عسگر فرهادی در بین 9 عضو هیئت داوران جشنواره فیلم کن حضور داشت

پس از ده ها شایعه و خبر مختلف، وینسنت لیندون، بازیگر فرانسوی فیلم سال گذشته برنده نخل طلایی فیلم «تایتان» به عنوان رئیس هیئت داوران هفتاد و پنجمین دوره این جشنواره معتبر انتخاب شد.

لیندون که در سال 2015 برای بازی در فیلم «اندازه یک مرد» به کارگردانی استفانی برایس برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد، اکنون اولین ستاره فرانسوی پس از ایزابل هوپر در سال 2009 است که به ریاست هیئت داوران انتخاب شده است.

عسگر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» که برنده دو جایزه اسکار شده است به همراه جف نیکولز کارگردان آمریکایی، ربکا هال بازیگر و کارگردان بریتانیایی و دیپیکا پادوکن بازیگر هندی به هیئت داوران می پیوندند.

نومی راپاس بازیگر سوئدی، یاسمین ترینکا بازیگر و کارگردان ایتالیایی، لاژ لی کارگردان فرانسوی و یواخیم تریر کارگردان نروژی لیست داوران را تکمیل می کنند. اولین فیلم ترینکا، “مارسل!” در ویژه برنامه جشنواره پخش خواهد شد.

لیندون گفت: «همراه با هیئت داوران، ما تلاش می‌کنیم تا بهترین مراقبت از فیلم‌های آینده را انجام دهیم، فیلم‌هایی که همگی دارای همان امید پنهان شجاعت، وفاداری و آزادی هستند و مأموریت آن‌ها تحت تأثیر قرار دادن هر چه بیشتر مردان و زنان از طریق گفتار است». بیانیه انجام این کار با آنها به دردها و لذت های مشترک آنها مربوط می شود.

از آنجایی که جشنواره سه هفته دیگر آغاز می‌شود، هیچ‌وقت ترکیب کن تا این حد دیر اعلام نشده است. تیری فرمو، مدیرکل جشنواره، در یک کنفرانس خبری گفت که این تاخیر به دلیل مشکلات کمبود استعداد است. قبل از آن، او می خواست پنه لوپه کروز در هیئت داوران حضور داشته باشد، اما نتوانست.

دیدگاهتان را بنویسید