فتاحی: استقلال برای دربی زیر بار محرومیت نخواهد رفت

وی درباره کارت قرمز احتمالی بازیکنان استقلال و محرومیت آنها از دربی گفت: نظر من یا آقای مهدی یا کیشوری فر ملاک نیست. ملاک قوانینی است که در سازمان لیگ تدوین و به تصویب شورای عالی فدراسیون فوتبال رسیده است. اگر این آیین نامه تغییر کرده باشد باید به تایید هیات سازمان لیگ برسد و سپس به هیات فدراسیون فوتبال ارجاع و مجددا در آنجا تایید شود.

معاون ورزشی استقلال ادامه داد: بر اساس ماده 49 آیین نامه، فردی که از زمین مسابقه یا محوطه فنی اخراج شود، به صورت خودکار از بازی بعدی در همان مسابقات محروم می شود. یعنی اگر این اخراج در لیگ برتر باشد، محرومیت در لیگ برتر اعمال می شود. اگر در کاسه حذفی، در همان کاسه حذفی و اگر ممنوعیت در سوپر باول باشد، فرد اجکت شده در سوپر باول بعدی محروم خواهد شد.

وی تصریح کرد: الان همه در فکر هستند که آیا استقلال در سوپرجام بعدی نخواهد بود اما او نیست! اما شاید بازیکن استقلال به تیم دیگری برود و آن تیم در سوپرجام باشد و آن بازیکن تنبیه شود. اگر یادتان باشد چند سال پیش یک نفر که در جام حذفی بازی می کرد و تیمش حذف شد و کارت قرمز گرفت، آن مربی یا بازیکن را از اولین بازی لیگ اخراج کردیم. بحث محرومیت انضباطی نیست چون همه لیگ ها را شامل می شود. ما در مورد اخراج صحبت می کنیم، حالا یا قطعی یا 2 کارت زرد.

فتاحی: استقلال برای دربی زیر بار محرومیت نخواهد رفت

وی گفت: نشستیم و فکر کردیم و با کارشناسان صحبت کردیم و قوانین تغییر کرد و گفتند در همان سری مسابقات هر محرومیتی اعمال می شود. دوستان 2-3 روز پیش به سازمان لیگ نامه زدند و گفتند حاضرند بپرسند. اگر باشگاه استقلال هیچ استعلامی دریافت نمی کرد. چون وقتی قانون مشخص است نیازی به سوال نیست.

وی افزود: ما دیروز به این نامه اعتراض کردیم. من همین الان با آقای کنبرزاده صحبت کردم و قرار شد صورت جلسه را بنویسند تا طبق قانون انجام شود. این بازیکن نساجی در بازی قبلی از زمین بازی اخراج شد اما سازمان لیگ اعلام کرد که این بازیکن می تواند در بازی امروز به میدان برود. پس چطور می شود که اگر بازیکن، مربی یا نساجی ما اخراج شود، به هفته آینده منتقل می شود؟ به خصوص که بازی بعدی دربی است. بنابراین محرومیت ها از لیگی به لیگ دیگر منتقل نمی شوند.

فتاحی ادامه داد: ما معترضیم که چرا سازمان لیگ این نامه را ارسال کرده و بازیکنان و باشگاه ما را تحت تاثیر قرار داده است. در هر صورت داربی حساسیت های خودش را دارد و نباید این کار را می کردند. پیگیر هستیم و با آقای کنبرزاده صحبت کردم. آنها متقاعد شدند که این نامه باید به معاونت حقوقی و انتظامی فدراسیون فوتبال ارسال شود. این طبق آیین نامه است و دست ما نیست. ماده 54 قوانین لیگ و دستورالعمل جام حذفی نیز همین را می گوید. یعنی در اصل 54 آمده است که سوپرلیگ مانند بازی حذفی است.

فتاحی: استقلال برای دربی زیر بار محرومیت نخواهد رفت

وی در پاسخ به برخی نقل قول ها مبنی بر محرومیت حمید مطهری و مهدی شیری در سوپرجام سال قبل، گفت: چون پارسال اشتباه کردند، می خواهند آن را تکرار کنند؟ باشگاه استقلال زیر بار این مشکل نیست، ما هم نامه را به موقع و قبل از مسابقه ارسال کردیم. این گزارش جلسه نیز باید به تایید آقای کنبرزاده امضا شود. حالا اگر دوستان نخواهند این کار را انجام دهند، باشگاه استقلال طبق قانون پیش خواهد رفت، همانطور که قبلا هم انجام داده است.

معاون ورزشی استقلال در نهایت در خصوص انتقال تمرینات این تیم به کمپ ناصر حجازی پاسخ داد: زمین چمن کمپ ناصر حجازی هم اکنون آماده است و بعد از تعطیلات امکان پذیر است. حدود 10 درصد از کارهای ساختمانی باقی مانده است که با تغییرات مدیریتی به تعویق افتاده است. هم اردوی ناصر حجازی و هم مجموعه ورزشی انقلاب از ارکان تمرینی استقلال خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید