واکنش آمریکا به حکم اعدام علیرضا اکبری

واکنش آمریکا به حکم اعدام علیرضا اکبری

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اتهامات و حکم اعدام علیرضا اکبری انگیزه سیاسی و اعدام او غیر وجدانی است و آمریکا مانند انگلیس خواستار عدم اجرای حکم اعدام و آزادی فوری وی است.
واکنش آمریکا به حکم اعدام علیرضا اکبری

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در واشنگتن گفت که اتهامات و حکم اعدام علیرضا اکبری انگیزه سیاسی دارد و اعدام او غیر وجدانی بوده و آمریکا مانند انگلیس خواستار عدم اجرای او شده است. حکم اعدام و آزادی فوری او.

ادعای جدید آمریکا درباره پهپادهای ایران

این مقام آمریکایی گفت: ما نگران گزارش هایی هستیم مبنی بر اینکه آقای اکبری در زندان مورد شکنجه و مواد مخدر قرار گرفته و هزاران ساعت مورد بازجویی قرار گرفته تا اعترافات دروغین وی را تایید کند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اقدامات ایران در دستگیری های خودسرانه و ناعادلانه، اعترافات اجباری و اعدام های سیاسی کاملا غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

پاتل همچنین تاکید کرد: ما ابزارهای لازم برای پاسخگویی مقامات ایرانی را داریم. این ابزار شامل تحریم ها و لیست سیاه نهادها و افراد مختلف است و ما این اقدامات را با هماهنگی متحدان خود انجام می دهیم.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: اقدامات ما موثر بوده است زیرا دولت ایران در جامعه جهانی منزوی شده است.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اقدام پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی، گفت: واشنگتن سپاه پاسداران را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده و مدعی شده است که ایران از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درگیر اقدامات مخرب و بی ثبات کننده است. فعالیت هایی که در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد و این فعالیت ها به منافع آمریکا و متحدانش آسیب می رساند.

وی مدعی است: این تصمیم اتحادیه اروپا و در راستای سیاست خارجی این اتحادیه است. ما در مورد تصمیم سایر کشورها در این زمینه اظهار نظر نمی کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در مورد برجام باید بگویم مدتی است که مطرح شده و اکنون در دستور کار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید