عشق به جاده یا مبارزه با زندگی / مشکلات رانندگان کامیون با قیمت نامحدود

ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792759

کامیون ها و رانندگان کردستانی در سال های اخیر به خصوص در آن روزگار تاج و تخت زحمات زیادی را متحمل شده اند اما صدایشان درنیامده و در حال دعوا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، امام خمینی (ره) از ایام خطر سال 1361 در پیامی تاریخی از کامیون داران کشور خواست تا در تخلیه بار در بنادر و کشتی ها مشارکت داشته باشند تا کالاهای اصلی کشتی ها به سرعت تخلیه شود. ممکن است. مردم

26 آذرماه بود که رانندگان کامیون به فرمان امام خمینی (ره) هجوم آوردند و در بسیج عمومی برای تخلیه بار به بنادر جنوب کشور شتافتند و بدین ترتیب این روز در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک روز سرنوشت ساز دیگر به ثبت رسید. .

fb318fab 5500 46a9 a6e6 94dc96dd5f55 خبر خاکستری

سپس در سال 1376 به پیشنهاد وزارت راه و ترابری وقت برای ارزیابی تلاش های این مجموعه سرسخت و شناخت جایگاه شبکه حمل و نقل جاده ای، این روز مهم (26 آذرماه) «روز ملی حمل و نقل» نامگذاری شده است. .

رانندگان کرد مانند سایر اصناف شهرهای دیگر با همین روحیه در جاده های کشور تردد می کنند تا بارها زمین نخورند.

cc16791e a805 4899 9011 7fedee6d3da1 خبر خاکستری

قیمت نامحدود قطعات و لوازم یدکی ناوگان

حسین پناهی راننده 48 ساله سنندجی است که بیش از 23 سال است در جاده های استان رانندگی می کند.

وی در گفت و گو با کُردتودی گفت: از کودکی در تابستان به همراه پدرم که راننده بود در دل جاده ها قدم می زدیم و صحنه های زیبایی از کوه و طبیعت جاده ها را علاقمند می دیدیم. من در این شغل هستم.» من در این حرفه سرباز شدم.

وی ادامه داد: درست است که رانندگی لذت های خود را به همراه دارد اما امروزه امرار معاش برای رانندگان واقعا سخت شده است زیرا اجاره بهای پایین و گرانی قطعات کامیون اجازه نمی دهد رانندگی برای خانواده ها راحت شود.

وی به یکی از مهم ترین مشکلات این قشر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قیمت نامحدود قطعات و لوازم یدکی ناوگان و ناهمواری واگن ها با هزینه های نگهداری کامیون ها و البته خودروهای سنگین قیمت معمولی است. لاستیک ناوگان جاده ای در بازار آزاد به طور چشمگیری افزایش یافته است، به طوری که هر جفت لاستیک از 5 میلیون تن در ماه قبل به 8 و نیم میلیون تن افزایش یافته است و نفت نیز گران شده است و هر شیفت نفت می تواند تا 3 میلیون این ناوگان هزینه دارد.

0999295b d9fa 42bc 8379 9e1ec029a531 خبر خاکستری

مشکل کمبود تقاضا برای کالا

امین پناه راننده 34 ساله کردی است که به گفته خودش ده سال است که در جاده ها رانندگی می کند، اما می توان گفت این شغل یکی از سخت ترین حرفه های مردان است زیرا هفته ها از حضور او در شهرهای دیگر می گذرد. کمی از خانواده اش

وی گفت: متأسفانه گرانی شامل همه چیز از گرانی لاستیک، گرانی تعویض روغن، گرانی قطعات و … می شود. به مشکل کمبود تقاضا برای کالا که در این زمینه نیز میانجی گری ایجاد می کند که بدون نوبت هزینه می گیرد.

وی بیان کرد: در ایام خاصی از سال حضور دلالان باعث می شود برخی از رانندگان با مشکل کمبود تقاضای بار مواجه شوند در حالی که سایر رانندگان کامیون برای دریافت بار هیچ گاه در صف انتظار نمی مانند و این تبعیض متاسفانه مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می کند. .

3f64bf3f e342 49d8 82c8 56be39f46e09 خبر خاکستری

17000 راننده در کردستان تردد می کنند

مسعود احمدی رئیس اتحادیه کامیونداران کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: در حال حاضر 17 هزار راننده در استان کردستان مشغول به کار هستند که از این تعداد 3 هزار نفر در پایانه حمل و نقل سنندج و 13 هزار راننده در حوزه کالا هستند.

وی گفت: مشکلات کامیون داران به قدری زیاد است که گوشی دیگر از مسئولان همچنان نماینده شنیدن آن است، از مشکلات جاده ای و ایمنی و …. به مشکلات لاستیک ها و قطعات گران قیمت که کمر هر راننده ای زیر بار مشکلات خم شده است.»

93c04702 c941 4b83 a7c9 3b9105d5fb8e خبر خاکستری

وی علت اصلی مشکلات رانندگان کامیون را رفتار و عملکرد نادرست برخی از مسئولان که خواسته یا ناخواسته باعث آن شده است، عنوان کرد و افزود: جلسات زیادی برگزار شده اما جایز نیست.

احمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات آنقدر زیاد است که رانندگان در سن 45 سالگی بیکار می مانند و مجبور به بازنشستگی با دستمزد بسیار پایین می شوند که امیدواریم مسئولان برای رفع این مشکل تلاش کنند. این مسئله را حل کن.

احمدی در خصوص توزیع لاستیک بین رانندگان کامیون در کردستان گفت: توزیع لاستیک به مدت محدود بر اساس حواله های اختصاص یافته به این سازمان است اما در حال حاضر سهمیه ای به این سازمان تعلق نمی گیرد.

رئیس انجمن کامیون داران کرد خطاب به کارکنان گفت: رانندگی را به شغلی سخت و زیان آور تبدیل کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید