سیستان و بلوچستان چند دانش آموز شهید تقدیم انقلاب کردند؟


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916328

دانشجویان و شهدای دانشگاهی برگ زرین دانشگاه ها در حراست مقدس هستند، برگزیدگانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل از سنگر علم و دانش دفاع کردند، وجود این مرز و بوم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در زمان ما، نام ها هویت می آفرینند و هر چه هویت ها بزرگتر و معنادارتر باشد، نام های ماندگارتری را خلق خواهند کرد.



دانشجو و شهید دو اسم زیبا و مقدس هستند که اگر این دو کلمه کنار هم قرار گیرند ترکیب شهدای دانشجو را تشکیل می دهند، کسانی که وقتی احساس کردند باید جبهه و اسلحه را عوض کنند درس و دانشگاه را رها کردند. و به جبهه رفتند و اتاقهای کلاس عشق و ایثار رفتند و خون پاک خود را به جوانه های جوانه های انقلاب دادند.

دانشجویانی که جنبش اصیل دانشجویی را سازماندهی کردند و نقش مهمی در دفاع از کشور خود داشتند. کسانی که پس از دوران دفاع مقدس در صحنه های سازندگی حضور یافتند و با گام های خود تا امروز عرصه های صنعت، فرهنگ و علم را پایه گذاری کردند.

25 آذر در تقویم طلایی کشور روز دانش آموز اعلام شده است. در واقع این روز یادبود سه دانشجو است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با شاه پهلوی اندکی پس از کودتای ننگین آمریکایی در 28 مرداد توسط رژیم طاغوت کشته شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در تاریخ 24 آذر 1386 به بیان تاریخچه ای از این حادثه پرداختند و فرمودند: جالب است بدانید که در 25 آذر 1391 سه دانش آموزان کشته شدند افتادند، تقریباً چهار ماه بعد از 28 مرداد اتفاق افتاد، یعنی بعد از کودتای 28 مرداد و آن خفقان عجیب – سرکوب عجیب همه نیروها و سکوت همه – ناگهان انفجاری در فضا رخ داد و در محیط از دانشجویان دانشگاه تهران . چرا؟ چون نیکسون که در آن زمان معاون رئیس جمهور آمریکا بود به ایران آمد. این دانشجویان به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون مسئول کودتای 28 مرداد، در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات می کنند که البته سرکوب می شود، با آنها مقابله می شود و سه نفر از آنها کشته می شوند. 16 خطر باید با این مختصات در تمام سال ها شناسایی شود. هازارد متعلق به دانشجویان علیه نیکسون، دانشجویان علیه آمریکا، دانشجویان علیه سلطه است.

با همه این تفاسیر این روز یادآور مرگ اندیشمندان و جوانانی است که در مقابل ظلم ایستادند و با خون و قلم و اندیشه خود راه درست مبارزه با استکبار جهانی به رهبری آمریکای جنایتکار و دست نشانده و مزدوران داخلی را به جهانیان نشان دادند. خارجی، نشان می دهد.

اکنون راهی که امروز پیش روی مریدان است و مسئولیتی که امروز بر دوش مریدان است، از مسئولیت شاگردان شهید 16 آذر سنگین تر است. چرا که امروز دشمنان ایران اسلامی و مزدورانشان در همه زمینه ها اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، مذهبی و دینی هجمه های گسترده ای را علیه جامعه انجام می دهند و هدفشان آسیب رساندن و آسیب رساندن به کیان ایران اسلامی است. .

موسی زنجانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه شهدا و ایثارگران مایه پویایی و تولید فرهنگ هستند، انقلاب در حالی رخ می دهد که آمریکا به دنبال نابودی و نابودی باشد. می خواهد به جای تشکیل یک ایران قدرتمند، ایران ویران شده را ببیند. رویای باطلی است که آرزوی تحقق آن را به گور خواهد برد زیرا امروز جوانان این کشور با الگو گرفتن از شهدا راه انقلاب را ادامه می دهند.

وی افزود: روز دانش آموز نماد دشمن شناسی، بصیرت، درستی و بلوغ تفکر جوانان، روز مقابله با استکبار جهانی و دفاع از عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

این مسئول سهم شهدای دانش آموز دوران دفاع مقدس و حوادث تروریستی را 41 شهید عنوان کرد و گفت: مهمترین وظیفه جوان مسلمان امروز نیکوکاری، کسب علم، بصیرت افزایی و اطاعت از ولایت فقیه است.

به گفته زنجانی؛ ادامه راه شهدا وظیفه همه است و باید تمام تلاش خود را برای اعتلای آرمان ها و اهداف شهدا به کار گیریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید