عملیات اجرایی پروژه بزرگ و ملی آبرسانی به 67 روستای هرمزگان آغاز شد

ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806728

صبح امروز با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی پروژه بزرگ ملی آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آبرسانی استان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; در هفتمین روز از دهه مبارک فجر طی ویدئو کنفرانسی با دکتر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه ، سر گلمشاهی فرمانده ناحیه یکم نیروی دریایی سپاه، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آبفای هرمزگان و جمعی از مسئولان و علمای شیعه و سنی آب بزرگ را راه اندازی کردند. عملیات تامین 67 روستای استان هرمز

طی این عملیات اجرایی که از روستاهای گواه کوه و تنب سیک از توابع شهرستان دژگان بندرلنگه آغاز شد، قرار است آبرسانی به 67 روستای فاقد شبکه آبرسانی و یا ایجاد حدود هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در شهرستان انجام شود. چهار مرحله در 30 ماهگی.

این طرح بزرگ قرار است توسط قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه اجرا شود و جمعیتی بالغ بر 30 هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

در این پروژه باید بیش از 67 مخزن با ظرفیت 17500 متر مکعب برای روستاهای هدف احداث شود.

گفتنی است در برخی مناطق در مجموع حدود 6 حلقه چاه آب حفر شده و به شبکه آبرسانی روستایی متصل است.

این طرح جهادی یکی از اولویت های دولت است که باید با وام 11.4 میلیارد ریالی تکمیل شود.

استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره خود را در کنار دولت و مردم نشان داده و در مقاطع مختلف تاریخی چه در دوران جنگ و چه پس از جنگ با انجام پروژه های مختلف ملی خدمات ارزنده ای ارائه کرده است. و محرومیت.»

وی افزود: مردم هرمزگان با تشنه بودن برخی مناطق و روستاها از نظر ثروت بی نظیر نیستند. بنابراین رفع تشنگی و تامین آب در نقاط مختلف استان دستور مستقیم آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور بوده و کار در این زمینه آغاز شده است.»

استاندار هرمزگان گفت: آبرسانی در فرهنگ دینی و ملی ما وجود دارد و بر همین اساس تلاش خوبی برای حل مشکل آب در استان داریم.

وی افزود: در این طرح که با مشارکت وزارت نیرو و سپاه در حال اجراست، با راه اندازی قرارگاه قمر بنی هاشم در استان و ایجاد پایگاه، بخشی از مشکل آب حل می شود. 375 صنعت مستقر در هرمزگان بخشی دیگر از معضل کم آبی و تنش است.«آب در روستاها رو به افزایش است.

مهدی دوستی گفت: استان هرمزگان بالغ بر هزار و 600 روستا دارد، تعداد زیادی از روستاها با تنش آبی مواجه هستند و 375 روستا نیز از طریق مخازن آبرسانی می شوند، بنابراین باید به موضوع آبرسانی در استان توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه جمعیت زیادی در شهرستان کشم با تنش آبی مواجه هستند و باید تدابیری اتخاذ شود تا مشکلات این جزیره نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید