واکنش جالب آجورلو به باخت استقلال از صداوسیما/فتاحی: حق قانونی خود را می خواهیم!


ساعت: 19:00
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895118

استقلالی قبل از نشست مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری چه گفت؟!

مدیرعامل و معاون ورزشی باشگاه استقلال نسبت به تضییع حقوق خود از سوی تلویزیون و رادیو واکنش جالبی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال پیش از دیدار مدیران باشگاه های لیگ برتر با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در خصوص تضییع حق باشگاه توسط صداوسیما گفت: خدا با صبور است. ما تمام حقوق و منافع مردم و هواداران باشگاه استقلال را تضمین می کنیم.

سعید فتاحی معاون ورزشی باشگاه استقلال در این خصوص اظهار داشت: جلسه امروز در خصوص تبلیغات محیطی، حقوق پخش و الزاماتی است که AFC برای باشگاه ها برای صدور مجوز حرفه ای در نظر گرفته است. متاسفانه سال گذشته دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند.

وی درباره اختلاف باشگاه استقلال با صداو سیما در مورد تبلیغات محیطی تصریح کرد: اسمش را بگذار لجبازی یا چیزی، آنها (صداسیما) حتی حاضر نیستند حق ما را بدهند و ما را بابت پخش تبلیغات محیطی ضرر کرده اند. نوع پخش بازی های استقلال و همچنین بازی های پرسپولیس را ببینید.

معاون ورزشی باشگاه استقلال با بیان اینکه به نظر می رسد پرسپولیس سیاست تعامل رسانه ای مناسبی را در پیش گرفته است، گفت: بعید می دانم موضع پرسپولیس این باشد. باشگاه استقلال از سال گذشته با رئیس سازمان صدا و سیما نامه نگاری کرده و حق قانونی خود را مطالبه کرده است. علیرغم درخواست قانونی به نتیجه ای نرسیدیم و حتی در شورای امنیت پیشنهاد شد که همکاری کنیم اما همه دیدند که برعکس عمل می شود. امیدوارم برای بازی پیش رو به خلف قول ندهند.

فتاحی در پاسخ به اینکه گفته می شود مدیر باشگاه استقلال به دلیل پخش نشدن تبلیغات محیطی از تلویزیون تهدید به فسخ قرارداد کرده است، گفت: ما با ایجنت اختلافی نداشته ایم اما قطعا استقلال باخت. زمانی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پخش مستقیم مسابقات را متوقف کردند، امسال سیاست باشگاه استقلال این بود که برای احترام به مردم و اینکه همه به اینترنت دسترسی نداشته باشند، اعلام کردیم که اینترنت نداریم. مشکل پخش زنده است اما طبق قانونی که برای سریال یا برنامه ای در نظر گرفته می شود قبل و بعد از مسابقات تبلیغات می خواهیم امیدواریم این قانون با کمک همه باشگاه ها و تلویزیون ها اجرا شود شاید باشگاه های دولتی دریافت کنند حق آنهاست اما باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس عمده درآمدشان حق پخش است.

وی که در جلسه قبلی سازمان لیگ با صادق درودگر اختلاف نظر داشت، تصریح کرد: برای اینکه ببینم درودگر حضور دارد یا نه، بالا نرفتم اما او یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان لیگ است.

معاون ورزشی باشگاه استقلال بار دیگر با این سوال که آیا جلسه امروز ادامه جلسه تدارکاتی است یا خیر، گفت: جلسه امروز در خصوص صدور مجوز حرفه ای و الزامات AFC برای باشگاه ها است. باشگاه استقلال از گذشته بدهی خارجی دارد که نمونه آن پرونده استراماچونی است. خدا را شکر بدهی داخلی نداریم اما باید مشخص شود که درآمد باشگاه استقلال از کجا تامین می شود. شاید باشگاه های دیگر از فولاد و مواد معدنی ساخته شده اند و از آن منابع استفاده می کنند، اما استقلال این منابع را ندارد و اتفاقاً میلیون ها هوادار دارد.

فتاحی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده آندره آ استراماچونی خاطرنشان کرد: تیم حقوقی باشگاه این پرونده را زیر نظر دارد.

معاون ورزشی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که گفته می شود این باشگاه قادر به پرداخت پول استراماچونی از بورس یا اسپانسری نیست، گفت: باید با تیم حقوقی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید