رئیسی: با قاطعیت و شناخت دقیق از ظرفیت می گویم که آینده کشور روشن است/ بخش قابل توجهی از درخواست هایمان را از برخی کشورها دریافت کرده ایم.

رئیسی: با قاطعیت و شناخت دقیق از ظرفیت می گویم که آینده کشور روشن است/ بخش قابل توجهی از درخواست هایمان را از برخی کشورها دریافت کرده ایم.

روز جدید رئیس جمهور گفت: در هیچ جلسه و مذاکره ای حقوق ملت را نادیده نخواهیم گرفت و دولت به تلاش خود برای آبادانی کشور و حل مشکلات ادامه خواهد داد.

سید ابراهیم رئیسی در هفدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که صبح امروز یکشنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: امپراتوری رسانه ای امروز ابزار دشمن برای کاشت ناامیدی در جامعه و تلاش برای دورکردن مردم از دین، ارزش ها و آرمان ها است. انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است از سوی دیگر، رهبر معظم انقلاب پرچم امید را برافراشته اند و مساجد به عنوان کانون های امید، نقش بسیار مهمی در گسترش گفتمان رهبری در جامعه دارند.

رئیسی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به موقع و قانع کننده به شبهات موجود در جامعه، خاطرنشان کرد: شما ائمه جماعات در کنار اقامه نماز و نشر معارف دینی می توانید شبهات ایجاد شده برای مردم را برطرف کرده و گره های ذهنی را بگشایید. چرا که اگر شبهات و تلقینات دشمن در اذهان مردم بی پاسخ بماند، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به تدریج از بین می رود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود از فعالیت ها و اقدامات دولت در یک سال گذشته در زمینه مهار ویروس کرونا، توسعه سیاست همسایگی، ایجاد تعادل در سیاست خارجی، افزایش در تجارت خارجی، ارتقای ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و در عین حال پیگیری برای خودکفایی و تنوع در مبادی ورود کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد و گفت: دولت با حمایت مردم، توانسته گام بلندی در حفظ جان و سلامت مردم بردارد و در عین حال توسعه اقتصاد ملی و افزایش سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ ملی را بدون استقراض از بانک مرکزی و ایجاد پول دنبال کند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود حضور مردم در عرصه ها و مراحل مختلف را مهمترین مولفه صلابت جمهوری اسلامی دانست و اذعان داشت: بحمدالله کشور ما دارای قدرتی است که متکی به مردم است و تلاش های دولت مردمی بر این استوار است که می توان از چنین قدرتی به نفع ملت استفاده کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه دولت علیرغم تحریم ها و تهدیدها با جدیت کار را ادامه خواهد داد، افزود: با قاطعیت و شناخت دقیق از ظرفیت ها و فرصت ها می گویم آینده برای کشور روشن است. امروز جنگ، جنگ اراده است و ملت ایران تصمیم گرفته است که دشمنان خود را شکست دهد و خداوند متعال قطعاً ملت ایران را یاری خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با رویکرد عزتمندانه دولت مردم بخش قابل توجهی از درخواست های خود را از برخی کشورها دریافت کردیم، تصریح کرد: در هیچ جلسه و مذاکره ای حقوق ملت را نادیده نخواهیم گرفت، دولت برای آبادانی کشور تلاش خواهد کرد. و مشکلات را با زور حل کنیم. ادامه خواهد یافت.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود ائمه جماعات را به تقویت بیشتر ارتباط با اقشار مختلف مردم توصیه کرد و گفت: ارتباط نزدیک با مردم جزء پایه های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. قرار گرفتن در وسط و گوش دادن مستقیم به حرف ها و دغدغه های آنها برای همه ما موفقیت است. بارها گفته ام کسانی که از ما انتقاد می کنند که در سفرهای کشور در جمع مردم هستیم، لذت بودن با مردم را درک نکرده اند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم ادامه سفرهای استانی دولت، افزود: قطعا سفرهای استانی را ادامه خواهیم داد و دور دوم این سفرها به زودی آغاز می شود. ما از مردم و با مردم و به رحمت خدا هستیم و خواهیم بود و با شعار ما مشکلات کشور حل خواهد شد.

رئیسی در ابتدای سخنان خود در مجمع ائمه جماعات کشور به تشریح اهمیت جایگاه مساجد در جامعه پرداخت و اظهار داشت: برای افرادی که به دلایلی دچار اضطراب اجتماعی شده اند، مسجد مکانی است برای آنها برای استراحت و پناهگاه ناامیدان .

رئیسی با بیان اینکه امام جماعت مسجد تنها امام جماعت مردم نیست، بلکه امام جماعت و پیشوا در حل مشکلات مردم است و افزود: بسیاری از گره ها و کدورت های مردم باز شده است. به دست ائمه مساجد. همچنین نقش مساجد و ائمه جماعات در ایجاد آرامش اجتماعی و رفع نیازهای خانواده های نیازمند در دوران کرونا نقشی ضروری و بسیار مؤثر بود.

رئیس جمهور همچنین به کارکرد مساجد در عرصه علم و بصیرت اشاره کرد و گفت: مساجد همواره محل عبادت و سنگر مقاومت فرهنگی و دشمن شناسی و دشمن ستیزی بوده است.

رئیسی گفت: خاستگاه شهدای ما و محل پرورش و تربیت رزمندگان و سرداران ما چه در حراست و چه در حریم اهل بیت علیهم السلام مساجد بوده است. و بزرگ در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید