علت شکنندگی ناخن ها را دریابید


ساعت: 13:28
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885857

تابسم ذوالفکری گفت: زیبایی و سلامت ناخن های دست و پا یکی از مهم ترین دغدغه های بانوانی است که به سلامت بدن خود اهمیت می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تابسم ذوالفکاری متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: علت اصلی شکنندگی ناخن ها کمبود آهن است که مستقیما روی ناخن ها تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: کمبود آهن در بدن باعث نازک، شکننده و خشک شدن ناخن ها می شود. برای جبران کمبود آهن، افراد باید غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج، گوشت قرمز و تخم مرغ را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

ذوالفقاری با بیان اینکه حدود 70 درصد زنان دچار فقر آهن هستند، تصریح کرد: خانم ها باید زیر نظر پزشک متخصص از قرص آهن استفاده کنند زیرا اگر کمبود آهن کنترل و نظارت نشود مشکلات جدی ایجاد می کند.

این متخصص با اشاره به اینکه یکی دیگر از علل شکنندگی ناخن تماس طولانی مدت با آب است، تصریح می کند: افراد برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخن ها حتما در هنگام کار طولانی مدت با آب از دستکش استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده طولانی مدت از لاک می تواند به ناخن آسیب برساند، گفت: تماس طولانی ناخن با مواد شوینده و شوینده قوی، کلر و نور مستقیم خورشید نیز می تواند باعث شکستگی ناخن شود.

ذوالفقاری ادامه داد: بیماری های پوستی یکی دیگر از علل شکنندگی ناخن ها هستند و برای درمان این نوع بیماری ها باید تحت نظر پزشک متخصص دارو مصرف کنند.

این متخصص افزود: مایعات برای ناخن های زیبا و محکم توصیه می شود و روغن زیتون و روغن نارگیل نیز برای رشد و استحکام ناخن مفید است.

وی با اشاره به اینکه نحوه صحیح نگه داشتن ناخن ها نیز در حفظ سلامت آنها موثر است، گفت: ناخن ها را نباید از پایین کوتاه کرد زیرا ممکن است عفونی شده و در دراز مدت ناخن ها آسیب ببینند.

ذوالفقاری در پایان با تاکید بر اینکه رژیم غذایی برای داشتن ناخن های زیبا و بادوام بسیار مهم است خاطرنشان کرد: برای این کار لبنیات، گوشت سفید، ماهی و مرغ، پروتئین، حبوبات و مغزها را در برنامه غذایی روزانه و هفتگی خود قرار دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید