق، 10 درصد را برای مدیریت بازار سهام و مابقی را برای سپرده های کوتاه مدت هزینه کند. برای سود اگر قرار است سرمایه گذاری بلندمدتی انجام شود، باید از کمیته هزینه ها تایید شود. باشگاه باید شرایط خود را مدیریت کند و طبق آنچه اعلام شد مبالغی که از قبل اعلام شده نباید صرف پرداخت بدهی شود، باشگاه باید روال درآمدزایی داشته باشد و از میزان منابع مالی تعیین شده که افراد می‌توانند بیشتر باشد. آورده اند. گرفته شود

قربان زاده خاطرنشان کرد: دستگاه تخصصی تعیین کننده ترکیب هیات مدیره زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است. در این زمینه با وزیر ورزش هم صحبت کرده ام و باید با جلسه ای اعضای هیئت جایگزین شوند. در خصوص موضوع مطرح شده مسئولیت هم بر عهده اشخاص حقیقی و هم حقوقی است و حتی شامل مدیرعامل فعلی و سابق، اعضای هیات مدیره و وزیر ورزش می شود. البته 2 نفر از اعضای مالی باید در این بخش حضور داشته باشند زیرا بزرگواران آنها به جلوگیری از تکرار اتفاقات گذشته کمک می کنند.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید