علیرضا اکبری به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد

ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 1301/10/22
کد خبر: 1922423

وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای تاکید کرد که علیرضا اکبری اطلاعات مهم کشور را به صورت کاملا آگاهانه در اختیار سازمان جاسوسی دشمن قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز رسانه های قوه قضائیه گزارش داد، علیرضا اکبری مدتی پیش به اتهام جاسوسی علیه کشور بازداشت شد. بر این اساس پس از تشکیل پرونده برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه منتقل و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم تشکیل و با استناد به اسناد و مدارک معتبر موجود در پرونده، این فرد به مجازات قانونی محکوم شد. مرگ به جرم جاسوسی به نفع انگلستان.

در پی اعتراض متهم و تجدیدنظرخواهی وی، پرونده در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی مجدد قرار گرفت و با وجود رد درخواست تجدیدنظر، دیوان عالی کشور کیفرخواست بدوی و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.

در همین زمینه، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل سرویس جاسوسی انگلیس است که اطلاعات مهم کشور را جمع‌آوری و به صورت کاملاً آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می‌دهد. .

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره این جاسوس و جزئیات اقدامات انجام شده برای شناسایی و دستگیری وی به شرح زیر است:

به اطلاع ملت شریف ایران می رساند یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی مخرب انگلیس در مراکز حساس و استراتژیک کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از مدت ها شناسایی شد. و مراحل چند لایه در زمینه عملیات ضد جاسوسی، فنی و کلاهبرداری دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری به برخی از دستگاه های حساس کشور دسترسی داشت و در عین حال اطلاعات به دست آمده را به صورت کاملا آگاهانه و مکرر در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می داد.

این جاسوس در طی مراحل اخذ روادید از سفارت انگلیس در تهران توسط ماموران اطلاعاتی مستقر در آن سفارت نشان داده و با آنها مصاحبه کرد و سپس در سفرهای شخصی خود به اروپا به کارمند تمام عیار انگلیس تبدیل شد. سازمان جاسوسی

علیرضا اکبری به دلیل اهمیت موقعیت و دسترسی خود به جاسوس کلیدی SIS (SIS) تبدیل شد که در همان زمان توسط چند تن از مقامات برجسته وزارت ایران هدایت می شد.

ماموران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف حلقه‌های جاسوسی مورد نظر، اطلاعات اهداف و فهرست الزامات، فرم ارتباط و وسایل ارتباطی سرویس مقابل را تکمیل کردند و وارد زنجیره ارتباطی فیما سی‌اس شدند. سرویس (SIS) و جاسوس مورد نظر، و تزریق اطلاعات هدفمند به زنجیره مذکور.

در نهایت در فرصت مناسب و با دستور مقام قضایی متهم دستگیر و پس از سیر مراحل قضایی حکم وی صادر می شود. جان بر کفن گمنام ایران اسلامی صراحتا اعلام کرد که اگرچه دشمن خبیث انگلیس توانسته از نقاط ضعف این مرد سوء استفاده کند و او را به خدمت بگیرد، اما قطعا نمی داند چه بخشی از اطلاعات دریافتی از نوع هدایت شده و کلاهبرداری بوده است.

همچنین مجاهدان گمنام ایران اسلامی قاطعانه می گویند که با توکل به ذات اقدس احدیت و خطاب به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، جاسوسان و عوامل نفوذی دشمن را در هر سطحی شناسایی و شناسایی خواهند کرد. بدون هیچ گونه تسامح و ملاحظه ای با آنها برخورد قانونی کنید. ، تلاش های مجاهدانه و شبانه روزی خود را در اولویت قرار داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید