عزم فولاد در دوران انقلاب / خانواده دو شهید تقدیم انقلاب کردند


ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807313

صادر شده به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب؛

شهید اسلام و مظفر اسماعیلی از شهدای شهرستان ایوان بودند که در دوران پهلوی و پاسداری مقدس در خط مقدس مبارزه با ظلم و ستم قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، همزمان با طلوع انقلاب اسلامی ایران، عصر جدیدی در کشور ایجاد می شود و فرصت های زیادی برای پیشرفت و نوآوری سوق داده می شود که افراد را از ظلمت های دوران طاغوت به سمت ترقی سوق می دهد. و روشنگری

پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز انقلاب مردمی است که پیام آن در سراسر جهان پخش می شود و همه جهان پیام آن را دریافت می کنند و موج آزادی در کشورهای مختلف الگو قرار می گیرد.

ایران اسلامی با وجود فراز و نشیب های فراوان و اقدامات خصمانه مختلف، امروز به یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین کشورهای جهان تبدیل شده است و برخی معادلات جهانی بدون حضور ایران حل نخواهد شد. از آنها اطاعت کرد

خبرنگار جهاد و مقاومت خبرگزاری ایلام بیدار به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور آشنایی با ویژگی های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به تشریح زندگی نامه مظفر پرداخت. و شهدای اسماعیلی یکی از بستگان این بزرگواران. متن کامل این مصاحبه را در ادامه می خوانید.

حاج محمدرضا اسماعیلی از نزدیکان این دو شهید بزرگوار در گفتگو با خبرنگار مگ اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب جهان بود که در آن مردم با اطاعت از فرمان حضرت امام خمینی (ره) رژیم طاغوتی را سرنگون کردند. .

وی گفت: مردم یکی از ارکان اصلی هر انقلابی هستند و اگر تمایلی به همراهی با انقلاب نداشته باشند، انقلابی رخ نمی‌دهد، به همین دلیل است که خمینی (ره) را برای حضور یکپارچه مردم در صحنه می‌خواهم. مرحله عوامل موفقیت انقلاب را می شناسند.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه همه مردم ایران اسلامی در پیروزی انقلاب نقش داشتند، خاطرنشان کرد: استان ایلام و البته شهرستان های تابع آن از جمله شهر ایوان به نوعی درگیر مبارزه با پهلوی بودند. رژیم با اشاره به.

حاج محمدرضا اسماعیلی گفت: پدر این دو شهید بزرگوار مشهد، مرکز خرید عزیز اسماعیلی است که یکی از ملاهای روستای اسماعیلی به شمار می رفت و دارای 7 پسر و 3 دختر روستایی بود. حوزه نماز و احکام اسلامی را از آن جهت به او نسبت می دادند که از نظر دینی و اخلاقی شناخته شده بود و توانست در بین مردم جایگاه اجتماعی خوبی کسب کند و از فرزندان ذکورش دو نفر شهید اسلام و مظفر در مقام عالی شهید شد. در طیف گسترده ای از خوانندگان کوتاه از ویژگی های خود منتشر شده است.

حاج محمدرضا اسماعیلی با اشاره به ویژگی های شهید اسلام و مظفر اسماعیلی گفت: شهید اسماعیلی اسماعیلی در خانواده ای مذهبی در سال 1338 در شهر ایوان کدم منتظر است تا کوچه های سرسبز روزی عروج ملکوتی داشته باشد. وی در سن هفت سالگی وارد مدرسه روستا شد و تحصیلات خود را تا کلاس پنجم ابتدایی در روستای اسماعیلی با موفقیت به پایان رساند. او نیز در سال 1340 در روستای اسماعیلی پایین به دنیا آمد و خانه کوچک و ساده پدرش پر از عطر است. دوران طفولیت را به عشق مادر و ظاهر سخاوتمند پدر گذراند و به مکتب رفت و تا پنجم ابتدایی در روستای اسماعیلی سفلی به عنوان برادر بزرگوارش تحصیل کرد و سپس تحصیلات متوسطه و دبیرستان را در ایوان (بگ) ادامه داد. شاه) تا مقطع دیپلم ادامه داد.

اسماعیلی بیان کرد: در دوران ستم شاهی با توجه به سن این دو شهید بزرگوار و با وجود اینکه حتی در دوران دبیرستان نیز فساد وجود داشت، هرگز مرتکب گناه نشدند و همیشه راه نجابت و طاعت را طی می کردند و از این رو به طور عام شناخته شده بودند و به طور خاص.


نحوه جنگیدن شهید اسماعیلیه اسلام در دوران تاگوت

در عهد پهلوی شهر ایوان به نام باغشاه نامگذاری شده و اهالی شهر آن را با این عنوان می شناسند. بسیاری از فعالیت های رژیم شاه در داخل شهر ایوان انجام می شد که در آن زمان چندان وسیع نبود و چون رژیم بسیار متمرکز بر فعالیت های مردم بود، مبارزات شکل حساس تری به خود گرفت و مبارزان انقلابی باید تلاش بیشتری می کردند.

یکی از موضوعاتی که در دوران پهلوی بسیار حساس بود، بیانات و سخنان امام خمینی (ره) بود که رژیم نسبت به آن حساسیت خاصی داشت و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود این اعلامیه به شهر در مرحله اول و در مرحله اول انجام داد. مرحله بعد به دست مردم نمی رسد، بنابراین مبارزان انقلاب با برنامه ریزی، دسترسی مردم را فراهم می کنند.

یکی از این رزمندگان شهید اسماعیلی اسماعیلی بود که با دوستان و همرزمانش اعلامیه پخش می کرد و با حساسیت خاصی این کار را انجام می دادند، شاید یکی از مواردی که شهید اسماعیل اسماعیلی احساس مسئولیت می کرد و آن دفاع از دفاع مقدس بود. کلمه، زیرا دلیل می‌آورد که هیچ کس در روستا به او مشکوک نباشد، زیرا به خوبی می‌دانست که رژیم در بین مردم قوی است و می‌توان گزارش او را به دستان پهلوی فرستاد و باید اسناد و مدارک تهیه کرد. بیشتر فعالیت های او کاملاً مخفیانه است.

از جمله فعالیت های تبلیغی برجسته او، علاوه بر پخش اعلامیه در سطح شهر، سفرهای مخفیانه او به کرمانشاه بود که به بهانه های مختلف، ارادت فرزندش انجام می شد. تشخیص می دهد.

در پی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شهیدان اسلام و مظفر اسماعیلی در کنار سایر مردم و اهالی روستا همکاری و تلاش همه جانبه ای را برای پشتیبانی و سازماندهی نیروهای امام و انقلاب تا زمان حمله بعثی ها به عراق انجام دادند. سال 1359 پذیرفته شده است که با تشکیل اولین پایگاه های مقاومت در روستا به همراه سایر برادران از جمله برادر بزرگترش به بسیج پیوست و با تمام توان از کیان ایرانی دفاع کرد و سرانجام در تاریخ 1362/05/05 مجروح شد. با اصابت ضربه مستقیم به دشمن و سپس به بیمارستان باختران اعزام و به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان کورندیان تهران اعزام و پس از 21 روز به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مراسم باشکوه تشیع شهدای امامزاده حاجی با انتقال پیکر مطهر این شهید گرانقدر به شهرستان ایوان و روستاهای سفلی اسماعیلیه و علیا و رودخانه گلم ویس برگزار شد. اقوام و دوستان در نبود این عزیز بی تاب بودند.

نقش برادر بزرگتر ایشان (مرحوم کاسم اسماعیلی) بسیار پر رنگ و الهام بخش بود به طوری که اعلام کردند ما برادر هستیم و امروز یکی از ما فوت کرده و حاضریم جان 6 برادر دیگر را فدا کنیم. امام انقلاب باعث اتحاد و برادری دهقانان و برادرانشان شد


ee6ab02a 813a 497f be6a b08ed37b72d3 خبر خاکستری

مرحوم مشهدی کاسم به عنوان فرمانده یکی از پایگاه های روستا برای تقویت روحیه جوانان برای حضور در جبهه ها تلاش زیادی می کرد زیرا در آن زمان جوانان برای حضور در جبهه ها از هم جلوتر بودند. برادر انقلاب را الگویی برای حضور سایر دهقانان معرفی کرد که بسیار مهم بود. علاوه بر تشویق جوانان در جبهه در زمینه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی (مسجد سازی) سیاسی (سه دوره ریاست روستا) مذهبی ها هم فعال بودند

آن زمان عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مثل امروز نبود. مردم به طور سنتی به عزاداری مرحوم مشهدی قاسم اسماعیلی پرداختند و به عزاداری پرداختند. یکی از دسته های بزرگ هیئت های عزاداری (هیئت حسین بن علی) در شهر دایر شد.

اما شهید اسماعیل اسماعیلی به عنوان یکی دیگر از برادران شهیدش در ساعت 10 صبح 27 اسفند 64 در جریان بمباران هوایی شهر ایوان به همراه 160 مزدور صورتی دیگر به شهادت رسید. لازم به ذکر است از شهید اسلام اسماعیلی به عنوان یک مبارز با اخلاق از همان ابتدا که در مسابقات قهرمانی استان حضور داشت یاد کرد. از 74 کیلوگرم


33e789e9 2f61 4c39 b8cd 8a51d684db60 خبر خاکستری


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید