علیرضا اکبری به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد

ساعت: 19:18
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922383

وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد: علیرضا اکبری به جرم جاسوسی برای انگلیس بر اساس اسناد و مدارک معتبر پرونده به اعدام محکوم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای تاکید کرد که علیرضا اکبری آگاهانه اطلاعات مهم کشور را در اختیار سازمان جاسوسی دشمن قرار داده است.

همچنین وزارت اطلاعات اعلام کرد: اکبری یکی از مهمترین عوامل سرویس جاسوسی انگلیس بود.

علیرضا اکبری به جرم فساد مالی و اقدامات گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد.

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، علیرضا اکبری پیش از این نیز به اتهام جاسوسی علیه کشور بازداشت شده بود.

بر این اساس پس از تشکیل پرونده برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه منتقل و جلسات دادگاه با حضور وکیل متهم تشکیل و با استناد به مستندات معتبر پرونده، محکومیت آن فرد صادر شد. به خاطر جنایت جاسوسی برای انگلستان.

پس از اعتراض متهم و تجدیدنظر وی، پرونده مجدداً در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و با وجود رد درخواست تجدیدنظر، دیوان عالی کشور محکومیت اصلی و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره این جاسوس و جزئیات اقدامات انجام شده برای شناسایی و دستگیری وی به شرح زیر است:

به اطلاع ملت شریف ایران می رساند یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی مخرب انگلیس در مراکز حساس و استراتژیک کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از مدت ها شناسایی شد. و طی مراحل چند لایه در زمینه عملیات ضد جاسوسی، فنی و کلاهبرداری دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری به برخی از دستگاه های حساس کشور دسترسی داشت و در عین حال اطلاعات به دست آمده را به صورت کاملا آگاهانه و مکرر در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می داد.

در طی مراحل اخذ روادید از سفارت انگلیس در تهران، این جاسوس توسط ماموران اطلاعاتی مستقر در آن سفارت نشان داده شد و با وی مصاحبه شد.

سپس در سفرهای شخصی خود به اروپا، کارمند تمام وقت سازمان جاسوسی بریتانیا شد.

علیرضا اکبری به دلیل اهمیت موقعیت و دسترسی خود به جاسوس کلیدی SIS (SIS) تبدیل شد که در همان زمان توسط چند تن از مقامات برجسته وزارت ایران هدایت می شد.

افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات با کشف رابطه جاسوسی مورد نظر، اطلاعات مربوط به اهداف و فهرست الزامات، شکل ارتباط و وسایل ارتباطی سرویس دشمن را تکمیل و در مقطعی وارد زنجیره ارتباطی بین سرویس SIS (SIS) و مورد نظر اطلاعات هدفمند را به زنجیره مذکور جاسوسی و تزریق می کنند.

سرانجام در فرصت مناسب و به دستور مقام محترم قضائی متهم دستگیر و پس از سیر مراحل قضایی حکم وی صادر شد.

جان بارکفان گمنام ایران اسلامی به صراحت می گوید که اگرچه دشمن خبیث انگلیس توانسته از نقاط ضعف این مرد سوء استفاده کرده و او را به خدمت بگیرد، اما قطعا نمی داند چه بخشی از اطلاعات دریافتی از نوع اطلاعات هدفمند و فریب بوده است.

همچنین مجاهدان گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می دارند که با توکل به ذات مقدس وحدت و خطاب به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، شناسایی جاسوسان و عوامل نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد. با آنها قانوناً بدون هیچ مدارا و احترامی، در اولویت تلاش های مجاهدانه و شبانه روزی خود قرار داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید