فتنه 1401 الگوی قیام خوارج با تحریف و حمله به اعتقادات مذهبی به نام آزادی است.


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918565

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با تاکید بر اینکه امروز رسالت همه ما امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: برای رفع ناآرامی ها همه وظیفه داریم دستاوردهای روز را تبیین و روشن کنیم. نظام، جهاد تبیین به فرموده حضرت آقا این یک وظیفه قطعی و فوری است و همه ما باید در این راه باشیم و در این امر بی تفاوت نباشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد استان اصفهان شامگاه شنبه در جمع مردم شهرستان ورزنه با اشاره به جریان مخالف جریان حق اظهار داشت: کسانی که در مقابل جریان حق آسیب می بینند. برای جلوگیری از آن دست به تحرکات سرکشی می زنند و با جریان شورش ها سعی می کنند جلوی حرکت جناح راست را بگیرند.

وی تصریح کرد: تحریک با شبهه افکنی آغاز می شود و دشمن با ایجاد شبهه در مسائل مختلف در اذهان عمومی از جریان قیام جلوگیری می کند که این موضوع از ابتدای اسلام به طرق مختلف برای جلوگیری از اسلام مطرح است. از گسترش

حجت الاسلام مظاهری به وقایع اوایل اسلام اشاره کرد و گفت: پس از معرفی حضرت علی (علیه السلام) به عنوان جانشین پس از 75 روز از رحلت پیامبر اسلام (ص)، در این 75 روز. حضرت علی (علیه السلام) را امیرالمؤمنین خطاب کردند و همه زمینه ها فراهم شد که پس از رحلت پیامبر به عنوان خلیفه و امیرالمؤمنین، حکومت اسلامی به رسالت پیامبر ادامه دهد که عده ای منافع خود را در این زمینه می دیدند. خطر بر من نشست و به این بهانه که علی (ع) جوان است و در عربستان باید خلیفه ای باشد که از شیوخ بوده و از سن او گذشته است، به او شک کردند و قیام کردند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: در آن زمان مردم در تبیین و تبیین حقوق حضرت علی (ع) کوتاهی کردند که باعث شد امیرالمومنین (ع) 25 سال خانه نشین شود که این خود دلیل بر حقانیت ایشان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به حکومت 5 ساله امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و افزود: وقتی مردم به درب خانه علی (ع) آمدند تا بیعت کنند و حضرت بیعت کردند. برخی از امتیازات او در حکومت، خطر را دیدند و با این ظن که امیرالمومنین علیه السلام قاتلان خلیفه را مجازات نکرده است، جنگ جمال را آغاز کردند و با روشنگری و توضیح خود مردم را متوجه این امر کردند. موضوع و راه آنها را از شورش ها جدا کرد.

وی تصریح کرد: در سال 1357 در ایران اسلامی قیام شد و این قیام یک قیام عمومی بود، زیرا منافع عده ای در خطر بود و آینده سیاسی خود را در خطر می دیدند، به همین دلیل دست به قیام زدند و فعالیت دانشگاه و دانشگاه زنجیره قتل بوجود آمد

حجت الاسلام مظاهری با اشاره به جنگ صفین و حاکمیت بیان می کند: در جنگ صفین و قیام حاکمیت یک جریان سیاسی غرب محور که جریان بنی امیه بود، منافع حزبی خود را در خطر دید و باعث شد. شروع جنگ صفین که با حکیمیت تمام شد و در جریان داوری که امیرالمومنین علی (ع) به شدت مخالف بود، شروطی گذاشت که هیچ یک از این شروط برآورده نشد، رفتند و همه چیز را در داوری از دست دادند و برگشتند. که مشابه آنچه در ایران در سال 1988 در زمان جنبش انقلابی رخ داد. مردم در انتخابات باعث شدند که یک جریان سیاسی غربی منافع خود را در خطر ببینند و این جریان سیاسی در شرف از بین رفتن بود، از ظن تقلب در انتخابات شورش به پا کردند و برای مدتی حکومت را به هم ریختند که مربوط به قدرت الهی بود. اموی نیز در آینده نزدیک در ایران پایان خواهد یافت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استانداری اصفهان به قیام های خوارج اشاره کرد و افزود: این قیام پس از حکومت خوارج به نفع یک شخص راه اندازی شد و یک حرکت سیاسی خاص نبود. این قیام بر اساس مبانی دینی و مذهبی افراد مورد سوال بود و آنها قصد بدعت در این جریان خوارج را داشتند، جنایاتی رخ داد که همه آنها در تاریخ نوشته شده است، زمانی که پای بدعت ظاهر شد و حاکم اسلامی را خواستند. اگر امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) از ابتدا خلاف حکمت بود و چون به حاکم اسلامی منصوب خدا حمله کردند و قصد داشتند بدعت را وارد دین کنند، مسئولیت خطای داوری را بر عهده بگیرند، جای مماشات و مماشات نیست و او باید با بدعت مخالفت می کرد و به همین دلیل با خوارج وارد جنگ شدند.


* قیام 1401 الگوی شورش خوارج با تحریف و حمله به اعتقادات مذهبی به نام آزادی بود.

حجت الاسلام مظاهری تصریح کرد: فتنه 1401 الگوی فتنه خوارج است، فتنه تحریف و تعرض به باورها و مبانی دینی بود و به نام آزادی، آزادی به تعبیر دشمنان بود. ، همه عواملی که هوای نفسانی در رفتار آدمی دخالت می کند و مانع آن می شود، یعنی. اسارت نفس اما اسلام آزادی را مقدس می داند و تعبیر آزادی را غلبه بر مظاهر نفسانی برای رسیدن به رفتار انسان می داند.

وی به نقشه های دشمن برای ایجاد اغتشاش و قیام در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر حادثه خانم امینی نبود به دنبال بهانه دیگری برای شورش می گشتند که رهبر عزیز انقلاب نیز به آن اشاره کردند. بیرون در این شورش به بهانه آزادی و هجوم به باورها، جوانان ما را که نتوانستیم باورهایشان را تقویت کنیم، با فضاسازی های رسانه ای، فضای مجازی و دروغ، شستشوی مغزی دادند و احساساتشان را بیدار کردند و به میدان آوردند.


* امروز رسالت همه ما امر به معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در ادامه به جهاد به عنوان تبیین خنثی سازی اغتشاشات اشاره کرد و افزود: ناآرامی ها به دلیل پیشرفت نظام اسلامی در مسائل اقتصادی و همچنین ثبات اقتصادی و اقتصادی است. رشدی که دولت سیزدهم ملی و انقلابی در این راستا اقدام کرد، انجام شد، کارهای خوبی در این زمینه انجام شد، اما دشمن طاقت این تحولات را نداشت و دست به شورش و آشوب زد و باید بدانیم که برای ریشه کنی اغتشاشات همه ما موظفیم دستاوردهای نظام را تبیین و روشن کنیم، آقا این یک وظیفه قطعی و عاجل است و همه باید در این راه قدم برداریم.

حجت الاسلام مظاهری بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: امروز رسالت همه ما امر به معروف و نهی از منکر است و نباید در این امر بی تفاوت باشیم. خوب كردن، تبيين حقيقت و كوشش در رفع موانع حركت و جريان حق و تسريع حركت حق براي رسيدن به اوج است.

وی در پایان با اشاره به دیدار با معاون وزیر نیرو گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارد مطالبه گری کند و یکی از خواسته ها پیگیری موضوع آب اصفهان و احیای آب است. زاینده رود و حق کشاورزان آب در این راستا جلسه ای با معاون وزیر نیرو و همچنین مسئول حوزه زاینده رود تشکیل جلسه داد که بحمدالله دولت اراده جدی برای حل آب دارد. مشکل در اصفهان، پروژه هایی را انجام می دهند که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و برای کشاورزی کشاورزان نیز رهاسازی می کنند، امیدوارند با ان شاء الله هر چه زودتر این مشکل حل شود و شما باید بدانیم که ما همیشه در کنار مردم هستیم و حقوق آنها را به گوش مسئولان خواهیم رساند انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید