جزئیات توزیع ارز دامی / توزیع هوشمند کالاهای اساسی

ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806436

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توزیع هوشمند مواد غذایی در استان های کشور و پایتخت همجوار انجام شد، گفت: توزیع برنج ایرانی از روز گذشته به صورت هوشمند آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد ساداتی نژاد امروز در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر با تبریک و گرامیداشت این ایام در خصوص اقدامات لازم برای تحویل غذا در شب عید گفت: از آبان ماه امسال تحویل را آغاز کردیم و تلاشمان بر این است که تامین شود. توزیع 50 درصد میوه های ضروری از طریق یک سیستم هوشمند، این یک تجربه جهانی است و می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر تنظیم بازار داشته باشد.

وی گفت: تنظیم بازار محصولات کشاورزی زمان زیادی می برد. آب و هوا هم روی آب و هوا تاثیر می گذارد، در سیل اخیر 50 هزار تن سیب زمینی از دست دادیم اما قول می دهم با کمک کشاورزان امنیت در بازار حاکم شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه انتقاداتی در حوزه برنج وجود دارد و برخی برآوردهای تولید را درست نمی دانند و معتقدند دخالت دولت در بازار بسیار موثر است، گفت: بیش از دو میلیون تن برنج تولید می کنیم. و واردات یک میلیون تنی «سال گذشته نیز دچار خشکسالی شدیم و تولید برنج ایرانی را بین 20 تا 30 درصد کاهش دادیم و این بر بازار تأثیر می گذارد.

ساداتی نژاد ادامه داد: توزیع هوشمند در استان های کشور و تهران در داخل انجام می شود، توزیع برنج ایرانی از دیروز به صورت هوشمند آغاز شد.

وی در خصوص مداخله در بازار گفت: ما علاقه ای به این کار نداریم و با اتحادیه ها کار می کنیم و می خواهیم آنها را واگذار کنیم اما این کار زمان می برد.

جزئیات توزیع ارز باید وارد شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تکه های مرغ بسیار بیشتر از قیمت بازار است گفت: در حال صحبت با اتحادیه ها هستیم و به زودی قیمت مناسب را برای مصرف کننده اعلام می کنیم.

ساداتی نژاد در خصوص تامین مواد اولیه دام و مشکلات حمل و نقل مواد اولیه گفت: با آغاز به کار دولت 13. یک میلیارد تن توزیع ارز داشتیم و ارز آذرماه توزیع و تامین و جابجا شد. ارز برای بهمن و اسفند با دستور رئیس جمهور آزاد شد، برای فروردین توافق کرده اند و نگرانی از این بابت وجود ندارد و اولویت با مرغ و گاو شیری است و بخشی از دام روستایی را در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید