عسگر فرهادی بهترین کارگردان منطقه آسیا و اقیانوسیه شد

برندگان چهاردهمین دوره جوایز فیلم آسیا و اقیانوسیه معرفی شدند و «قهرمان» که در چهار رشته نامزد شده بود، در نهایت جایزه بهترین کارگردانی این رویداد را از آن خود کرد.

عسگر فرهادی بهترین کارگردان جوایز آسیا و اقیانوسیه شد

قهرمان همچنین نامزد جایزه آسیا و اقیانوسیه بهترین فیلم، فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (امیر جدیدی) شد.

در جای دیگر، فیلم ژاپنی My Car Driven ساخته ریوسوکی هاماگوچی برنده بهترین فیلم در جوایز سالانه آسیا و اقیانوسیه شد و جایزه بزرگ هیئت داوران به فیلم Rehana ساخته عبدالله محمد ساد، محصول مشترک بنگلادش، قطر و سنگاپور تعلق گرفت.

«ماشین من را برانید» علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلمنامه را نیز از آن خود کرد که عسگر فرهادی برای قهرمان و نسیم احمدپور و شهرام مکری برای فیلم «جنایت سهل انگاری» نامزد شدند.

در بخش بهترین فیلم بلند نوجوانان که در میان آن فیلم «زمانی برای فریاد زدن انارها» ساخته گراناز موسوی یکی از نامزدها بود، فیلم کره ای «حرکت به جلو» ساخته یون دان بی برنده جایزه شد.

«دماغ یا توطئه ماوریک» ساخته آندری کرزانوفسکی نیز برنده بهترین فیلم مستند بلند شد و «سابایا» به کارگردانی هوجیر سیروری سوئدی برنده بهترین فیلم انیمیشن شد.

در سایر بخش‌ها جوایز بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن به ترتیب به «تست هالک بادون» برای «ریحنا» و «ماراب نینیدزه» برای فیلم روسی «محاصره خانه» تعلق گرفت.

فدراسیون بین المللی تهیه کنندگان فیلم (FIAPF) نیز جایزه خود را به خاطر دستاوردهای برجسته در سینمای آسیا و اقیانوسیه به سرگئی سالیانوف اهدا کرد.

سینمای ایران و ژاپن که هر کدام در هفت رشته نامزد شده اند، در صدر نامزدهای جوایز آسیا و اقیانوسیه امسال قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید