معاون وزیر بهداشت: مسمومیت دانش‌آموزان قمی عمدی مردم خواستار تعطیلی مدارس دخترانه بودند

معاون وزیر بهداشت: مسمومیت دانش‌آموزان قمی عمدی  مردم خواستار تعطیلی مدارس دخترانه بودند

یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با تایید عمدی بودن مسمومیت دانش‌آموزان قمی اظهار داشت: پس از چند بار مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس قم، مشخص شد که مردم خواهان تعطیلی تمامی مدارس به‌ویژه مدارس دخترانه هستند.

معاون تحقیقات و فناوری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: پس از مسمومیت های متعدد دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد که مردم خواستار تعطیلی تمامی مدارس به ویژه مدارس دخترانه هستند.

یونس پناهی با تایید عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان قم اظهار داشت: پس از چند بار مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم مشخص شد عده ای خواستار تعطیلی تمامی مدارس به ویژه مدارس دخترانه هستند.

به گزارش تسنیم، پناهی اظهار داشت: وظیفه ما تولید علم و انجام اقدامات پژوهشی و فناوری محور است و همواره به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با پژوهش های موثر در راستای اقدامات و فعالیت های مرتبط با سلامت موثرتر باشیم.

وی گفت: 25 شبکه تحقیقاتی، 69 پژوهشکده و بیش از 800 مرکز تحقیقاتی در کشور داریم که در زمینه موضوعات مختلف از جمله مسائل جمعیتی تحقیق می کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در کشور 8 هزار شرکت دانش بنیان داریم که از این تعداد 2 هزار شرکت در حوزه سلامت فعال هستند، گفت: 33 درصد اشتغال و 27 درصد است. این شرکت ها بازار را تامین کرده اند.

پناهی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری سلامت را ایجاد کرده ایم و ابزار جدیدی را برای تشکیل گروه های تحقیقاتی تخصصی فراهم کرده ایم. این میدان را بیش از پیش تقویت کنید.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر موضوع مرجعیت علمی تاکید داشتند و ما نیز در سال تولید و اشتغال دانش بنیان به این موضوع بسیار مهم توجه ویژه داشتیم تا محصولات تولید شده صادر و حداکثر در حوزه استفاده شود. سلامتی ما به دنبال تولید علمی هستیم که به ثروت و سرمایه منجر شود و آثار اجتماعی و اقتصادی بالایی داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: آیین نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان در وزارت بهداشت نوشته شده و اعلام کرده ایم که حمایت های لازم را در بحث ساخت و ساز داریم. دستگاه های داخلی مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و 50 درصد او را با درج تسهیلات برای شرکت ها می پذیریم و این شرکت ها می توانند از امکانات پارک های علم و فناوری بهداشت استفاده کنند.

پناهی تصریح کرد: جلسه ای با حضور معاونین بهداشتی و درمانی با محققان و فعالان شرکت های دانش بنیان داشتیم و اعلام کردیم که از محصولات باکیفیت ایرانی برای رفع نیازهای خود استفاده خواهیم کرد و جلسه مشابهی را در حوزه دارو و در همین تفاهم نامه همکاری با ستاد کل نیروهای مسلح تفاهم نامه ای برای تولید داروهای گران قیمتی که به دلیل به کشورمان داده نمی شود و یا با قیمت های بالا و نامعقول داده می شود، تولید کنیم، داروهایی که در درمان موثر هستند. خواب، تالاسمی، بیماری پروانه ای و غیره

وی با اشاره به اینکه ماموریت های دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در سراسر کشور متناسب با توانمندی ها و ظرفیت های هر منطقه است و به عنوان مثال مشکل سرطان را به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واگذار کردیم، تاکید کرد: در علاوه بر این، بسیاری از بیماری ها ارتباط مستقیمی با مصرف زیاد نمک دارند و در همین راستا ماموریت این رشته را به تعدادی از دانشگاه ها و دانشکده ها محول کردیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: باید با کمک رسانه ها نظارت لازم را بر موضوع دخانیات داشته باشیم تا سن مصرف دخانیات و قلیان کاهش نیابد و در وی علاوه بر آموزش های لازم و تبیین مضرات آن، تصریح کرد: موضوع دخانیات و مصرف زیاد آن به ویژه در بین بانوان و همچنین کاهش سن استعمال دخانیات و قلیان بسیار نگران کننده است و باعث بروز بسیاری از بیماری ها از جمله می شود. انواع مختلف سرطان و مبارزه با دخانیات باید به شیوه خاصی انجام شود.

پناهی گفت: در دنیا می بینیم که فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است در حالی که در کشورهای مختلف دنیا مالیات بالای دخانیات را لحاظ می کنند تا مردم کمتر به آن سمت بروند و ما به شورای اسلامی نیز پیشنهاد داده اند. این رقم باید افزایش یابد و مبلغ اضافی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یابد و این هزینه صرف تحقیقات مرتبط با این حوزه شود.

دیدگاهتان را بنویسید