فاضل می بادی، استاد این حوزه: گروهی به نام هزاره پشت مسمومیت های سریالی مدارس دخترانه هستند.

فاضل می بادی، استاد این حوزه: گروهی به نام هزاره پشت مسمومیت های سریالی مدارس دخترانه هستند.

فاضل میبدی: این حرکت شبیه طالبان است، می گویند دختر باید تا سوم ابتدایی درس بخواند، این حرکت مذهبی و ضد مدرن است.

یک استاد دانشگاه و دانشگاه گفت: «درست است که این داستان عمدی است. گفته می شود گروهی به نام هزاره ها مسئول این مسمومیت های سریالی در مدارس هستند.

مسمومیت سریالی دانش آموزان از قم آغاز شد و اکنون به بروجرد رسیده است. گفته می شود نهادهای امنیتی و نهادهای قضایی در حال بررسی علل این معضل هستند، اما روند این بررسی ها هنوز به نتیجه روشن و پاسخگویی به افکار عمومی منجر نشده است.

برخی مقامات از جمله دادستان کل کشور بر عمدی بودن این مسمومیت های سریالی تاکید کرده اند اما تا به امروز خبری مبنی بر دستگیری فرد یا گروهی منتشر نشده است.

محمدتقی فاضل میبدی، استاد دانشگاه و منطقه در گفت وگو با «شبکه شرق» معتقد است که گروهی به نام هزاره گرایان مسمومیت های سریالی را انجام داده اند.

او در این باره توضیح داد: «درست است که این ماجرا عمدی است. گفته می شود گروهی به نام هزاره گرایان مسئول این مسمومیت های سریالی در مدارس هستند. این گروه و اندیشه معتقدند دختران نباید تا سوم راهنمایی درس بخوانند یا باید درس بخوانند. این جریان یک جریان مذهبی و ضد مدرن است.

محمدتقی فاضل میبدی نیز گفت: یک جامعه‌شناس که نمی‌توانم نامش را بگویم، در قم تحقیقی در این زمینه انجام داد و طی جلسه‌ای این موضوع را برای برخی توضیح داد. او در این مطالعه به این نتیجه رسید که هزاره ها این اقدامات را انجام می دهند. این مسمومیت ها تصادفی نیستند. این حرکت شبیه طالبان است، با اینکه طالبان به دختران اجازه ورود به دانشگاه را نمی دهند، اما این گروه می گویند که دختر باید تا صنف سوم درس بخواند. من تعجب می کنم که چرا دولت و نهادهای امنیتی این روند را دنبال نمی کنند و موضوع را برای مردم روشن نمی کنند.»

این روحانی در توضیح فضای قم پس از این مسمومیت ها می گوید: «در مدارس دخترانه رعب و وحشت است. یک جامعه شناس که در این زمینه تحقیق کرده است معتقد است که مرکز ثقل این جریان در قم و اصفهان است.

وی در پاسخ به این سوال که واکنش مسئولین در این مدت چه بوده است، توضیح داد: من تا به حال نشنیدم که روحانی یا شخص برجسته ای از این جریان حمایت کند و نمی دانم شخص برجسته ای پشت این ماجرا هست یا نه، اما اینطور است. مطمئناً تصادفی نیست.»

فاضل میبدی در پایان گفت: می‌دانم خانواده‌ها می‌ترسند دخترانشان را به مدرسه بفرستند. فضای رعب و وحشت در شهر ایجاد شده و درصد زیادی از آنها برای حفظ جان خود از تحصیل محروم شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید