آغاز عملیات آبرسانی به 110 روستای کهگیلویه و بویراحمد / تصویب 850 میلیارد فولاد سد چمشیر


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836570

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهرستان های استان وارد بحران آب شده اند، گفت: با مشارکت در بسیج سازندگی سپاه فتح عملیات آبرسانی به 110 روستای استان آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، سیدعلی احمدزاده صبح امروز در نشست بررسی مشکلات حوزه آبخیز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 260 روستا و 5 شهر در استان دارای ظرفیت هستند، اظهار داشت: پروژه های حوزه آب در اختیار 184 روستا قرار گرفت و در اختیار بسیج سازندگی سپاه فتح قرار گرفت که تا دو هفته آینده عملیات اجرایی 110 روستا آغاز می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی 8 میلیارد تن برای اجاره 15 تانکر آب سیار به روستاهای زیر 20 خانوار اختصاص می دهد، گفت: 10 میلیارد تن برای نگهداری تانکرهای آب عشایری اختصاص یافته است.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان برای تخصیص اعتبار برای آبرسانی به باغات با وزیر تماس بگیرد، ضمن اینکه 10 میلیارد تن برای خرید و تعمیر پمپ های آبی که به دلیل نوسانات جریان برق آسیب دیده و سوخته اند باید اختصاص یابد. .

مسئولین ارشد کهگیلویه و بویراحمد به شرکت توزیع برق استان هشدار دادند: در صورت عدم رفع نوسانات و ناپایداری برق از شرکت توزیع برق استان در وزارتخانه شکایت خواهیم کرد و خسارت وارده باید جبران شود.

وی با اشاره به توزیع 220 میلیارد تن آبرسانی به یاسود بزرگ (شامل یاسوج، سرابتاوه، مادوان، بلازار و مهریان) از محل وام سفر رئیس جمهور، گفت: مشخص می شود 50 میلیارد تن از این وام استفاده شده است. دور

مدیرعامل کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا پایان سال 1401 برای حل مشکل آب شهر یاسوج مخزن 10 هزار مترمکعبی برای یاسوج ساخته می شود، گفت: تصفیه خانه یاسوج با پیشرفت فیزیکی 85 درصد وارد زنجیره می شود. تا ژوئن

احمدزاده گفت: با افتتاح سد تنگ سرخ مشکل ناپایداری آب در شهر یاسوج حل می شود.

احمدزاده از توزیع 70 میلیارد تن از سفر رئیس جمهور برای اصلاح شبکه آبرسانی سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: برای تکمیل و افتتاح سد چمشیر 1000 میلیارد تن در نظر گرفته شده است که 850 میلیارد آن از این میزان تامین شده است. اختصاص داده شده است. تایید شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعطای وام های کلان در حوزه آب تغییراتی در استان ایجاد می شود و خبرهای خوبی به همراه خواهد داشت.

البته ادارات باید برای جذب این سرمایه ها تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روزهای آینده در نشستی با وزیر نیرو مشکلات حوزه آب استان را مطرح و رصد خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید