فاضل می بادی: چرا آمار اختلاس و صادرات ارز در خطبه ها افزایش نمی یابد؟ / 8 هزار تومان قطع کردند، رئیس جمهور می گوید نان گران نیست!

فاضل می بادی: چرا آمار اختلاس و صادرات ارز در خطبه ها افزایش نمی یابد؟  / 8 هزار تومان قطع کردند، رئیس جمهور می گوید نان گران نیست!

روز جدید یکی از اعضای مجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه قم گفت: بی حجابی خدا و پیامبر را هم قبول دارد و منکر ضروریات دین نمی شود… در کجای دین آمده است که زن نباید. در مشهد ورزش تماشا کنید یا در مشهد کنسرت برگزار نشود.» قوانین باید برای همه شهرهای کشور یکسان باشد.

محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص اتفاقات اخیر مشهد گفت: با توجه به اتفاقات اخیر به نظر می رسد یک جریان مذهبی افراطی می خواهد در این کشور حاکم شود، شاید دولت این کار را انجام دهد. تسلیم شوید یا آهسته همراهی کنید امروز ما آنقدر روی حجاب و بی حجابی و بدحجابی تمرکز کرده ایم و این موضوع را روز مطرح می کنیم و در خطبه ها مطرح می کنیم و مردم را تهدید و می ترسانیم، یک موضوع کاملا انحرافی ایجاد کرده ایم و این نه اسلام و قرآن و دین. اگر مردم می گویند حجاب از ضروریات اسلام است، باید گفت که چنین نیست و حجاب یک مسئله اخلاقی است. اینکه بگوییم حجاب یکی از مهم ترین چیزهای دین است، اشتباه است، زیرا ضروریات دین تعریف شده است. وجوب دین یعنی انکار آن انکار خدا و پیامبر است.

وی افزود: آن که بی حجاب است خدا و پیامبر را هم قبول دارد و اصل دین را انکار نمی کند. نمی دانم چه دردی دارد که در جامعه ما هر از چند گاهی این سوال مطرح می شود که نیازی به برنامه ریزی و پیگیری کارهایی نیست که نیازی به انجام آنها نیست. نمی دانم چرا اصول اولیه رعایت نمی شود. من بارها گفته ام که بدترین مشکل جامعه ما فقر و تورم است که صدها آسیب اجتماعی به بار می آورد. زیر پوست این جامعه چه می گذرد، چه تخلفاتی می شود و چه گناهانی که خدا می داند صد برابر بی حجابی یا بی حجابی بدتر است، چرا به این حوزه خطاب نمی شود؟ سقط جنین هایی که در جامعه اتفاق می افتد و غیرقانونی است و هیچکس ریشه این روندها را نمی فهمد. آمار خودکشی های ناشی از فقر و مشکلات یا قتل های خانوادگی بسیار زیاد است چرا هیچکس به این موارد توجه نمی کند؟ چرا آمار اختلاس و ارز در خطبه ها مطرح نمی شود؟ احساس گناه، مشکل و درد این مشکلات هستند. زنی که در خیابان راه می رود مشکل کشور نیست. این زن را می برند و با کتک زدن به زور سوار ماشین می کنند. این تصاویر به قیمت تمام شد و آبروی ایران را در جهان از بین برد.

مای بادی یادآور شد: مشکلی مانند حجاب باید جور دیگری حل شود، اگر در دنیا گفته شود انگشت و دست را قطع می کنیم یا اعدام های پی در پی و دیگر مشکلات همه مشکلات را ایجاد می کند. این تصاویر به منافع ملی ما ضربه می زند. من معتقدم تا زمانی که مشکل اقتصاد، فقر و تورم در جامعه حل نشود، پرداختن به هر مشکل دیگری بیهوده و غیر ضروری است. آقایان بحث حجاب و بی حجابی را رها کنید، مردم حد و مرز خود را رعایت می کنند، اما توسل به زور و زور مشکلی را حل نمی کند و مسائل شرعی حل نمی شود و مردم تحریک می شوند. عشق، عقل و احساس را جایگزین دسته بندی های مذهبی کنید. نمی شود کسی را به نماز یا حجاب مجبور کرد. پیامبر خدا در مکه و مدینه این کار را نکرد.

وی با اشاره به تندروها در مشهد گفت: گاهی از خطیب جمعه مشهد حرف هایی می شنوم که تعجب می کنم چون هیچکس واکنشی نشان نمی دهد. مصلحت اسلام و ملت و مملکت در این گفته ها به چشم نمی خورد! هیچکس این آقا را نصیحت نمی کند. واعظی که می خواهد تبلیغ کند باید به نفع جامعه و ملت صحبت کند. جوانان ما فرار می کنند و مهاجرت می کنند و دولت ما را مسخره می کند، چرا هیچکس به این مشکلات توجهی نمی کند؟ چرا باید پشت جایگاه هرچه به دهانشان می آید بگویند؟ یک جوان مشهدی هم جوان است و یک زن مشهدی آبرو دارد، با فشار آوردن به این افراد نمی توانید اسلام را پیاده کنید.

عضو جامعه طلاب و اساتید حوزه علمیه قم افزود: در کجای دین آمده است که بانوان در مشهد ورزش نکنند یا در مشهد کنسرت برگزار نشود. قوانین باید برای همه شهرهای کشور یکسان باشد. چرا کنسرت های مجاز در مشهد برگزار نمی شود؟! چرا باید زنان مشهدی به دلیل طرز فکر امام جمعه این شهر از بسیاری از امکانات رفاهی محروم شوند؟ این اشتباه و زشت است! آقایان باید طبق قانون عمل کنند، این رفتارها باعث بدبین شدن زنان، دختران و جوانان ما به دین می شود، چرا به عواقب این کارها فکر نمی کنند؟!

وی در پایان گفت: معتقدم رویکرد کلان سیاسی به دنیا و نگاه به مسائل سیاسی، امنیتی و فرهنگی باید در دولت سیزدهم تغییر کند. این نوع رویکرد و نگاه به مسائل امنیتی و اقتصادی باید تغییر کند. زیرا این روش چیزی جز گرانی، تورم و بدبینی ایجاد نکرده است. دیشب یک سنگ کهنه ساده خریدم 8 هزار تومان و آقای رئیس جمهور می گوید نان گرون نیست. برو تو خیابون و بازار ببین چه خبره؟ روشی که یک رئیس جمهور به دست گرفته است به نفع ملت نیست و نیاز به تغییر دارد، توصیه من این است.

دیدگاهتان را بنویسید