عربستان سعودی در سال جاری تعداد زائران را به یک میلیون نفر رساند

عربستان سعودی در سال جاری تعداد زائران را به یک میلیون نفر رساند

روز جدید : عربستان سعودی پس از اپیدمی ولیعهد، امسال با شرایطی مانند واکسیناسیون تعداد زائران را به یک میلیون نفر رساند. با توجه به فوران تاج در سال 2020، موسم حج تنها با حدود ده هزار نفر برگزار شد و مرگ به مدت شش ماه متوقف شد. سال گذشته (2021) مراسم حج تنها با 60000 نفر از 558000 نامزد فقط از عربستان سعودی برای افراد بین 18 تا 65 سال برگزار شد. قبل از اپیدمی ولیعهد، حدود 2.5 میلیون نفر مناسک حج را انجام دادند.

عربستان سعودی اعلام کرده است که در سال جاری پذیرای یک میلیون نمازگزار از داخل و خارج از این کشور خواهد بود.

به دنبال همه‌گیری ولیعهد که عربستان سعودی را مجبور به برگزاری موسم حج به شدت محدود به تعدادی از زائران داخلی طی دو سال گذشته کرد، ریاض روز شنبه اعلام کرد که امسال پذیرای یک میلیون زائر از عربستان سعودی و خارج از آن خواهد بود.

عربستان سعودی نیز امسال برای نمازگزاران شرایطی را تعیین کرده است. به گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، مراسم حج امسال برای افراد زیر 65 سال است. همچنین افرادی که قصد انجام حج دارند باید واکسینه شده و دارای مدرک مورد تایید وزارت بهداشت باشند. [کشور خود] فراهم کند. علاوه بر این، وزارت حج عربستان تصریح کرده است که افراد باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود به عربستان، گواهی آزمایش تاج گذاری منفی را ارائه دهند.

در حالی که قبل از شیوع بیماری ولیعهد حدود دو و نیم میلیون نفر در مناسک حج شرکت می کردند، سال گذشته (2021) به دلیل این بیماری، حج تنها با حدود 60000 نفر از 558000 نامزد (صرفاً از عربستان سعودی) برگزار شد. افراد بین 18 تا 65 سال در سال 2020 موسم حج تنها با حدود ده هزار نفر برگزار شد و عمره به مدت شش ماه متوقف شد.

طبق آمار منتشر شده قبلی، درآمد سالانه عربستان از حج و فوت حدود 12 میلیارد دلار گفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید