فراخوان بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان منتشر شد


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884344

فراخوان بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از سوی دبیرخانه این رویداد هنری منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اداره ارتباطات و رسانه بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، فراخوان بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در 11 رشته ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق)، سرامیک و سرامیک، عکاسی، کاریکاتور (کاریکاتور)، مجسمه سازی، طراحی، نقاشی، نقاشی (نقاشی ایرانی، گل و پرندگان، تذهیب) و هنرهای جدید (ویدئوآرت، اینستالیشن، هنر محیطی) توسط دبیرخانه این رویداد هنری منتشر شد. متن دعوتنامه به شرح زیر است:

مرکز هنرهای تجسمی زیر نظر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری ژنرال . ادارات فرهنگ و رهبری اسلامی استان ها به منظور رقابت در عرصه آثار هنری، ارتقای مسلکی دانشجویان و با هدف شناسایی و معرفی جوانان با توجه به مولفه شایستگی و پیوند هنری هنرمندان جوان سراسر کشور، بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران را با حضور معلمان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان شهریورماه سال جاری در اردوگاه فرهنگی ورزشی شهید باهنر برگزار می کند.

این رویداد هنری که پس از پایان فصل بهار و در فصل تابستان برگزار می شود، یادآور رویش نهالی است که در آغاز هر سال با در دست داشتن غنچه ها و گل های بهاری از خاک سرد بیرون می آیند. زمستان و رسیدن به رودخانه های پر هیاهو، دشت های وسیع نور خورشید، به کوه های بلند و آسمان فیروزه ای درخشان این دیار می نگرد تا با اندوخته های باران بهاری خود راهی سخت به تابستان زندگی ات بروی. و از تن پر مهر این سرزمین پهناور بهره مند شوید.

امسال از نگاهی دیگر در میان باغ و بوستان مصفا، چشمه های جاری و درختان کهنسال در دامنه شمیران، در کنار هنرمندان جوان ایران زیمین هستیم تا رنگ های بهاری را در تابستان دوباره به ارمغان بیاوریم. در کنار استادان مجرب و همگام با باغداران وظیفه شناس ایرانی.

از جوانان 15 تا 24 ساله ایران دعوت می کنیم تا تابستان امسال با حضور در این جشنواره فرهنگی و حضور چشمگیر در آن، شیوه های نوین تعامل، نگاه و خلاقیت هنری را تجربه کنند.


حوزه های هنری جشنواره:

1. ارتباط تصویری (پوستر)
2. تصویرسازی
3. خوشنویسی
4. سفال و سرامیک
5. عکاسی
6. کاریکاتور
7. مجسمه سازی
8. طراحی
9. نقاشی
10. نقاشی (نقاشی ایرانی، گل و پرنده، تذهیب)
11. هنرهای جدید: (ویدئو آرت، چیدمان، هنر محیطی)


مراحل برگزاری جشنواره:

بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ستاد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و با در نظر گرفتن سلامت تمامی هنرمندان و معلمان، برای سومین بار در تهران برگزار می شود. شرکت کنندگان برای سومین بار در تهران به شرح زیر هستند:


مرحله اول

1-1. ثبت نام داوطلبان در سایت جشنواره: www.yafestival.ir
1-2. انتخاب هنرجو پس از بررسی فایل آثار رسیده در سایت به منظور معرفی آنها به اساتید و حضور در کارگاه


مرحله دوم

1-2. برگزاری سمینارهای آموزشی پنج روزه در شهریور ماه
2-2. ارزیابی آثار خلق شده و بررسی عملکرد هنرجویان و رتبه آنها در پایان کارگاه در تهران


سطح سوم
3-1. برنامه آموزشی و تعامل هنری دانش آموزان راه یافته به مرحله نهایی در هر رشته با اساتید این دوره به صورت حضوری یا فضای مجازی تا پایان آذرماه 1401 ادامه خواهد داشت.
2-3. برگزاری نمایشگاه گروهی از آثار برتر دانش آموزان در پایان دی ماه 1401


شرایط ثبت نام:

فقط متولدین 1 آوریل 2017 تا 29 مارس 2016 می توانند در جشنواره شرکت کنند.

در مرحله ثبت نام، کلیه متقاضیان موظفند عکس کارت ملی یا صفحه اول شناسنامه خود را به همراه کد ملی خود در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

هر متقاضی فقط می تواند در یکی از استریم های جشنواره شرکت کند و باید حداقل 5 و حداکثر 10 اثر از بهترین آثار خود را در مهلت مقرر در سایت بارگذاری کند.

حجم هر فایل ارسالی می تواند حداقل 1 و حداکثر 6 مگابایت باشد.

در مرحله اول، امکان انتخاب موضوع، اندازه، تکنیک و سال خلق اثر برای ثبت نام و بارگذاری آثار در سایت جشنواره وجود دارد.


قوانین کارگاه:

1. متقاضیان پذیرفته شده برای حضور در جشنواره باید اصل شناسنامه یا شناسنامه خود را به همراه داشته باشند
2. ستاد جشنواره نسبت به تجهیز کارگاه ها و تهیه برخی از تجهیزات لازم برای پذیرفته شدگان اقدام می کند و تامین تجهیزات تخصصی تولید آثار هنری به عهده پذیرفته شدگان می باشد. همراه داشتن لپ تاپ برای دانشجویان گرافیک، تصویرسازی و کاریکاتور در صورتی که کار خود را با کامپیوتر خلق کنند ضروری است.
3. ستاد جشنواره از شرکت کنندگان نهایی جشنواره درخواست ودیعه خواهد کرد تا برخی از تجهیزات مورد نیاز کارگاه را آماده کنند
نشان داده شده 4. ستاد جشنواره پس از پذیرش و دعوت به مرحله دوم، مبلغ 5 میلیون ریال را به عنوان کمک هزینه در زمان مقرر به حساب آنها واریز می کند.
5. بر اساس آیین نامه جشنواره و با حفظ مالکیت معنوی و معنوی آثار خلق شده و خلق شده متعلق به هنرجویان و هنرمندان این دوره، بر اساس ماده 5 قانون حمایت از حقوق مؤلفان و هنرمندان. نویسندگان .. مالکیت مادی کلیه آثار نهایی وارد نمایشگاه شد. متعلق به موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر است و پس از پایان جشنواره باید توسط هنرمندان به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود و رسید دریافت شود.
6. تصمیم گیری های اضطراری به عهده دبیر جشنواره خواهد بود.
7. انتظار تیم جشنواره از همه شرکت کنندگان مطابق با استانداردها و قوانین جاری کشور و پذیرفته شدگان رعایت دقیق مقررات جشنواره است.


تشویق و قدردانی:

1. به منظور تشویق و قدردانی از زحمات هنرمندان به هر یک از افراد راه یافته به مرحله سوم لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان تشویق اهدا خواهد شد.
2. به کلیه شرکت کنندگان در جشنواره گواهی شرکت اعطا خواهد شد.
3. پذیرفته شدگان جشنواره از مزایای عضویت در «موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر» و معرفی و عضویت در «صندوق اعتباری هنر» از شهریور 1401 برخوردار خواهند شد.


عناصر جشنواره:

رئیس شورای سیاسی: عبدالرضا سهرابی

اعضای شورا: صدیقه احمدی بصیری، فرزاد ادیبی، سید نظام الدین امامی فر، کاظم چلیپا، محمد خراسانی زاده، محمدرضا دوست محمدی، محمدمهدی رحیمیان، عبدالرحیم سیاهکارزاده، علی اشرف تودن آبادی.

مدیر هنری: محمدمهدی رحیمیان

دبیر اجرایی: عبدالرحیم سیاهکارزاده

اساتید و داوران سمینار متعاقبا اعلام خواهند شد.


برنامه جشنواره:

آگهی دعوت و شروع ثبت نام: سه ​​شنبه 7 تیر 1401
مهلت ثبت نام وب سایت: چهارشنبه 19 مرداد (تا ساعت 14:00)
هیئت داوران آثار و انتخاب هنرجویان: 20 تا 24 مرداد
اعلام اسامی پذیرفته شدگان : 25 مرداد
پذیرش دانشجو: 15 شهریور
افتتاحیه جشنواره: 6 سپتامبر
شروع و پایان کارگاه های حاضر: 16 تا 9 شهریور
فاز تعامل دانشجو و هیات علمی: 10 سپتامبر تا 10 دسامبر
نمایشگاه آثار جشنواره: پایان آذر 1401


آدرس و شماره تماس دبیرخانه جشنواره:
تهران، خیابان هفتم کارگر، بالاتر از بلوار کشاورز، خیابان صدوقی، پلاک 17
تلفن: 66946911 – 66946911

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید