عزاداری عزاداران حسینی در عزای سیدالشهدا (ع) سیاه پوش شد / ایران پک پرسه


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888517

در روز عاشورای حسینی و در ساعات اولیه صبح امروز ایران سیاه پوش شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز دوشنبه 26 مرداد ماه روز عاشورای حسینی در ایران اسلامی است و مردم سراسر ایران عزادارند و بر سر و سینه می کوبند. دسته های عزاداری از ساعات اولیه امروز در کوی و برزن و در تمام شهرهای ایران تشکیل شده و عزاداران با حضور در هیئت ها، حسینی ها و مساجد به عزاداری سالار شهیدان می پردازند. بسیاری از هیئت‌های عزاداری ظهر امروز مجالس عزاداری برگزار می‌کنند و در اذان ظهر نیز مردم به یاد نماز ظهر امام حسین (ع) در فضای باز نماز می‌خوانند.

تشکیل کمیته میثاق با شهدا

دسته عزاداری روز عاشورا هیئت میثاق شهدا و دانشگاه امام صادق(ع) صبح امروز با نوای میثم در خیابان های غرب تهران آغاز شد. این دسته که دیروز همزمان با تاسوعای حسینی به عزاداری پرداختند، مسیر امروز از مسجد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)، بلوار دریا، مقبره شهدای مسجد قدس، بلوار سعادت آباد، میدان شهید تهرانی مقدم است. در این مراسم عزاداران در صفی منظم و با زنجیر زنی با شبستان و مداحی مرثیه اهل بیت علیهم السلام کنار هم ایستادند.

امشب از ساعت 16 مراسم روضه خوانی در دانشگاه امام صادق(ع) با نوای میشم مطیعی در شب عاشورا برگزار می شود.

زمزمه «ماه، ای سحرگاه» در شب عاشورا

دیشب همزمان با شام عاشورای حسینی در هیئت ها عزاداری کردند و همه ناله کردند: «امشب شاه دین در حرمش مهمان است، صبح بلند نشوید/ فردا ظهر پیکرش زیر اسبان است». سم‌ها صبح بلند نشوید.» در یکی از این مراسم که در هیئت عبدالله بن الحسن (ع) برگزار شد، محمد باکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی شهر نیز حضور یافت و به عزاداری پرداخت. مردم.

برج آزادی پا به نقش عاشورا گذاشت

یادبود ویژه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در شب عاشورای حسینی بر دیوار برج آزادی حک شد.

میدان امام حسین محل اجتماع عاشقان اباعبدالله است

یکی از مهم ترین و بزرگ ترین اجتماعات در تهران و میدان امام حسین (ع) برگزار می شود و طبق سنت هر ساله میدان امام حسین محل اجتماع عاشقان اباعبدالله است. هزاران حوثی داغدار با حضور در این میدان تاریخی که مزین به نام اباعبدالله است، به عزاداری و سوگواری پرداختند.

برپایی مجالس خیمه سوز در عصر عاشورا

از امشب دوشنبه 26 مرداد ماه به مناسبت شب عاشورا که لشکریان یزید خیمه های الله و آل رسول الله را به آتش کشیدند، در شهرهای مختلف کشور جلسات خیمه سوز برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید