علم الهدی دوباره به زنان بی حجاب روی آورد

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهری رضوی با تبریک میلاد فرخنده حضرت زینب کبری(س)، گفت: حضرت زینب(س) داستان یک زن را به متن آوردند. از پیرامون خالق تاریخ و این بانوی بزرگوار به عنوان یک زن خالق قهرمان تاریخ آفرینش شد.

وی افزود: در کربلا پیروزی شمشیر بر خون اتفاق افتاد و شمشیر ظلم و کفر بر خون که صحیح بود شکست خورد اما زینب کبری علیهاالسلام این خون ریخته شده را بر شمشیر تیز ظلم پیروز شد.

امام جمعه مشهد گفت: با فمینیسم در خانه، زن از راه خود خارج نمی شود و برای اینکه زن سازنده و مستقل باشد باید به حضرت زینب(س) اقتدا کند.

وی این موضوع را یکی از فلسفه های حجاب می داند و می افزاید: یکی از محاسن حجاب برای زنان این است که زنان به حاشیه نروند، در مسیر شهوات قرار نگیرند و به عنوان عاشق شهوتران معرفی نشوند. مردان، اما به عنوان برجسته، قوی و خالق تاریخ به متن تاریخ می آید.

علم الهدی افزود: حضرت زینب (سلام الله علیها) با اینکه تاریخ نگار بود، در لابه لای فعالیت های انسانی، جهادی و تبلیغی، مسئولیت عشق و محبت خود را فراموش نکرد و در بطن مبارزه، این امر را انجام داد. مسئولیت که جلوه ای از این مسئولیت پرستاری است، بیمار در چادر می سوخت.

وی گفت: پرستاران حرفه نیستند، پرستار فرشته ای هستند که به عنوان دستیار بر بالین بیمار ظاهر می شوند و مظهر عشق و محبت انسانی هستند.

امام جمعه مشهد افزود: حراست نظام و کشور ضامن امنیت و پرستار ضامن سلامت است و به سربازانی که در هشت سال دفاع مقدس برای امنیت جنگیدند افتخار می کنیم. کشور، در دو سال گذشته، حراست مقدس این حوزه است.

علم الهدی افزود: با شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر پرستاران و پزشکان به عنوان قهرمانان دفاع مقدس جان خود را فدای شهادت کردند.

وی گفت: بزرگترین خصوصیت زینب پرستار بودن است، سلامت مردم حرف اول را می زند، مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما سلامت و حفظ جان مردم اولویت اول در فعالیت های جهادی مسئولان است.
امام جمعه مشهد همچنین گفت: بر اساس موازین اسلامی وظیفه ما صلح طلبی در برابر دشمنانی است که به طور هدفمند با اهداف سیاسی و غیره دشمنی می کنند که به فرموده حضرت علی (ع) این اقدام موجب افزایش حامیان خواهد شد.

علم الهدی افزود: برخورد با دشمنان خدا و با دشمنی که اصلاح مسالمت آمیز نیست مستلزم مقابله است.

دیدگاهتان را بنویسید