هشدار صریح فاضل می بادی: نفوذی ها نه تنها در مراکز نظامی حضور دارند، بلکه با لباس اسلامی هم هستند/ اقدامات نادرست ما باعث ارتداد شده است.

هشدار صریح فاضل می بادی: نفوذی ها نه تنها در مراکز نظامی حضور دارند، بلکه با لباس اسلامی هم هستند/ اقدامات نادرست ما باعث ارتداد شده است.

محمدتقی فاضل می بادی: هشدار می‌دهم در جامعه ما در بسیاری از جاها نفوذ دشمنان اسلام در لباس اسلام وجود دارد. فقط در مراکز نظامی ما نیست که یهودیان ممکن است نفوذ کرده باشند، با لباس اسلامی، در سخنرانی ها، در سخنرانی ها، در رادیو و جاهای دیگر این اتفاق افتاده است.

هشدار صریح روحانی: نفوذی ها تنها در مراکز نظامی نیستند بلکه در لباس اسلامی نیز حضور دارند/ تخلفات ما باعث ارتداد شده است

رویداد 24 حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه در خصوص لزوم ترویج دین در جامعه گفت: معتقدم امروزه در قضاوت ها، سخنرانی ها و خطبه ها اشتباهات زیادی وجود دارد. ببینید داعش تصور اشتباهی دارد، طالبان تصور اشتباهی دارد.

بخش‌هایی از گفت‌وگوی فاضل میبدی را در ادامه می‌خوانید:

این تصور نادرست چه به کشتار داعش منجر شود، چه به کار طالبان یا بدرفتاری با زنان محجبه منجر شود، این یک برداشت نادرست از اسلام است و شایسته است که مراجع، بزرگان و علمای دین بنشینند و به اینها فکر کنند. سوالات فکری

ناآگاهی مردم عامل نفوذ و دشمنی است و مستقیماً جامعه ما را به سمت دیگری سوق می دهد و اکنون هشدار می دهم که در جامعه ما خیلی جاها نفوذ دشمنان اسلام در لباس اسلام است.

فقط در مراکز نظامی ما نیست که یهودیان ممکن است نفوذ کرده باشند، با لباس اسلامی، در سخنرانی ها، در سخنرانی ها، در رادیو و جاهای دیگر این اتفاق افتاده است. به نظر من عوامل مؤثری برای نابودی اسلام و روحانیت وجود دارد که انجام داده اند و در نهایت می خواهند کشور را به سمتی ببرند که نباید برود.

چرا در 40 سال اقتصاد ما بهتر نشد، سیاست خارجی ما بهتر نشد و چرا باید در 40 سال با این همه تبلیغات دینی در صدا و سیما … آیا در سال قبل و آنها افزایش یافته است. خروج از کشور افزایش یافته است؟ ما در لایحه بودجه این همه پول به تبلیغات دینی می دهیم، چرا باید اینها نتیجه بدهد، به نظر من اینفلوئنسرها خوب کار می کنند.

اقدامات نادرست به نام اسلام و تبلیغ دروغین اسلام باعث این مشکل شده است. این دو لبه یک قیچی است یعنی کار بعضی ها به اسم دین اشتباه است. در حوزه سیاست و اقتصاد تورم 50 درصد، اجاره بها، گرانی غذا و… وجود دارد، به نظر من نگرش نسبت به بی حجابی غیر اسلامی و غلط است.

کاری که امام یکی از شهرها کرد و گفت من از شما خانم ها متنفرم، خلاف اسلام بود و این باعث الحاد می شود. من معتقدم اعمال و سخنان اشتباه ما باعث ارتداد بسیاری شده است.

امروز به نظر من اگر روحانیت ما مناصب مملکتی را به دست افراد ذیصلاح بسپارند، چه کارشان را درست انجام دهند چه نکنند، مؤثر خواهد بود.

یعنی تا جایی که بتوانیم حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به دست تخصص و تجربه بسپاریم، معتقدم موثر است. تا زمانی که اقتصاد و سیاست خارجی این کشور اصلاح نشود، مردم در رفاه قرار نگیرند و از این مشکلات اقتصادی موجود رهایی یابند، این جریانات ادامه خواهد داشت.

مسائل اقتصادی کشور بسیار مهم است و ما اغلب به نام دین وعده می دهیم و در لباس روحانیت هم هستیم، اما وعده هایمان عملی نمی شود. گفتیم یک میلیون شغل ایجاد می کنیم اما نشد. گفتیم مشکل خودرو و مسکن را حل می کنیم اما نشد.

ما همیشه گفته ایم حل می کنیم، ما هم در لباس دین و روحانیت آمده ایم، اما این اتفاق نیفتاده است، این کارها منجر به ارتداد می شود. مردم مراقب اعمال ما هستند. به دیدن قرآن نمی روند، می گویند معنویت به نام اسلام آمد و الان زمانه ما اینطور شده و طبیعی است که مردم از دین دور شوند.

یکی از مراجع تقلید گفت در زمان غیبت نباید حکم اعدام شرعی اجرا شود. حکم اعدام شرعی باید زمانی اجرا شود که همه شرایط اسلام و فواید آن در جامعه حاکم باشد.

مثلاً اگر در اسلام بر عدالت اجتماعی تأکید نشده بود و حاکم یا مخالفی که اسلام با جامعه طبقاتی دارد وجود نداشت، اگر در جامعه شما چنین مخالفتی وجود نداشت، اگر کسی دزدی یا توهین کرد، آیا باید شرع را برای او جاری کند؟ نه، از طرفی اسلام می‌گوید هر جا شک و شبهه باشد، ما حدود داریم.

قبل از صدور حکم اعدام باید دید این فرد با چه نیتی این کار را کرده است؟ چه فشاری روی اوست؟ وضعیت روحی او چگونه بود؟ چه عوامل و جریاناتی بر آن تأثیر گذاشته است؟ بنابراین من فکر می کنم که اعدام کار درستی نیست و آقایان باید با مراجع و بزرگان مشورت، بحث و گفتگو کنند، زیرا این موارد بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید