عربستان سعودی از ایالات متحده درخواست کمک کرده است

ساعت: 06:50
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779624

ریاض که برای پایان دادن به جنگ یمن تحت فشار است، از واشنگتن خواسته است تا به تقویت بنیه دفاعی خود در جنگ یمن کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، ریاض از واشنگتن خواسته است تا به تقویت بنیه دفاعی خود در جنگ یمن کمک کند.

سه منبع ناشناس گفتند که عربستان سعودی تحت فشار شدید آمریکا برای پایان دادن به محاصره بنادر یمن، از واشنگتن خواسته است تا به تقویت دفاعی خود کمک کند.

بر اساس این گزارش، ریاض در پی حملات نیروهای یمنی با پهپادهای نظامی و موشک های بالستیک، به دنبال خرید تسلیحات آمریکایی برای کمک به تقویت سیستم های دفاعی خود است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت: «ما توجه عمومی و خصوصی زیادی به موضوع بنادر و فرودگاه‌های یمن داریم. این کاری است که عربستان سعودی باید انجام دهد. حفاظت از عربستان سعودی تعهد مهم واشنگتن است و گفت‌وگوی بین ایالات متحده و عربستان سعودی در مورد بهترین راه برای تحقق تعهد رئیس جمهور (بایدن) برای دفاع از کشور بدون ارائه سلاح‌های تهاجمی برای درگیری یمن وجود دارد.

در حالی که ائتلاف عربی به رهبری عربستان به طور روزانه به مناطق مختلف یمن حمله می کند، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه هفته گذشته خواستار اعمال فشار بر انصارالله برای پذیرش طرح آتش بس ریاض در یمن شد. بیانیه ابن فرحان پس از آن بیان شد که منابع یمنی از نقض روزانه آتش بس در استان الحدیده در غرب استان الحدیده توسط اتحادیه عرب خبر دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید