لنده یکی از پاک ترین شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مواد مخدر + تصاویر


ساعت: 11:53
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895262

مدیریت اجرایی مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان لنده یکی از پاک ترین شهرستان های استان در حوزه مواد مخدر است اما نیاز است در حوزه های مختلف مراقبت های لازم انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده عصر دیروز با حضور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرماندار و اعضای شورای تامین و اعضای ستاد اجرایی این ستاد برگزار شد. شورای مبارزه با مواد مخدر در اتاق جلسات فرمانداری این شهرستان.

مدیریت اجرایی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در ابتدای این جلسه گفت: در بحث آسیب های اجتماعی و بر اساس نقشه راه گام دوم انقلاب همه باید به نیروی انسانی توجه کافی داشته باشیم. در حالی که دستیابی به تمدن اسلامی که هدف آن جوانان است.

رضایی گفت: توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر یکی از مهمترین محورهایی است که باید در بحث جوانان سالم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بیان کرد: داشتن بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت مبارزه با مواد مخدر شهرستان از الزامات اساسی است و تمامی ادارات و نهادها باید شناسنامه دقیقی در این زمینه داشته باشند.


0b1169d4 a95b 49fd 969e bb14354ec410 خبر خاکستری



وی تاکید کرد: کرختی اجتماعی ناشی از افزایش آسیب های اجتماعی باعث شده است تا مردم بیشتر به مشکلات حوزه اعتیاد توجه کنند.

مدیریت اجرایی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طرح حمایت از مدارس یک طرح ملی است که در سال گذشته بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که در سطح مدارس برای کارهای فرهنگی موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: در بحث آمار معتادان متجاهر نمی توان آمار دقیقی داشت اما بر اساس نظریه های علمی می توان به نسبت جمعیت آمار صحیحی به دست آورد.

رضایی گفت: در بحث حمایت از مرخصی، طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و MNT و سایر حوزه ها باید روند اجرایی مناسبی وجود داشته باشد.


eb19bdd2 23eb 4fdd b832 f6adedde25a9 خبر خاکستری



مجری مبارزه با مواد مخدر گفت: داشتن اطلاعات دقیق می تواند زمینه ساز برنامه ریزی دقیق باشد.

وی گفت: در شهرستان لنده مشکل مواد مخدر کمتر دیده می شود اما بحث نظارت و مراقبت باید به صورت محلی و عملیاتی انجام شود.

رضایی گفت: لنده یکی از شهرستان های پاک استان در زمینه مواد مخدر است اما باید در حوزه های مختلف مراقبت های لازم را اعمال کرد.

وی گفت: در بحث محلات اسلامی در قرارگاه جوادالائمه کارهای زیادی در سپاه در حال انجام است و امیدواریم سایر ادارات شهرستان لنده در محدوده این قرارگاه عملیات اجرایی خود را بر اساس این امر هماهنگ کنند.

جانشین نیروی انتظامی شهرستان لنده گفت: افزایش 90 درصدی کشفیات پلیس نسبت به سال گذشته در شهرستان لنده نشان از اقتدار و نظارت پلیس دارد.


72de7f1c 3237 4102 b7ca 7b2c18394295 خبر خاکستری

در ادامه فرمانده ناحیه لنده گفت: مبارزه با مواد مخدر یک رویکرد واحد است و سمینارهای خوبی در معاونت اجتماعی سپاه برای پیشگیری از مواد مخدر و آگاه سازی خانواده ها برگزار شد.

سرهنگ ویزی گفت: بیش از 4 محله آسیب پذیر شهرستان لنده در سال گذشته شناسایی و کارگاه های آموزشی ویژه مبارزه با آسیب های اجتماعی و مواد مخدر برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: در سال گذشته بیش از 14 میلیارد ریال به 14 معتاد متجاهر جویای فرصت شغلی اعطا شد.

در ادامه فرماندار لنده گفت: سن اعتیاد به مواد مخدر بسیار کاهش یافته است و باید به شدت نگران نوجوانان باشیم و خانواده ها باید این احساس خطر را داشته باشند.

جلال دانش گفت: تمامی ادارات و نهادها موظف به همکاری با سپاه در زمینه مناطق آسیب پذیر هستند.

وی بیان کرد: بسیاری از چالش های عمده ما به دلیل فاصله گرفتن از مسائل دینی و اخلاقی است و اگر به معنویات توجه شود شاهد کاهش این آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

فرماندار لنده گفت: ادارات به دنبال گزارش کار نباشند و به دنبال کار موثر باشند و مدارس باید مبنای کار فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر باشد.

وی بیان کرد: مبارزه قاطع با مواد مخدر در تمامی سطوح یک الزام عمومی و مهم است که باید مورد توجه ویژه مدیران و معلمان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از وضعیت شهرستان لنده برای بحث مبارزه با مواد مخدر یک اصل مهم است که همه ادارات باید آن را جمع آوری کنند.

در نهایت دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده از کمپ معتادان لنده بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید