فازهای نیمه تمام پالایشگاه جنوب تهران باید سریعتر تکمیل شود


ساعت: 21:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891045

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر اساس گزارش های دریافتی مبنی بر آبیاری مزارع کشاورزی جنوب پایتخت با پساب های آلوده، از تصفیه خانه جنوب تهران بازدید و پس از ارزیابی و پایش وضعیت تصفیه فاضلاب، او بر توسعه سریع فازهای نیمه کاربردی آن تاکید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ذبیح الله خدایان رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز جمعه به مدت نزدیک به سه ساعت از قسمت های مختلف تصفیه خانه جنوب پایتخت بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور با واحدهای فنی و فناوری تصفیه خانه آغاز شد و سپس از کارخانه بهره برداری متان و تولید برق آغاز شد.

خدایان همچنین از وضعیت کانال های رهاسازی آب تصفیه شده دشت ورامین و نهر فیروزآباد بازدید کرد.

کارگاه ساخت فازهای هفتم و هشتم تصفیه خانه جنوب تهران نیز مورد بازدید رئیس سازمان بازرسی و بازرسان قرار گرفت.

در این بازدید محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و عباسعلی مصرزاده مدیرعامل شرکت آبفای تهران توضیحاتی را در خصوص فرآیند تصفیه فاضلاب ارائه کردند.

در ادامه این بازدید و پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر آبیاری برخی از اراضی کشاورزی با فاضلاب های آلوده به منظور تامین امنیت غذایی و حقوق عمومی مردم، خدائیان از یکی از کانال های اصلی بازدید و دستوراتی به بازرسی کل استان تهران و بازرسی کل کشور صادر کرد. بازرسان امور جهاد کشاورزی و انرژی صادراتی.

همچنین مقرر شد در جلسه ای با حضور مسئولان نهادهای متولی در سازمان بازرسی، مطالعات تکمیلی تکمیل فازهای تصفیه خانه و وضعیت آن انجام شود.

هدیان در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه تصفیه فاضلاب های خانگی در این تصفیه خانه در حال انجام است، توسعه سریع فازهای نیمه کاره آن را برجسته کرد و اعلام کرد سازمان بازرسی با ورود به این موضوع، دستگاه های متولی را تکمیل می کند، برای تکمیل این فرآیند کار خواهد کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مدت زیادی از شروع پروژه فازهای هفتم و هشتم این تصفیه خانه می گذرد، اما هنوز تکمیل نشده است، گفت: این طرح تکمیل شده اما هنوز باقی مانده است. کمتر از 10 درصد پیشرفت داشته است که لازم است سازمان برنامه و بودجه، آفافای تهران و بانک های فعال در اسرع وقت نسبت به تامین اعتبار و تکمیل اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: به دلیل تکمیل نشدن این پروژه مقداری از فاضلاب تصفیه نشده وارد رودخانه می شود. اگرچه در حال حاضر از نظر کم آبی این مقدار آبی که تصفیه نشده باقی می ماند زیاد نیست، اما در فصول بارندگی حجم آن زیاد است، لذا در این زمینه باید اقدامات لازم عاجل و مربوطه انجام شود. بازرسان سازمان بازرسی روند اجرا را بررسی خواهند کرد.

هدیان خواستار اجرای هر چه سریعتر طرح تصفیه آب های جاری شهر تهران شد و تصریح کرد: تصفیه خانه تهران تنها فاضلاب خانگی را تصفیه می کند ضمن اینکه آب های جاری نیز آلودگی های خاص خود را دارد که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده توسط کارشناسان، با اجرای این طرح سالانه میلیون ها متر مکعب آب جمع آوری و تصفیه می شود که نقش مهمی در توسعه اراضی کشاورزی و سرمایه گذاری در اراضی پایین دست خواهد داشت. تهران.

رئیس سازمان بازرسی از وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت خواست در نظارت بر فاضلاب برای کاهش آلودگی آب های جاری و جلوگیری از آلودگی آب و تهدید سلامت جامعه همکاری لازم را داشته باشند.

وی تامین امنیت غذایی مردم را از اولویت های مهم ریاست محترم قوه قضائیه و از اولویت های اصلی و مهم سازمان بازرسی عنوان کرد و تصریح کرد: پیگیری های لازم برای جلوگیری از ورود افراد آلوده انجام می شود. ورود فاضلاب به مزارع کشاورزی هر چقدر هم که کوچک باشد با دعوت از مسئولان دستگاه ها برگزار می شود.

در این بازدید مهدی بهادر مدیرکل اداره کل، افشین سهراب خان بازرس کل استان تهران، غلامرضا آذری بازرس کل جهاد کشاورزی و محیط زیست، محمدحسن امیری بازرس کل نیرو و ارتباطات و بازرسان مربوطه نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید