فارس: اعتراض دانشجویان در برخی دانشگاه ها/ گاهی شعارهای رکیک سر داده می شود/ تجمع در اطراف میدان انقلاب/ عده ای بازداشت شدند.

فارس: اعتراض دانشجویان در برخی دانشگاه ها/ گاهی شعارهای رکیک سر داده می شود/ تجمع در اطراف میدان انقلاب/ عده ای بازداشت شدند.

روز جدید فارس نوشت: همزمان با این تجمعات، تعداد محدودی از مردم خارج از دانشگاه و اطراف میدان انقلاب به شعار دادن و اخلال در نظم عمومی پرداختند.

خبرگزاری فارس نوشت: با شروع رسمی کلاس ها و بازگشایی دانشگاه ها، صبح امروز برخی از دانشگاه ها شاهد اعتراضات دانشجویی بودند.

در ادامه این مطلب آمده است: دانشجویان شعارهای سیاسی و فرهنگی سر دادند اما برخلاف اغتشاشات میدانی خبری از اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی نبود. دانشجویان با سر دادن شعارهای احساسی و خشونت آمیز به اقدامات پلیس و درگیری های رخ داده اعتراض کرده اند.

همزمان تعدادی دیگر از دانشجویان نیز بر اساس دیدگاه و سلیقه خود در خصوص اغتشاشات و اغتشاشات در محوطه دانشگاه شعار سر دادند. در برخی موارد محوطه دانشگاه به عرصه شعار و کنایه بین دو طیف تبدیل شد که با وساطت اساتید و دانشجویان ارشد برای لحظاتی فروکش کرد اما با عذرخواهی دوباره از سر گرفته شد.

فعالان سیاسی معتقدند یکی از راهکارهای مهم برای اعتراضات مناسب در جامعه، تریبون دانشگاه ها است و با توجه به حداقل امکان سوء استفاده از سوی ضدانقلاب و اغتشاشگران، تقویت چنین تریبونی می تواند راهگشا باشد.

اگرچه، پس از فروکش کردن احساسات، چنین اختلاف نظرهایی باید به برنامه های فکری و علمی تر، مانند اتاق های فکر آزاد، گسترش یابد تا به حل و فصل مسائل مورد اختلاف به طور اساسی کمک کند.

اما همزمان با این تجمعات، عده محدودی در خارج از دانشگاه و اطراف میدان انقلاب شروع به شعار دادن و اخلال در نظم عمومی کردند که ماموران نیروی انتظامی با این تجمعات برخورد کردند و از تخریب و هرج و مرج جلوگیری کردند.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که افراد بازداشت شده توسط نیروی انتظامی در تجمع مقابل دانشگاه حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید