استراتژی فرهاد مجیدی برای قهرمانی استقلال فاش شد

استراتژی فرهاد مجیدی برای قهرمانی استقلال فاش شد

تیم های برنده در تورنمنت های مختلف علاوه بر جام ها و جوایز برای این تیم، ممکن است دستاوردهای دیگری برای تیم های دیگر داشته باشد! به عنوان مثال قهرمانی بارسلونا و گواردیولا سرآغاز سبک جدیدی برای تیکیتاکا و گسترش آن در دنیای فوتبال بود یا پیروزی تیم ملی یونان در یورو فوتبال را به سبکی جامع تبدیل به اتوبوس کرد. در لیگ برتر کشورمان نیز پس از موفقیت کارلوس کی روش در تیم ملی، سبک فوتبال دفاعی رایج شده است. حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس و قهرمانی های بعدی این تیم اما باز هم سبک غالب در فوتبال ما در بین اکثر تیم ها به فوتبال خودشان بازگشت. حالا به نظر می رسد که یک رنسانس قرار است اتفاق بیفتد و این رنسانس با بالا بردن لیوان استقلال رقم خورد. استقلال یکی از تیم هایی بود که در فصول گذشته با پیروی از پرسپولیس و سپاهان فوتبال خود را در دستور کار قرار داد. او به جام نرسید اما در نهایت فرهاد مجیدی را به فکر تغییر اساسی در این تیم انداخت. تغییری که شاید سبک بازی تیم را ناخوشایندتر از گذشته کند اما در رسیدن به قهرمانی موثر بود. فرهاد مجیدی از آن دسته مربیانی بود که مانند محرم نویدکی در مصاحبه های قبلی معتقد بود پیروزی 5-4 را بیشتر از پیروزی 1-0 دوست دارد. در نهایت اما با رکورد یک بر صفر به مقام قهرمانی رسید.

اموال در حال سقوط
استقلال با تقریبا 51 درصد هفتمین تیم این فصل لیگ است. آماری که در مقایسه با حداقل یک مورد در دو فصل اخیر به شدت کاهش یافته و جایگاه استقلال را در این زمینه به میزان قابل توجهی کاهش داده است. استقلال در حدود نیمی از بازی های این فصل بیشتر در مقابل تیم های نیمه دوم جدول توپ و میدان را در اختیار داشت. در اکثر این بازی ها البته اختلاف مالکیت زیر 5 درصد بود. علاوه بر این عامل، در بحث پاس و دقت پاس، استقلال رتبه هفتم و هشتم لیگ محسوب نمی شود و این دو آمار نشان از تایید تغییر سبک بازی استقلال نسبت به فصول گذشته دارد. .

نیروی هوایی
برتری با چه عاملی استقلال را به جام قهرمانی رساند؟ حدس زدن پاسخ این سوال کار سختی نیست. عاملی که استقلال را به تیم شماره یک لیگ تبدیل کرد، نبود نیروی هوایی موفق بود. حضور رودی زاستد، کوین یمگا و آرمان رمضانی در تیم استقلال کمک بزرگی به فرهاد برای موفقیت تیمش در نبردهای هوایی کرد. برتری دو عامل دیگر نشان می دهد که شاگردان فرهاد مجیدی علاوه بر بازی هوایی در بازی فیزیکی بهترین تیم لیگ بودند. آنها به اشتباه در رتبه اول و دوم لیگ از نظر تعداد مبارزات موفق قرار گرفتند. همچنین با استفاده از این تاکتیک با میانگین 12.2 شوت در هر بازی دومین تیم لیگ از نظر تعداد شوت به سمت دروازه بودند.

قهرمانی استقلال با این آمار و این سبک بازی احتمالاً سبک برخی از تیم ها را تغییر خواهد داد. پرسپولیس و سپاهان به عنوان پادشاهان فوتبال خود سالی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتند و فرهاد مجیدی با سبک بازی خود تا هفته آخر خط امنیت و بدون شکست را حفظ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید