علت وقوع سیل در امامزاده داود (ع)


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886527

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای وزارت نیرو با اشاره به زمین‌های بالادستی و پایین دستی امامزاده داود (ع) از بارش 31 میلی‌متری باران در 26 ثانیه علت وقوع سیلاب خبر داد.

بهزاد پارسا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای وزارت نیرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص علت حادثه سیل امامزاده داود اظهار داشت: در جریان سیل امامزاده داود نیروهای امدادی وزارت نیرو در حال امدادرسانی به روستائیان و عشایری بودند که در محدوده ویلا و سد لار بودند. همچنین به مدت کوتاهی فراخوانده شد، تجهیزات سنگین مانند لودر و بیل مکانیکی به محل انتقال داده شد و کمک آغاز شد.


خبر خاکستری


سازمان هواشناسی توانایی شناسایی دقیق بارش های نقطه ای را ندارد

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هواشناسی قادر به شناسایی نقطه ای از بارش در فصل تابستان نیست و یکی از ویژگی های بارندگی های تابستانی بارندگی شدید و غیرقابل پیش بینی است و هواشناسی دقیقا نمی داند در چه ساعتی بارندگی می کند. این بارندگی با اشاره به ساختار سیلاب Echelon، یک نقطه بالادست و عدم وجود سیل در پایین دست در این منطقه رخ می دهد.

درباره آخرین اخبار سیل بیشتر بخوانید:

انتقال تمامی سیل زدگان امامزاده داوود به مراکز درمانی


31 میلی متر باران در یک ساعت؛ عامل وقوع سیل، امامزاده داوود (ع)

پارسا ادامه داد: مشکل از آنجایی شروع شد که در عرض یک ساعت 31 میلی متر باران در ایشل علیا بارید، یعنی از ساعت 41 تا 1:40 در منطقه امامزاده داود (ع) و اشل علیا 31 میلی متر باران بارید. فقط در 25 این کار تا 26 ثانیه انجام می شود.

وی در پایان گفت: این بارش های سیل آسا باعث شد که شدت و سرعت بالای بارندگی ها در کنار خشکی زمین و عدم جذب آب در این فصل باعث جاری شدن سیل و خسارت شود.

دیدگاهتان را بنویسید