عشایر کهگیلویه و بویراحمد در انتظار حمایت ویژه مسئولان/آزادی قیمت نهاده های دامی


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908871

عشایر کهگیلویه و بویار احمد در نقاط مختلف استان مولد و تأثیرگذار هستند و باید نیازهای مختلف آنها شناسایی و رفع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، عشایر کشور با توجه به اینکه جامعه ای مولد هستند و علیرغم اینکه طبق آمار حدود 2 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و بیش از 24 میلیون راس دام دارند یعنی 28 درصد. گاو سبک، 4 درصد از گاو سنگین این کشور بیش از 20 درصد گوشت قرمز تولید می کند و نقش مهمی در سایر تولیدات دامی دارد.

عشایر نیز در تامین امنیت کشور و تقدیم بیش از ده هزار شهید والامقام نقش بسزایی دارند و داشتن بیشترین تعداد شهید به نسبت جمعیت نشان از رشادت، رهبری، عشق به وطن و رشادت عشایر دارد. انجمن.

مجموع این خصوصیات است که بنیانگذار کبیر انقلاب عشایری عشایر را ذخایر انقلاب نامیدند و رهبر انقلاب اسلامی نیز در بیانات خود در مورد عشایر فرمودند: از اول انقلاب تا امروز داریم. لحظه ای در وفاداری عشایر غیور، مؤمن و دلاور این خطه سرافراز و سرافراز شک نکرد. عشایر به قول امام ذخایر انقلاب هستند.

ffd72841 00d8 4e3e a7d9 c2aedb8053b3 خبر خاکستری

با این اوصاف، قشر عشایری به عنوان قشر کارآمد و مولد جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و سهم بیشتری از منابع در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در نظر گرفته شود.

در این راستا عشایر در مناطق مختلف کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد نیازهای متفاوتی در زمینه تامین آب، دامپروری، بازگشایی راه های خود در فصول مختلف سال به ویژه قشلاق دارند. تامین انرژی، توزیع سوخت و همچنین توجه به مشکلات پزشکی آنان.لازم به ذکر است که طیف خدمات دهندگان متمرکز بر امور عشایری باید پاسخگوی نیازهای فوق باشند.

4f5d5e2b c3f7 4eec a193 522220ac73a2 خبر خاکستری

مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص توزیع سوخت در مناطق عشایری در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: منابع سوخت عشایر در هر شهرستان خریداری و در مرحله اول توزیع شد. در مناطق عشایری زیلایی، گاشاران و مناطق فقیرنشین.

آذرفر با بیان اینکه توزیع سوخت در سراسر کشور انجام شده است، تاکید کرد: مشکل خاصی در تامین و توزیع سوخت عشایر وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشایی راه ها در مناطق عشایری گفت: بازگشایی راه های عشایری در حال انجام است و ماه آینده افتتاح می شود و برای فصل پیش رو نیز آمادگی کامل داریم.

آذرفر در ادامه به آخرین وضعیت آبرسانی در مناطق عشایری پرداخت و گفت: آبرسانی به مناطق عشایری با تانکرهای سیار انجام می شود و مشکلی در تامین آب وجود ندارد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر قیمت آزاد و فروش مواد اولیه دامی، گفت: قیمت مواد اولیه آزاد شده و هر کیلوگرم آن 12 هزار تومان فروخته می شود و آزادسازی ارز باعث شده تا مواد اولیه به فروش برسد. به قیمت آزاد فروخته شود و خام فروشی مانند گذشته به قیمت دولتی نباشد.

وی افزود: اگر گزارشی مبنی بر فروش خارج از استانی گزارش شده باشد با ارائه مستندات این موضوع پیگیری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید