فاش شدن رازی عجیب درباره فرهاد مجیدی و استقلال

فاش شدن رازی عجیب درباره فرهاد مجیدی و استقلال

یک مدیر سرشناس سابق ورزش ایران در یک گفتگوی دوستانه راز جالبی را فاش کرد و تاکید کرد که نمی خواهد نامش فاش شود. وی تصریح کرد: چند سال پیش که مجوز حرفه ای برای استقلال صادر شد، به دیدار برخی از ستاره های سابق این باشگاه رفتیم تا مطالبات آنها را روشن کنیم. باورتان نمی شود همه آنهایی که جلوی دوربین فریاد می زنند عشق و زندگی ما استقلال است چطور چند میلیون تنی چانه زدند و نخواستند موافقت کنند. این مدیر ورزشی افزود: فقط یک نفر بود که بدون بحث آمد و چک درخواست هایش را به کمیسیون ارائه کرد و رضایت نامه را امضا کرد و رفت. از این مرد پرسیدیم کدام بازیکن است؟ و او پاسخ داد: «فرهاد مجیدی.» در سال‌های گذشته استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای و جذب بازیکنان جدید برای پرداخت بدهی‌های معوق به بازیکنان سابق خود به چالش کشیده شده بودند. چالش گاهی آنقدر عمیق بود که برخی از بازیکنان می گفتند از اینکه درخواست کامل خود را دریافت نکرده اند خوشحال نیستند. حتی برخی از این بازیکنان پس از اطلاع از صدور مجوز حرفه ای بدون رضایت آنها شکایت کردند. پیگیری بازیکن برای دریافت مطالبات قانونی و لزوم تلاش مدیران برای پرداخت بدهی یک اصل است. هرگز نمی توان یک بازیکن را متهم به پافشاری بر حقوق خود کرد. در کنار این اصل خدشه ناپذیر، گره های کوچک اخلاقی و ملاحظات انسانی نیز وجود دارد و به نظر می رسد فرهاد مجیدی که این روزها روی نیمکت استقلال نشسته است، به این مرزهای باریک توجه زیادی دارد.

هدف از نقل این خاطره ایجاد دوقطبی های ساختگی بین ستاره های سابق تیم های استقلال یا پرسپولیس نیست. ناگفته نماند با این تفاسیر فقط فرهاد مجیدی عاشق استقلال است و بقیه پول پرستند. قطعا در سال های قبل از این سرمربی و سال های بعد آبی پوشان زیادی بودند که با توجه به شرایط تیم محبوبشان به آرمان های خود جامه عمل پوشاندند و از دریافت درخواست هایشان سرباز زدند. چرا که برخی از ستاره های سابق پرسپولیس نیز همین رویه را در پیش گرفتند و در مواقع نیاز باشگاه را از گلوگاه بیرون کشیدند.

چند سال پیش زمانی که فیروز کریمی سرمربی استقلال بود، در مصاحبه ای اعلام کرد که کمیته انضباطی باشگاه استقلال قصد دارد فرهاد مجیدی را جریمه کند. فیروز با همان لحن طنز همیشگی اش گفت: «فرهاد را سه بازی محروم کنیم، مهم نیست، اما تا اسم میلیون بیاید، چهار ستون بدنش می لرزد. “یک کلمه بسیار حساس.” با این حال گذشت زمان نشان داد که مجیدی به هر حال، به خصوص در مورد استقلال، اهل پول نیست.

در هفته های اخیر بحث استقلالی های سابق و فرهاد مجیدی بسیار داغ شده است. این بحث زمانی بالا گرفت که علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از بازی تیمش مقابل استقلال به فرهاد مجیدی حمله کرد و از او پرسید که چرا بی دقت از کنار من گذشتی؟ همه می گفتند هیچ یک از استقلالی های سابق از مجیدی راضی نبودند، اما هر چقدر هم عجیب به نظر برسد، هواداران استقلال با سرمربی فعلی تیمشان ارتباط عاطفی عمیقی برقرار کرده اند. چه کسی می داند؟ شاید هواداران به خوبی حس یک ستاره نسبت به تیم محبوبشان را درک کنند. حتی اگر ندانند دقیقا چه اتفاقی افتاده است.

منبع: روزنامه اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید