توزیع بیش از 15 هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان ایلام

مدیر تعاون روستایی استان ایلام اظهار داشت: از مهر 1401 تا کنون 15 هزار 771 تن انواع نهاده‌های دامی در استان ایلام توسط شبکه تعاون روستایی تامین و توزیع شده است.


به گزارش

خبرگزاری موج

ایلام

، شکری مدیر تعاون روستایی استان ایلام بیان کرد: میزان توزیع کود های شیمیایی بین کشاورزان از مهر ماه سال 1401 تا مهر1402 به میزان 8 هزار 826 تن بوده است که 6 هزار و 33 تن آن کود اوره و 2 هزار 449 تن کود فسفات و همچنین 344 تن کود پتاس از طریق تعاونی های تحت پوشش این مدیریت انجام شده است.          وی افزود: همچنین میزان توزیع کودهای ریز مغذی و بیولوژیک در سال زراعی ذکر شده به میزان 135 تن کود ریزمغذی و 206 تن کود آلی و زیستی نیز بین کشاورزان استان از طریق تشکل ها، توزیع شده است.

شکری اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی به روستاییان به مقدار 4 هزار و 644 تن آرد یارانه ای در مناطق روستایی استان توسط شبکه تعاونی‌ با قیمت مصوب در بین روستاییان توزیع شده است.

 شکری با بیان اینکه در راستای خدمات رسانی به روستاییان و کشاورزان استان، در یک سال گذشته بیش از 28 هزار لیتر انواع مواد سوختی شامل بنزین، گازوئیل و نفت سفید از طریق شرکت‌های تعاونی روستایی، بین بهره‌برداران و تولیدکنندگان استان توزیع گردیده خاطر نشان کرد؛ یکی از مهم‌ترین رسالت های شبکه تعاون روستایی، عاملیت توزیع مواد سوختی بین روستاییان و کشاورزان است که تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش در امر سوخت رسانی به اعضا و بخش کشاورزی استان سهم عمده و نقش بسزایی دارد.

این مسئول با اشاره به تامین و توزیع نهاده‌های دامی توسط شبکه تعاونی کشاورزی استان ایلام گفت: از مهر 1401 تا کنون 15 هزار 771 تن انواع نهاده‌های دامی در استان ایلام توسط شبکه تعاون روستایی تامین و توزیع شده است. 

 شکری بیان کرد: در راستای تحقق برنامه های مدیریت تعاون روستایی استان در تأمین به موقع سموم مورد نیاز کشاورزان در برنامه مصوب تأمین و توزیع انواع سموم شیمیایی اعم از آفت کش‌ها، قارچ کش‌ها، کنه کش‌ها، علف کش‌ها و سایر سموم 18هزار461 جهت مبارزه با افات و امراض محصولات کشاورزی در بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان ایلام تصریح کرد: بذر مرغوب و مناسب در ارتقای عملکرد محصولات کشاورزی نقش و تأثیر بسزایی دارد و در راستای کیفی سازی بذر، شبکه تعاون روستایی استان ایلام از ظرفیت بالایی برخوردار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال زراعی۱۴۰۱_ ۱۴۰۲ به میزان 14 هزار و321 تن انواع بذر اصلاح شده مورد نیاز کشاورزی استان از طریق شرکت های کشت و صنعت وابسته به تعاون روستایی در استان تولید شده است و مازاد آن به استان های کشور صادر می گردد.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید