فردا روز سرنوشت ساز استقلال؛ پرسپولیس خوشحال است؟

شکایت باشگاه استقلال از گل گهر به دلیل استفاده از اریک بانیاما به نقطه حساسی رسیده است. استقلال پیش از این به دلیل عدم حضور بازیکن خارجی گل گهر در 4 بازی ملی (طبق قوانین ایران) به کمیته انضباطی شکایت کرده بود و مسئولان گل گهر این موضوع را زیر پا گذاشتند و موفق شدند 3 بر صفر به سود او به ثمر برسند.

نه تنها نتیجه بازی استقلال، بلکه گل گهر در دو دیدار دیگر مقابل سپاهان و پیکان که بانیاما به آن پیوست، 3 بر صفر شکست خورد. این رای نه تنها با اعتراض گل گوهری همراه شد، بلکه پرسپولیس به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نسبت به این رای اعتراض کرد و آن را قطره ای در جیب دیگر رقبا توصیف کرد. گل گهر در حال تجدید نظر است و حالا قرار است فردا پنجشنبه کمیته استیناف تصمیم نهایی را بگیرد.

گل گوهری می گوید در این پرونده جعلی نبوده و فدراسیون فوتبال مسئول است و استقلال می گوید استفاده از این بازیکن مصداق بارز جعل است و بازی باید 3-0 باشد. این در حالی است که عده ای از جمله هوشنگ نصیرزاده، بحث مناسب بودن رای را منصفانه نمی دانند و بر این باورند که پیش نویس طرح 3 بر صفر در این گونه موارد منسوخ شده است و معتقدند موضوع صحت جدول و کمیته انضباطی است. او برای رای دادن عجله دارد.

با این حال استقلالی ها حرف نصیرزاده را در تلویزیون تکرار کردند و او را به جانبداری متهم کردند. در چنین فضایی حالا قرار است فردا کمیسیون استیناف به اعتراض گل گوهری پاسخ دهد. این پاسخ علاوه بر نتایج سه دیدار، در سرنوشت چند تیم دیگر لیگ برتر نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت. البته استقلالی ها پیش از این تهدید کرده بودند که در صورت برگشت شکایت از فیفا شکایت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید