عراق: 50 برج بتنی و 40 دوربین در مرزهای ایران در استان سلیمانیه نصب کرده ایم/ساخت 47 پاسگاه مرزی نیز آغاز می شود.

عراق: 50 برج بتنی و 40 دوربین در مرزهای ایران در استان سلیمانیه نصب کرده ایم/ساخت 47 پاسگاه مرزی نیز آغاز می شود.

سعد معن، مدیر روابط عمومی و رسانه وزارت کشور عراق اعلام کرد: به دستور فرمانده کل قوا و با تلاش وزیر کشور، توافقاتی با وزارت کشور عراق انجام شد. اقلیم کردستان عراق تیپ 21 یکم مرزبانی را در استان سلیمانیه در مرز با ایران مستقر می کند. وی گفت: اکنون 50 برج بتنی و 40 دوربین نصب شده و عملیات ساخت 47 پاسگاه مرزی در نقطه صفر مرزی عراق و ایران آغاز می شود.

وزارت کشور عراق از تدابیر امنیتی جدید در مرزهای ایران و عراق برای کنترل این مرزها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، سعد معن، مدیر روابط عمومی و رسانه وزارت کشور عراق اعلام کرد که به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و با تلاش نیروهای مسلح وزیر کشور با هماهنگی اقلیم کردستان عراق برای استقرار تیپ 21 مرزبانی به استان سلیمانیه در مرزهای ایران.

وی گفت: اکنون 50 برج بتنی و 40 دوربین نصب شده و عملیات ساخت 47 پاسگاه مرزی در نقطه صفر مرزی عراق و ایران آغاز می شود.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای روند کنترل مرزها است و از شرکت های پیمانکاری تخصصی دعوت می شود تا هفته آینده اجرای این طرح را آغاز کنند.

مدیر روابط عمومی وزارت کشور عراق همچنین تاکید کرد که مرکز مانیتورینگ دوربین های مرزی هفته آینده افتتاح می شود.

بر اساس این گزارش، دولت عراق پیش از این 10 میلیارد دینار در اختیار وزارت کشور قرار داده بود تا از آن برای ساخت پاسگاه های مرزی در مرز عراق و ایران استفاده کند.

چندی پیش فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با شبکه روداو در پاسخ به سوالی مبنی بر توافق تهران و بغداد در خصوص تروریست های تجزیه طلب مستقر در اقلیم کردستان گفت: یک نیروی سیاسی پناهندگان نمی توانند مسلح شوند و این یک اصل در قانون اساسی عراق است. ما نمی توانیم به آن پایبند نباشیم.

وی گفت: زمانی که خانه شیخ برزنچی مورد حمله قرار گرفت، چندین بار به ایران رفتم و با مقامات آن کشور مشورت کردم و این رایزنی منجر به توقف حملات برای مدتی شد.

فواد حسین تاکید کرد که اکنون یک توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق وجود دارد که رویکرد اقلیم کردستان را نیز در نظر گرفته است.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وضعیت امنیتی مرزها را بسیار بهتر از گذشته توصیف کرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کشورهای همسایه به لحاظ مسئولیت پذیری در قبال مرزها به درستی عمل نمی کنند. گروه‌های جدایی‌طلب مسلح در شمال عراق وجود دارند که در مرزهای ما ناامنی ایجاد می‌کنند.

باقری ادامه داد: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفاظت و حفظ امنیت کشور و پس از تعهد دولت عراق به خلع سلاح این گروه ها و جلوگیری از اقدامات آنها تا شهریور ماه، عملیات موشکی و پهپادی موثری را علیه این گروه ها انجام داده است. عملیات به حالت تعلیق درآمده است.

وی افزود: ما تا شهریورماه که دولت عراق متعهد شود منتظر می مانیم و امیدواریم دولت عراق به مسئولیت خود عمل کند، اما اگر این زمان بگذرد و این گروه ها مسلح بمانند یا عملیات انجام دهند، قطعاً عملیات ما علیه آنها شدیدتر خواهد شد. خودش را تکرار کرد

دیدگاهتان را بنویسید