علیرضا اکبری به اتهام جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد

علیرضا اکبری به اتهام جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد

مرکز رسانه قوه قضائیه گزارش داد: علیرضا اکبری به جرم فساد ارضی و اقدامات گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شده است. در همین زمینه، وزارت اطلاعات با صدور بیانیه ای تاکید کرد که اکبری یکی از مهم ترین عوامل سرویس جاسوسی انگلیس است که اطلاعات مهم کشور را جمع آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می دهد.

مرکز رسانه قوه قضائیه گزارش داد: علیرضا اکبری به جرم فساد ارضی و اقدامات گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شده است.

مرکز رسانه قوه قضائیه گزارش داد: علیرضا اکبری مدتی پیش به اتهام جاسوسی علیه کشور بازداشت شد.

بر این اساس پس از تشکیل پرونده برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه منتقل و جلسات دادگاه با حضور وکیل متهم تشکیل و با استناد به مستندات معتبر پرونده، محکومیت آن فرد صادر شد. به خاطر جنایت جاسوسی برای انگلستان.

در پی اعتراض متهم و تجدیدنظرخواهی وی، مجدداً پرونده در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت و دیوان عالی کشور با رد درخواست تجدیدنظر، اصل اتهام و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.

در همین راستا، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که اکبری یکی از مهم ترین عوامل سرویس جاسوسی انگلیس بوده که اطلاعات مهم کشور را جمع آوری کرده و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار داده است. .

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره این جاسوس و جزئیات اقدامات انجام شده برای شناسایی و دستگیری وی به شرح زیر است:

به اطلاع ملت شریف ایران می رساند یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی خبیث انگلیس در مراکز حساس و استراتژیک کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از مدت ها شناسایی شد. و فرآیند چند لایه در زمینه ضد جاسوسی، عملیات فنی و عملیات کلاهبرداری.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری به برخی از دستگاه های حساس کشور دسترسی داشت و در عین حال اطلاعات به دست آمده را به صورت کاملا آگاهانه و مکرر در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می داد.

در طی مراحل اخذ روادید از سفارت انگلیس در تهران، این جاسوس توسط افسران اطلاعاتی مستقر در آن سفارت نشان داده شد و با او مصاحبه شد.

سپس در سفرهای شخصی خود به اروپا، کارمند تمام وقت سازمان جاسوسی بریتانیا شد.

علیرضا اکبری به دلیل اهمیت موقعیت و دسترسی خود، به جاسوس کلیدی سرویس SIS تبدیل شد که همزمان توسط چند تن از مقامات برجسته دفتر ایران اداره می شد.

افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از افشای رابطه جاسوسی مورد نظر، تکمیل اطلاعات اهداف و فهرست الزامات، فرم ارتباطی و وسایل ارتباطی سرویس دشمن، وارد زنجیره ارتباطی بین سرویس SIS شدند. و جاسوس مورد نظر، و آنها شروع به تزریق اطلاعات هدفمند به مدار مذکور کردند

سرانجام در فرصت مناسب و به دستور مقام محترم قضائی متهم دستگیر و پس از سیر مراحل قضایی حکم وی صادر شد.

ناشناس جان بارکفان از ایران اسلامی صراحتا اعلام می کند که اگرچه دشمن خبیث انگلیس توانسته از نقاط ضعف این مرد سوء استفاده کرده و او را به خدمت بگیرد، اما قطعا نمی داند چه بخشی از اطلاعات دریافتی از نوع اطلاعات هدفمند و فریب است. بود

همچنین مجاهدان گمنام ایران اسلامی قاطعانه می گویند که با توکل به ذات اقدس احدیت و خطاب به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، جاسوسان و نفوذی های دشمن را در هر سطحی شناسایی و شناسایی خواهند کرد. بدون تسامح و تسامح با آنها برخورد قانونی کنید و نکته قابل توجه این است که آنها مجاهدین و شبانه روزی خود را در اولویت قرار داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید