خبرگزاری دولتی از سخنان استاد دانشگاه: حوادث برخی مدارس دخترانه ناشی از حساسیت روانی/عدم مسمومیت.

خبرگزاری دولتی از سخنان استاد دانشگاه: حوادث برخی مدارس دخترانه ناشی از حساسیت روانی/عدم مسمومیت.

خبرگزاری رسمی دولت به نقل از گلمعلی افروز استاد دانشگاه تهران درباره مسمومیت های زنجیره ای دانش آموزان گفت: آنچه در برخی مدارس دخترانه کشور اتفاق افتاده در واقع مسمومیت نیست، بلکه تحت تاثیر حساسیت های روانی و بیولوژیکی است.

ایرنا درباره صحبت های گلمعلی افروز درباره معضل مسمومیت دانش آموزان دختر و فضای ایجاد شده توسط این معضل نوشت: اولاً بحث مسمومیت نیست و نباید از این کلمه برای این مشکل استفاده کنیم زیرا باید در مورد حساسیت باشد.

وی افزود: در واقع یک حساسیت روانی و زیستی ایجاد شده و مشکلی که در برخی مدارس دخترانه به وجود آمده به همین مشکل مربوط می شود. علاوه بر این، بررسی نشان داد که این ماده سمی برای مسمومیت دانش آموزان در مدارس رها نشده است، زیرا مسمومیت با شستشوی معده و روده درمان می شود، در حالی که این اتفاق برای این دانش آموزان رخ نداده است، بنابراین مسمومیت کلمه صحیحی برای این موضوع است. ، نیست.

رئیس فدراسیون آسیایی شورای جهانی روان درمانی با تاکید بر اینکه دانش آموزان ما دچار نوعی حساسیت بودند، ادامه داد: منشأ این حساسیت های خاص که گاهی باعث تهوع می شود، چندان پیچیده نیست و در واقع به نوعی قلدری مربوط می شود. در بین دانش آموزان ما با دانش آموزان روبرو هستیم.

وی یادآور شد: دانشجویان سرمایه معنوی کشور هستند. بنابراین افرادی که مخالف نظام جمهوری اسلامی هستند، دختران را به دلیل حساسیت بیشتری نسبت به پسران انتخاب کرده اند.

افروز تصریح کرد: دختران روحیه حساسی دارند و با این اقدامات فضایی از حساسیت در مدرسه حاکم می شود که باعث پریشانی، اضطراب و ترس دانش آموزان می شود. این باعث ایجاد نگرش های منفی و دلسردی در بین دانش آموزان ما می شود.

وی یادآور شد: قبلاً در یک انجمن تخصصی در این خصوص اعلام کرده بودم که همین اسپری های خوشبو کننده که در مدارس عرضه می شود ممکن است حاوی گازهایی مانند فلفل باشد که بوی نامناسبی را وارد محیط کرده و دانش آموزان را دچار حساسیت، سوزش گلو و سرگیجه کند. هنوز مشکل مسمومیت در میان آنها نیست و اثرات این مشکلات محدود بوده و تا چندین ساعت ادامه دارد. اما این مشکل باعث ایجاد اضطراب در دانش آموزان می شود و می ترسند که ممکن است مسری باشد و یا اثرات آن در آینده ادامه یابد و در این زمینه از نظر علمی ثابت شده است که این ترس ها صحت ندارد.

استاد ممتاز دانشگاه تهران گفت: این اقدامات بی شک از سوی کسانی انجام می شود که به تناسب دشمنی خود با نظام و کشور مخالفت می کنند و قصد دارند دختران را از تحصیل باز دارند و مدارس دخترانه را خالی کنند و در نهایت می گویند دولت ایران این کار را کرده است. که، سپس آنها نیز به مدارس پسرانه می روند.

افروز گفت: احساس بوی نامناسب ابتدا باعث اضطراب و ترس در دانش آموزان می شود سپس بر نگرانی معلمان و خانواده ها افزوده می شود و در سطح جامعه حاکم استرس ایجاد می کند. موضوع برای مردم روشن می شود، بنابراین واقعیت این موضوع به درستی مشخص می شود.

افروز درباره راهکار مناسب برای کاهش استرس در جامعه توضیح داد: باید به طور موقت آرامش و توجه داشت، البته این موضوع از طریق خود دانش آموزان قابل ردیابی است تا هرکس بتواند آنچه را که دیده است تعریف کند. و به این نتیجه برسیم که این گاز را چه کسی وارد مدرسه کرده است.

این روانشناس معتقد است: با همدلی بین افراد مدرسه و خانواده ها می توان منشا گازی که باعث ایجاد حساسیت شده است را پیدا کرد، دشمنان می خواهند با انتشار این بو حساسیت ایجاد کنند تا مردم و کودکان نسبت به جمهوری اسلامی ایران بدبین شوند.

افروز افزود: هدف این دشمنان جلوگیری از رفتن دانش آموزان به مدرسه و در نهایت تخلیه مدارس ماست، به همین دلیل دانش آموزان و والدین و اهالی مدرسه باید مراقب باشند تا از این اقدام جلوگیری کنند که یکی از راه های پیشگیری است. نکته اینجاست که دانش آموزان در مدرسه از وسایل خاصی به نام اسپری یا لوازم آرایش استفاده نمی کنند.

افروز همچنین به خانواده ها توصیه کرد: غیبت دانش آموزان از مدرسه برای دانش آموزان و خانواده ها مضر است، این مشکل با کنترل و بازرسی قابل کنترل است و جای نگرانی نیست.

به گفته وی، وضعیت امنیتی در کشور قابل قبول است و توصیه می شود برای خنثی کردن طرح ها و نقشه های مخالفان نظام، حضور کودکان در سنگرهای مدارس حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید