ترکیه دارایی های 770 فرد و یک موسسه مستقر در ایالات متحده را مسدود کرده است

ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794588

دولت ترکیه دارایی های 770 نفر و یک شرکت آمریکایی را به اتهام تروریسم مسدود کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس حکمی که امروز (جمعه) در نسخه رسمی ترکیه منتشر شد، این کشور دارایی های 770 نفر و یک بنیاد مستقر در آمریکا را به دلیل تامین مالی تروریسم مسدود کرده است.

به گزارش رویترز، دارایی های بنیاد نیاگارا مستقر در شیکاگو به دلیل ارتباط با فتح الله گولن، واعظ ترکیه ای مستقر در ایالات متحده، مسدود شده است.

این روزنامه می نویسد که اموال بیش از 400 نفر به دلیل ارتباط با گولن مسدود شده است. این اقدام به دلایل منطقی برای ارتکاب اعمال مشمول مواد «جرم تأمین مالی تروریسم» و «اقدامات ممنوعه تأمین مالی یا جمع آوری وجوه» صورت گرفته است.

به گزارش رویترز، «این تصمیم همچنین دارایی های بیش از 200 نفر را که متهم به ارتباط با حزب غیرقانونی کارگران کردستان (پ ک ک) و گروه های شبه نظامی داعش بودند، مسدود کرد.

از تابستان 2016، نزدیک به 80000 مقام نظامی و غیرنظامی در رده های مختلف در ترکیه دستگیر شده اند. 150000 کارمند دولتی، ارتش، پلیس و دیگران اخراج شدند.

در سوم نوامبر، دادستانی آنکارا حکم بازداشت 100 مقام دولتی و خصوصی را به اتهام همکاری با سازمان فتح الله گولن صادر کرد.

دولت ترکیه فتح الله گولن، واعظ و مخالف ترکیه را مسئول کودتای نافرجام تابستان 2016 می داند و آن را یک سازمان تروریستی می خواند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید