فدراسیون ووشو مشکلات مالی زیادی دارد. ما باید به خوبی حمایت شویم


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915478

رئیس فدراسیون ووشو گفت: 3 سال پیش که کوراش به خانواده بزرگ ووشو کشور پیوست هیچکس انتظار نداشت که بتوانند با این سرعت جاده موفقیت را طی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، امیر صدیقی سرپرست فدراسیون ووشو با اشاره به نتایج درخشان کاروان کوراش ایران در مسابقات جهانی گفت: نایب قهرمان گرانقدر ایران کاروان کوراش بار دیگر در جام جهانی هندوستان باعث شد پرچم افتخار و سربلندی ملت بزرگ ایران در صحنه جهانی به اهتزاز در آید. این رویداد که برای اولین بار برگزار می شود، اتفاق بسیار بزرگی است که باید آن را حاصل تلاش و برنامه ریزی شبانه روزی در فدراسیون ووشو و انجمن کوراش دانست.

وی ادامه داد: 3 سال پیش که کوراش به خانواده بزرگ ووشوی کشور پیوست هیچکس انتظار نداشت که بتوانند با این سرعت مسیر موفقیت را طی کنند. اکنون امروز در جایگاه بالایی قرار دارد. همان جایی که دختران ما می توانند با غلبه بر حریفان قدیمی و نامدار خود از ازبکستان به مدال طلای مسابقات جهانی دست پیدا کنند. نه یک بار بلکه 3 بار دختران موفق شدند به سکوی اول برسند.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: تیم ملی ایران در مسابقات جهانی 13 مدال رنگارنگ شامل 6 مدال طلا، 3 نقره و 4 برنز کسب کرد. تیم های کشورمان به صورت انفرادی و در دو بخش جداگانه آقایان و بانوان نایب قهرمان شدند که موضوع بسیار مهمی است. همکاران ما از فدراسیون ووشو به ویژه رضا نصیری نژاد رئیس انجمن کوراش که دبیر کل انجمن بین المللی کوراش نیز هست و همچنین کوروش خسرویار دبیر انجمن ایران کوراش که مسئولیت فنی را بر عهده دارند. مسئولیت کنفدراسیون آسیایی کوراش، نقش ویژه ای در این موفقیت داشت.

صدیکی با بیان اینکه از 3 سال گذشته ویژه بانوان برنامه داشتیم، افزود: این بار با حضور سخنران معروفی از تایوان آغاز شد. سپس چند دوره آموزشی برگزار شد و فدراسیون از ظرفیت ووشوکاران استفاده کرد و آنها را به خانواده کوراش معرفی کرد. زمانی کوراش در ایران تنها به یکی دو استان وابسته بود. اما امروز تیم ملی کشورمان از 9 استان مختلف نمایندگانی دارد. بیش از 25 استان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند. این یک رکورد تاریخی است. مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات تیم ملی هرگز با این جدیت برگزار نشده است. در ادامه فدراسیون ووشو تمام تلاش خود را به کار گرفت تا تعامل ویژه ای بین انجمن کوراش و تمامی شوراهای استانی داشته باشد. کمیته های کوراش را در تمام استان ها ایجاد کرده ایم. اشتباه بزرگی بود که نتیجه آن در مسابقات جهانی قابل مشاهده است.

رئیس فدراسیون ووشو افزود: یکی از اقدامات فدراسیون ووشو در رشته کوراش بانوان، عقد قرارداد با مربی درجه یک ازبکستان بود. با توجه به تعویق بازی های آسیایی مدت ها نتوانستیم از ظرفیت بالای خود استفاده کنیم اما با این وجود با حضور چند نفری او به عنوان مدرس یک دوره آموزشی ایجاد کردیم. ما مربیان خوبی در کشور داریم و امیدوارم با تلاش نزدیکانمان نتایج خوبی در بازی های آسیایی کسب کنیم.

صدیکی گفت: به آینده این ورزش بسیار امیدواریم. علیرغم اینکه در وزارت ورزش و جوانان زمزمه هایی مبنی بر جدایی این رشته از فدراسیون ووشو و تبدیل آن به یک فدراسیون یا انجمن مستقل شنیده می شود، معتقدم اکنون که این ورزش به این اوج رسیده است باید از آن بیشتر حمایت شود. این شرایط باید حفظ شود تا بتوانند از بازی های آسیایی که نقطه عطف این ورزش است، مدال های ارزشمندی را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به وضعیت مالی فدراسیون خود گفت: واقعا این تیم را دست خالی فرستادیم که با حداقل نفرات ممکن و البته با تیم کامل اعزام شد. کاری که روی کاغذ امکان پذیر نبود، اما یکی دو روز قبل از ارسال، مقدمات نهایی انجام شد و تیم هماهنگ شد. فدراسیون ووشو امسال سال مالی خوبی نداشت و شرایط اقتصادی بسیار سختی را پشت سر گذاشت. همان فدراسیونی که حالا در کنار اولین کشتی امید از کاروان بازی های آسیایی ایران است.

صدیکی تاکید کرد: از متولیان ورزش کشور انتظار حمایت ویژه داریم. به زودی تیم ووشوی جوانان را به مسابقات جهانی اعزام خواهیم کرد. ما هنوز مشکلات مالی جدی داریم و این اعزام سخت خواهد بود. جنبه فنی ورزش نباید اینقدر درگیر مسائل مالی باشد. ما باید به موقع حمایت شویم. کار ما سخت است. صبر و مبارزه درس بزرگی است که ما از هنرهای رزمی آموخته ایم. به یاری خداوند متعال کوراش را با قدرت تمام فرستادیم و اوشو هم همینطور فرستادیم و انشالله نتایج درخشانی خواهیم گرفت. این جوانان سرمایه کشور هستند و باید بهترین ها را در اختیار آنها قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید