علت دقیق مشکل در پمپ بنزین ها را برای مردم توضیح دهید / از خرابکاری در کارخانه های بزرگ جلوگیری کنید

ساعت: 14:44
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779841

آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه;

امام جمعه اراک با اشاره به مشکلی که در چند روز اخیر در پمپ بنزین های کشور به وجود آمده است، تاکید کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه مشکل را به طور دقیق محاسبه کرده و به صورت فنی و دقیق برای مردم توضیح دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام با مقام معظم رهبری گفت: : برخی از آنها او اسلام را دینی فراگیر، جهانی و جاودانه می داند. در واقع اسلام طبقه انسانیت و فضیلت است و از جامعیت آن نباید غافل شد.

وی افزود: یک قسمت اسلام را نباید پذیرفت و قسمت دیگر را نفی کرد که ما آن را نمی پسندیم. ما در مقابل اسلام وظیفه داریم آن را خوب بفهمیم، خوب عمل کنیم و خوب از آن دفاع کنیم. محافظت با زبان، قلم یا سلاح.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: موضوع دیگری که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، وحدت جهان اسلام است. آنچه از آن به عنوان تقریب جهان اسلام نیز یاد می شود. تقرب همانطور که از نامش پیداست به معنای نزدیک شدن به مسلمانان در مورد منافع و مسائل مشترک است نه اتحاد شیعیان با اهل سنت یا برعکس.

امام جمعه اراک ادامه داد: مسلمانان باید اختلاف نظر را تحمل کنند اما در مسائل مشترک مانند مخالفت با رژیم صهیونیستی و ایجاد تمدن اسلامی باید متحد باشند. برای مقابله با دشمنان باید از یکدیگر حمایت کنیم نه اینکه با ایجاد اختلاف نظر از یکدیگر فاصله بگیریم. رهبر معظم انقلاب در این دیدار به موارد دیگری از جمله اخلاق، صبر و عدالت اشاره و برای هر یک توضیحاتی ارائه کردند.

وی با اشاره به وقایع هفته پیش رو افزود: هجرت حضرت معصومه (س) از ساوه به کوم، تسخیر لانه جاسوسی، بدرقه امام خمینی (ره) به خارج از کشور و روز بسیج دانشجویی است. رویدادهای هفته آینده ما از آنها قدردانی می کنیم.

دری نجف آبادی با انتقاد از توهین برخی افراد به آیت الله صافی گلپایگانی در روزهای اخیر، گفت: ممکن است در برخی موارد نظر ما با نظر علما و مراجع یکی نباشد، اما نباید آن را با انتقاد توهین آمیز و بی احترامی بیان کنیم. «زیرا علمای شیعه در طول تاریخ همواره سینه خود را از دشمنان و در دفاع از اسلام حفظ کرده اند و اگر انتقادی داریم باید با احترام بیان کنیم و حرمت بزرگان و مراجع شیعه را حفظ کنیم.

وی با اشاره به مشکلی که در روزهای اخیر در پمپ بنزین های کشور به وجود آمده است، تاکید کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه مشکل را به طور دقیق محاسبه کرده و به صورت فنی و دقیق برای مردم توضیح دهند. مردم نیز باید هوشیار باشند، زیرا دشمن در کمین است و چنین حوادثی ممکن است رخ دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز با اشاره به آتش سوزی در کارخانه طبیعت زرندیه گفت: مسئولان مسئول باید نسبت به مشخص شدن علت این حادثه دلخراش اقدام کنند. این کارخانه یک گنجینه ملی بود و با آتش زدن آن خسارت زیادی به ملت وارد کرد. این کارخانه 15 تا 20 درصد روغن خوراکی کشور را تامین می کرد. چرا باید این اتفاق بیفتد؟ مسئولین باید هوشیار باشند و اجازه تکرار چنین خرابکاری توسط دشمن، دشمن داخلی یا سهل انگاری دیگر را ندهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید