عملکرد دولت در تهیه واکسن درخشان است

ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784276

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اجرای دولت سیزدهم در خصوص تهیه واکسن و واکسیناسیون عمومی و ایمن سازی در کشور درخشان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همایون سماحی نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز گفت: دولت سیزدهم به وعده خود مبنی بر واکسیناسیون عمومی برای مقابله با کرونا عمل کرده است.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت، روند واردات و تحویل واکسن ها برای تسریع در واکسیناسیون عمومی سرعت گرفته و دولت در اقدامات درست و منطقی، فقط منتظر تحویل واکسن های تولید داخل نبوده است. “

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور تاکنون دو نوبت واکسن دریافت کرده اند، گفت: اکنون واکسن ها در مواقع نیاز و حتی به وفور در دسترس است و مراکز واکسیناسیون همزمان فعال و ایزوله هستند. “

نجف آبادی با بیان اینکه 50 درصد مردم و بخش قابل توجهی دوز واکسن کراون را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: دولت به وعده خود مبنی بر واکسیناسیون و تامین اجتماعی در مدت زمان کوتاه و منطقی عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون 80 درصد جمعیت کشور می تواند سلامت مردم را تضمین کند، افزود: متاسفانه برخی افراد با وجود عدم تزریق و تحویل واکسن به دلیل توهم از تزریق آن خودداری می کنند.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با نادرست خواندن نظراتی که برخی افراد را به مخالفت با تزریق واکسن سوق می دهد، ادامه داد: در شرایطی که دولت می تواند در بازه زمانی معقول واکسن مورد نیاز را تامین کند، باید این مهم محقق شود. “

نجف آبادی تاکید کرد: نکته مهم در تهیه واکسن تاج این است که زمان صرف شده برای واکسیناسیون جامعه زیاد نباشد و به گونه ای باشد که ایمنی نسبی مشخص شود و دولت در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: خالی شدن بسیاری از تخت های بیمارستانی، کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از تاج گذاری و آغاز روند بازگشت به زندگی عادی همه اینها نشان دهنده اثربخشی واکسیناسیون عمومی در برابر این بیماری است و این روش باید به طور کامل ادامه یابد. ” پیوست شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید