غدیر خم باید برای همیشه زنده بماند/ هیچ قانونی بدون تصویب شورای نگهبان قابل تمکین نیست


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883320

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه غدیرخم به قدری مهم است که خداوند آن را مساوی با نبوت حضرت محمد(ص) می داند، گفت: خداوند به پیامبر(ص) فرمود که چه دستوری دادی و چه کاری را مأمور کردی. ، در غیر این صورت رسالت را تبلیغ نکرده اید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; حجت الاسلام سید یعقوب موسوی در خطبه های نماز جمعه زنجان ضمن سفارش و سفارش به تقوای الهی گفت: تقوای الهی مایه سعادت و رحمت و مایه آفرینش در بهشت ​​است.

وی خاطرنشان کرد: تقوای الهی، رعایت نواهی الهی و رعایت فرایض الهی و واجبات دینی است.

خطیب جمعه موقت زنجان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: پانزدهم ذی الحجه مصادف با میلاد باسعادت امام هادی الناکی (ع) است.

وی با بیان اینکه همه ائمه هادی (علیه السلام) در دو دوره اموی و بنی عباس دچار رنج و آزار و اذیت دشمنان شدند، گفت: به ویژه امام هادی (ع) در زمان متوکل عباسی که به دستور حضرت امیر المومنین (ع) کافر از بنی امیه بود، آزاد بود و شکنجه های فراوانی را متحمل شد.

خجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: 20 ذی‌الحجه نیز مصادف با میلاد باسعادت امام موسی کاظم (ع) است.

وی با اشاره به پنجم تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی گفت: قانون اساسی جزء مهمی از قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران است و بدون تصویب شورای نگهبان هیچ یک از قوانین قابل اجراست

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: هر قانونی که تصویب شود باید به تایید شورای نگهبان برسد وگرنه هیچ قانونی قابل رسیدگی نیست.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه شورای نگهبان 12 نفره است، افزود: 6 نفر وکیل و 6 نفر مابقی فقهای مجتهد هستند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان 3 وظیفه اصلی دارد، گفت: این وظایف شامل نظارت بر قانونگذاری، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، شورای خبرگان رهبری و شورای اسلامی و تفسیر قانون اساسی است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هجدهم ذی الحجه مصادف با عید غدیر خم مهم ترین مناسبت برای آمدن است، اظهار داشت: شخصی از امام صادق (ع) پرسید که آیا غیر از عید اعیاد دیگری برای مسلمانان وجود دارد. فطر و عید قربان. امام ساداس (علیه السلام) در پاسخ به این مرد فرمودند بله. روز عید غدیر خم که بالاتر از عید فطر و عید قربان است.

وی با اشاره به برخی از آداب مستحب در روز عید غدیر خم خاطرنشان کرد: روزه گرفتن، غسل، زیارت بزرگان مردم، زیارت سادات و بنی فاطمه، برقراری اخوت و برادری میان مؤمنان، انفاق و انفاق و… مصافحه با ذکر «الحمدلله» الذی جعلنا من المثمکین بلیت امیرالمومنین و اولاده المعصومین (ع) از آداب و رسوم این روز است.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به آیه «یا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم» که جبرئیل پیام آورد، گفت: خداوند حضرت محمد (ص) را خطاب کرد و فرمود. : ای پیامبر(ص) آنچه بر تو نازل شده و آنچه را که بر تو سپرده شده است به او برسان و الا رسالت را تبلیغ نکرده ای.

وی با بیان اینکه غدیرخم به قدری مهم است که خداوند آن را مساوی با نبوت حضرت محمد (ص) می داند، اظهار داشت: در قسمت بعدی آیه فوق آمده است که خداوند شما را از شر مردم حفظ می کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حج ختم پیامبر(ص) و زمانی که در راه بازگشت از حجه وداع به منطقه غدیرخم رسیدند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) علی(ع) را آوردند. وی پس از اقامه نماز ظهر و عصر، همزمان با قرائت خطبه غدیر، رحلت خود را اعلام کرد و در این خطبه 70 بار از حضرت مهدی (عج) یاد کرد.

وی افزود: سپس پیامبر (ص) دست حضرت علی (علیه السلام) را بلند کرد و فرمود من ملا نیستم، این علی مولا است… و سپس فرمود با علی (علیه السلام) بیعت کن و به به او تبریک بگو

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه ابوبکر و عمر بر اساس روایات شیعه و سنی اولین کسانی بودند که با امیرالمومنین (ع) بیعت کردند، گفت: اولین کسانی که با امیرالمومنین (ع) بیعت کردند، در واقع آتش را به آتش کشیدند. درب خانه علی (ع)

وی با تاکید بر اینکه عید غدیر خم عید امامت و ولایت است و باید زنده بماند، گفت: حضرت علی (ع) الهام الهی بود و با هیچکس قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه علامه امینی کتاب الغدیر را پس از 20 سال جستجو در منابع مختلف در بسیاری از شهرها و کشورها نوشت و خاطرنشان کرد: فرزند علامه امینی نقل کرده که در اواخر عمر به ایشان گفتم اگر خدا چند سال دیگر به تو فرصت می دهد، عمر دهاد، آیا دوباره کتاب الغدیر را می نویسی؟ او گفت نه؛ چون هیچ نقصی در آن نگذاشته ام.

وی خاطرنشان کرد: فرزند علامه امینی گفت: گفتم اگر خداوند چند سال دیگر به شما عمر کند چه می کنید حضرت علی (ع).

خطیب جمعه موقت زنجان با بیان اینکه از حضرت علی (ع) پرسیدند که شیرین ترین و سخت ترین روز برای شما چیست و بیان کرد: آن حضرت فرمود: روزی که پیامبر صلی الله علیه و آله دست مرا بلند کرد و فرمود: «من من مولای تو نیستم آن روز شیرین ترین و دلپذیرترین روز بود و روزی که همسرم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بین در و دیوار گرفتار شد و به شهادت رسید سخت ترین روز زندگی من بود. . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید