فرانسه تحریم های انگلیس را یک روز به تعویق انداخت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که طرح او برای اعمال تحریم‌های تجاری علیه بریتانیا برای یک روز به تعویق افتاده است تا مذاکره‌کنندگان هر دو طرف بتوانند روی طرح‌های جدیدی برای کاهش تنش‌ها بر سر حقوق ماهیگیری پس از ماهیگیری انتخابی کار کنند.

پیش از این، فرانسه گفته بود که محدودیت‌هایی را بر تجارت با بریتانیا اعمال خواهد کرد، مگر اینکه لندن موافقت کند که ماهیگیران فرانسوی بیشتری از ساعت 23:00 به وقت گرینویچ روز دوشنبه در آب‌های بریتانیا کار کنند.

اما مکرون پس از دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو گفت که طرح فرانسه به حالت تعلیق درآمده و پاریس نتایج مذاکرات نمایندگان دو کشور را منتشر کرده است.

رئیس جمهور فرانسه گفت: رایزنی ها بر اساس طرحی که به نخست وزیر بوریس جانسون ارائه کردید، بعد از ظهر امروز آغاز شد. این گفتگوها باید ادامه یابد.»

وی افزود: تصور من این است که انگلیسی ها فردا با برنامه های دیگری به سراغ ما خواهند آمد. فردا نگاه خواهیم کرد تا ببینیم آیا واقعاً وضعیت تغییر کرده است یا خیر.

ساعاتی پیش روز دوشنبه، وزیر امور خارجه انگلیس به فرانسه مهلتی 48 ساعته داد تا تهدید تحریم ها را کنار بگذارد یا منتظر بماند تا لندن طبق مفاد توافق تجاری اقدام قانونی انجام دهد.

ماهیگیری و کنترل آبهای بریتانیا یکی از موضوعات داغ در همه پرسی بریتانیا در مورد خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016 بود. اما ماهیگیران بریتانیایی از آن زمان دولت لندن را متهم کردند که آنها را برای منافع مالی با اجازه دادن به قایق های اروپایی برای ماهیگیری در مناطق سرزمینی خود به فروش می رساند. .

پیش از این، کلمنت بون، وزیر امور خارجه فرانسه به لندن گفته بود: “شما نمی توانید بگویید که کاری را که به نفع شماست انجام می دهید، اما ما کاری را انجام نمی دهیم که برای بریتانیا خوب نیست.”

پاریس لندن را به بازی سیاسی با صدور مجوز ماهیگیری در دوره پس از انتخابات متهم کرد و از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا خواست موضع مشابهی در برابر بی توجهی بریتانیا به روابط تجاری جدید اتخاذ کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید