بهار سرنوشت ساز در انتظار شماره هشت پرسپولیس است

بهار سرنوشت ساز در انتظار شماره هشت پرسپولیس است

اولین عکس های منتشر شده از رضا اسدی در سال 1401 مربوط به تمرین ویژه او در روزی است که تمرینات گروهی به دلیل عید نوروز تعطیل بود و اسدی در باشگاه انقلاب به همراه رامین رضاییان برای استقامت می دوید و کار می کرد.

البته اسد به محض انتخاب شماره هشت می توانست این تمرینات اضافی را انجام دهد. او با سختی های فراوان به پرسپولیس پیوست و سال ها پس از شماره هشت مورد اعتمادش احمد نورالهی در پست هافبک دفاعی شکست خورد و به دنبال گزینه ای مناسب برای پرکردن جای خالی خود بود. اسدی به این سمت منصوب شد و با انتخاب شماره 8 قرمزها، برچسب جانشین احمد را به صورت علنی بر پیشانی او چسباند.

اسد در روزهای قبل از مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دیرتر از سایرین به پرسپولیس پیوست. اردوی تدارکاتی پرسپولیس بیشتر به تمرینات تاکتیکی برای بازی های مهم آسیایی پرداخت تا بدنسازی و اسد که در سن پولتن اتریش تنها 8 بازی در فصل انجام داده بود، باید از همان ابتدا به فکر استقامت بدنی خود بود.

او مقابل استقلال تاجیکستان بد بازی نکرد اما مقابل الهلال مستاصل بود و هماهنگی عصبی و عضلانی اش مقابل ستاره آبی ریاض به طرز عجیبی ضعیف بود و یحیی گل محمدی در روزی که تنها میلاد سرلک تنها بازیکن او بود مجبور شد او را شکست دهد. مدافع و هافبک باید تغییر می کرد تا وسط پرسپولیس شکننده تر از قبل شود.

بازی الهلال با انتقاداتی از اسد آغاز شد و او در هفته های ابتدایی لیگ به شدت تغییر کرد و یحیی بلافاصله پس از بهبودی هافبک جدید خود را روی نیمکت نشاند. او در مسابقات لیگ نیز بیشتر اوقات روی نیمکت می نشست.

اما روند اسد در هفته های پایانی دهه 1400 تغییر کرد و او در بازی قبل از دربی مقابل نفت مسجدسلیمان از نظر بدنی بیشتر دوبل کرد و در شهرآورد فیکس شد و حتی توانست گلزنی کند. در مجموع در این دیدار حساس عملکرد ضعیفی نداشت.

№ 8 این روزها پرسپولیس اکنون در تلاش است تا سال را متفاوت آغاز کند و بتواند در ترکیب اصلی بماند. هافبک دفاعی در برخی از دیدارهایی که به عنوان ذخیره به میدان رفت از چابکی و سرعت کافی برخوردار نبود و همین موضوع موجی از انتقادات را برانگیخت.

پوشیدن شماره 8 پرسپولیس به تنهایی برای سخت شدن کار این بازیکن کافی است و اسد قول داد با گرفتن مستقیم پیراهن از احمد نوری که به جنگندگی و خستگی ناپذیری اش معروف بود ویژگی های مثبت خود را تکرار کند.

قرارداد اسد یک ساله است و آینده او مشخص نیست اما این بازیکن در هفت بازی اخیر لیگ و حرکت حساس جام حذفی این فرصت را دارد تا چهره ای متفاوت از خود نشان دهد. تیزی او که با این سه گل در این فصل به ثمر رساند می تواند به ادامه روند مثبتش کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید