علائم کووید چقدر طول می کشد؟

علائم کووید چقدر طول می کشد؟

روز جدید نتایج مطالعات نشان می دهد که علائم بیماری کووید در 60 درصد بیماران بیش از یک سال باقی می ماند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که از هر 10 نفر مبتلا به کووید 6 نفر پس از یک سال حداقل یک علامت دارند.

محققان دریافتند که علائم کوویدیم که 15 هفته طول می کشد احتمالاً حداقل یک سال طول می کشد. شایع ترین علائم طولانی مدت تنگی نفس تحریک پذیری و خستگی است.

کارشناسان گزارش می دهند که تا 40 درصد از بیماران مبتلا به کووید به کووید درازمدت مبتلا می شوند که با علائم مداوم مشخص می شود و می تواند بسیاری از اندام های بدن را تحت تأثیر قرار دهد و مشکلات روانی ایجاد کند.

اورلی فیشر و همکارانش در موسسه بهداشت عمومی لوکزامبورگ حدود 300 نفر را مورد بررسی قرار دادند تا شیوع درمان طولانی مدت را در سال پس از تشخیص ارزیابی کنند. شرکت کنندگان در مطالعه 64 علامت رایج کووید را گزارش کردند. آنها همچنین به سوالاتی در مورد اینکه چگونه این علائم بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد، پاسخ دادند.

تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که حدود 60 درصد از شرکت کنندگان حداقل یک سال پس از ابتلای اولیه خود حداقل یک علامت طولانی مدت کووید را داشتند. بیش از نیمی از این افراد از مشکلات خواب آلودگی مداوم رنج می برند، در حالی که یک سوم هنوز خستگی را تجربه می کنند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که کاویتاسیون طولانی‌مدت حتی یک سال پس از عفونت می‌تواند تأثیر بسزایی بر کیفیت زندگی داشته باشد. به طور کلی، هر چه بیماری شدیدتر باشد، احتمال بروز علائم دائمی در فرد بیشتر است. با این حال، افراد بدون علامت یا خفیف نیز ممکن است اثرات آن را بر کیفیت زندگی درک کنند.

احتمال بروز حداقل یک علامت در بیماران مبتلا به کووید متوسط ​​تا شدید یک سال دیرتر از افراد بدون علامت بود.

محققان به این نتیجه رسیدند که کووید طولانی احتمالاً از چندین زیر گروه تشکیل شده است که با ترکیب خاصی از علائم مشخص می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید